Decyzja wykonawcza 2011/244/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 15 kwietnia 2011 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

(notyfikowana jako dokument nr C(2011) 2517)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim i włoskim są autentyczne)

(2011/244/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 16 kwietnia 2011 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na podstawie art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniami (WE) nr 1258/1999 i (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFFROW.

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 31 grudnia 2010 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do: Republiki Bułgarii, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Królestwa Niderlandów, Republiki Portugalskiej, Rumunii oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 15 kwietnia 2011 r.

W imieniu Komisji
Dacian CIOLOȘ
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK 

PC Środek Rok budżetowy Uzasadnienie Rodzaj korekty % Waluta Kwota Odliczenia Skutki finansowe
POZYCJA BUDŻETOWA 6701
BG Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 20 848 236,79 0,00 - 20 848 236,79
OGÓŁEM (BG) EUR - 20 848 236,79 0,00 - 20 848 236,79
DK Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Błędy podczas przeprowadzania kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 36 186,06 0,00 - 36 186,06
DK Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Błędy podczas przeprowadzania kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 58 609,25 0,00 - 58 609,25
DK Susz paszowy 2005 Niezgodność z minimalną liczbą (w %) dodatkowych kontroli podmiotów, które otrzymały dostawy suszu paszowego, oraz dostarczenie rocznych statystyk po terminie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 81 519,23 0,00 - 81 519,23
DK Susz paszowy 2006 Niezgodność z minimalną liczbą (w %) dodatkowych kontroli podmiotów, które otrzymały dostawy suszu paszowego, oraz dostarczenie rocznych statystyk po terminie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 384 358,59 0,00 - 384 358,59
DK Susz paszowy (2007+) 2007 Niezgodność z minimalną liczbą (w %) dodatkowych kontroli podmiotów, które otrzymały dostawy suszu paszowego, oraz dostarczenie rocznych statystyk po terminie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 376 720,62 0,00 - 376 720,62
DK Susz paszowy (2007+) 2008 Niezgodność z minimalną liczbą (w %) dodatkowych kontroli podmiotów, które otrzymały dostawy suszu paszowego, oraz dostarczenie rocznych statystyk po terminie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 54 280,43 0,00 - 54 280,43
OGÓŁEM

(DK)

EUR - 58 609,25 0,00 - 58 609,25
OGÓŁEM

(DK)

DKK - 933 064,93 0,00 - 933 064,93
ES Dopłaty do mięsa - maciorki i kozy 2004 Spóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 1 559 059,12 0,00 - 1 559 059,12
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2004 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 13 753,33 0,00 - 13 753,33
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2004 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu - niedostateczna lub niewłaściwa jakość kontroli - niewłaściwe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 401 451,46 0,00 - 1 401 451,46
ES Dopłaty do mięsa - maciorki i kozy 2005 Spóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 1 652 652,30 0,00 - 1 652 652,30
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 14 080,18 0,00 - 14 080,18
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu - niedostateczna lub niewłaściwa jakość kontroli - niewłaściwe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 421 329,38 0,00 - 1 421 329,38
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu - niedostateczna lub niewłaściwa jakość kontroli - niewłaściwe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 379 600,32 - 4 082,25 - 1 375 518,07
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2006 Niedociągnięcia w zakresie ekologicznego gospodarowania opakowaniami JEDNORAZOWA EUR - 2 672 816,95 0,00 - 2 672 816,95
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niedociągnięcia w zakresie ekologicznego gospodarowania opakowaniami JEDNORAZOWA EUR - 16 985 313,14 0,00 - 16 985 313,14
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niedociągnięcia w zakresie ekologicznego gospodarowania opakowaniami JEDNORAZOWA EUR - 17 594 421,01 0,00 - 17 594 421,01
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 187 589,74 0,00 - 187 589,74
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2003 Niedociągnięcia w zakresie kontroli zbiorów STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 21 570,64 0,00 - 21 570,64
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2003 Nieprawidłowe tolerancje techniczne skutkujące nieprzestrzeganiem wymogów systemu GIS dla oliwek w pierwszym roku stosowania STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 4 462,77 0,00 - 4 462,77
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Korekta skutków korekty ryczałtowej dla korekty jednorazowej JEDNORAZOWA EUR 166 246,08 0,00 166 246,08
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Niedociągnięcia w zakresie kontroli zbiorów STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 16 844 579,61 0,00 - 16 844 579,61
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Nieprawidłowo wyliczone sankcje JEDNORAZOWA EUR - 5 230 671,00 0,00 - 5 230 671,00
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Nieprawidłowe tolerancje techniczne skutkujące nieprzestrzeganiem wymogów systemu GIS dla oliwek w pierwszym roku stosowania STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 5 678 034,36 0,00 - 5 678 034,36
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Korekta skutków korekty ryczałtowej dla korekty jednorazowej JEDNORAZOWA EUR 78 467,60 0,00 78 467,60
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli zbiorów STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 19 830 448,92 0,00 - 19 830 448,92
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Nieprawidłowo wyliczone sankcje JEDNORAZOWA EUR - 3 923 380,00 0,00 - 3 923 380,00
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Nieprawidłowe tolerancje techniczne skutkujące nieprzestrzeganiem wymogów systemu GIS dla oliwek w pierwszym roku stosowania STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 89 880,78 0,00 - 89 880,78
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Korekta skutków korekty ryczałtowej dla korekty jednorazowej JEDNORAZOWA EUR 11 060,06 0,00 11 060,06
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli zbiorów STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 19 030 403,00 0,00 - 19 030 403,00
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Nieprawidłowo wyliczone sankcje JEDNORAZOWA EUR - 553 003,00 0,00 - 553 003,00
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Nieprawidłowe tolerancje techniczne skutkujące nieprzestrzeganiem wymogów systemu GIS dla oliwek w pierwszym roku stosowania STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 10 623,55 0,00 - 10 623,55
OGÓŁEM (ES) EUR - 115 843 350,82 - 4 082,25 - 115 839 268,57
FR Płatności bezpośrednie 2007 Niedociągnięcia w zakresie procedury administracyjnej JEDNORAZOWA EUR - 724 823,68 0,00 - 724 823,68
FR Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych - SPS) 2008 Niedociągnięcia w zakresie procedury administracyjnej JEDNORAZOWA EUR - 872 782,68 0,00 - 872 782,68
FR Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w zakresie procedury administracyjnej JEDNORAZOWA EUR - 727 988,33 0,00 - 727 988,33
OGÓŁEM (FR) EUR - 2 325 594,69 0,00 - 2 325 594,69
GB Refundacje wywozowe - inne 2006 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 339,41 0,00 - 339,41
GB Refundacje wywozowe - produkty niewymienione w załączniku I 2006 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 551,62 0,00 - 1 551,62
GB Refundacje wywozowe - cukier i izoglukoza 2006 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 2 957,78 0,00 - 2 957,78
GB Refundacje wywozowe - inne 2007 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 224,14 0,00 - 224,14
GB Refundacje wywozowe - produkty niewymienione w załączniku I 2007 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 024,64 0,00 - 1 024,64
GB Refundacje wywozowe - cukier i izoglukoza 2007 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 953,22 0,00 - 1 953,22
GB Refundacje wywozowe - cukier i izoglukoza 2008 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 153,04 0,00 - 153,04
GB Refundacje wywozowe - inne 2008 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 17,57 0,00 - 17,57
GB Refundacje wywozowe - produkty niewymienione w załączniku I 2008 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 80,28 0,00 - 80,28
GB Refundacje wywozowe - cukier i izoglukoza 2009 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 7,57 0,00 - 7,57
GB Refundacje wywozowe - inne 2009 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 0,87 0,00 - 0,87
GB Refundacje wywozowe - produkty niewymienione w załączniku I 2009 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 3,97 0,00 - 3,97
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 508 223,82 0,00 - 508 223,82
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych JEDNORAZOWA EUR - 6 171 594,78 0,00 - 6 171 594,78
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 999 359,83 0,00 - 999 359,83
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych JEDNORAZOWA EUR - 12 135 684,18 0,00 - 12 135 684,18
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych JEDNORAZOWA EUR - 6 589 732,17 0,00 - 6 589 732,17
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 542 656,97 0,00 - 542 656,97
GB Wyjątkowe środki wsparcia 2009 Koszty utylizacji i transportu niesłusznie pokryte z budżetu UE; wnioski o dofinansowanie UE złożone na martwe zwierzęta JEDNORAZOWA EUR - 284 317,36 0,00 - 284 317,36
OGÓŁEM (GB) EUR - 27 239 883,22 0,00 - 27 239 883,22
GR Dodatkowe kwoty pomocy 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 3 685 863,71 0,00 - 3 685 863,71
GR Pomoc bezpośrednia - inne - cukier - inne niż refundacje wywozowe 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 130 504,79 0,00 - 130 504,79
GR Pomoc bezpośrednia - inne - płatności bezpośrednie 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 497 576,86 0,00 - 1 497 576,86
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bawełna 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 9 155 093,09 0,00 - 9 155 093,09
GR Pomoc bezpośrednia - inne - art. 69 rozp. 1782/2003 -z wyłączeniem owiec i bydła 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 3 310 395,31 0,00 - 3 310 395,31
GR Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych - SPS) 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 91 632 386,41 0,00 - 91 632 386,41
GR Pomoc bezpośrednia - inne 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 5 928,18 0,00 5 928,18
GR Pomoc bezpośrednia - inne -art. 69 rozp. 1782/2003 -z wyłączeniem owiec i bydła 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 1 407,54 0,00 1 407,54
GR Dodatkowe kwoty pomocy 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 2 668,68 0,00 2 668,68
GR Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 810 049,67 0,00 - 810 049,67
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 193 490,20 0,00 - 193 490,20
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna (2007+) 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 15,00 EUR - 283 443,46 0,00 - 283 443,46
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna (2007+) 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 43 471 909,07 0,00 - 43 471 909,07
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna (2007+) 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 447 353,51 0,00 - 447 353,51
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna (2007+) 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 15,00 EUR - 89 134 155,41 - 215 120,80 - 88 919 034,62
GR Oliwa z oliwek - finansowanie GIS 2004 Niekwalifikowalne wydatki w zakresie działań prowadzonych po 31 października 2003 r. JEDNORAZOWA EUR - 3 437 468,51 0,00 - 3 437 468,51
GR Oliwa z oliwek - finansowanie GIS 2006 Niekwalifikowalne wydatki w zakresie działań prowadzonych po 31 października 2003 r. JEDNORAZOWA EUR - 263 620,00 0,00 - 263 620,00
OGÓŁEM (GR) EUR - 247 443 305,60 - 215 120,80 - 247 228 184,80
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2005 Księgowanie przyjęć cukru w 2005 r. nie uwzględnia fizycznego przemieszczenia JEDNORAZOWA EUR - 797 560,00 0,00 - 797 560,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2006 Wzrost kosztów przechowywania o 35 % STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 171 418,00 0,00 - 171 418,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2006 Spóźnione kontrole stanu zapasów STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 781 044,00 0,00 - 781 044,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2007 Wzrost kosztów przechowywania o 35 % STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 182 006,00 0,00 - 182 006,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2008 Wzrost kosztów przechowywania o 35 % STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 111 062,00 0,00 - 111 062,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2009 Wzrost kosztów przechowywania o 35 % STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 34 547,00 0,00 - 34 547,00
OGÓŁEM (IT) EUR - 2 077 637,00 0,00 - 2 077 637,00
NL Owoce i warzywa - programy operacyjne 2006 Niekwalifikowalne koszty z tytułu nadruków na opakowaniach i wydatków organizacji producentów o zdecentralizowanym systemie wprowadzania do obrotu JEDNORAZOWA EUR - 5 166 882,80 0,00 - 5 166 882,80
NL Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niekwalifikowalne koszty z tytułu nadruków na opakowaniach i wydatków organizacji producentów o zdecentralizowanym systemie wprowadzania do obrotu JEDNORAZOWA EUR - 10 543 404,52 0,00 - 10 543 404,52
NL Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niekwalifikowalne koszty z tytułu nadruków na opakowaniach i wydatków organizacji producentów o zdecentralizowanym systemie wprowadzania do obrotu JEDNORAZOWA EUR - 6 981 120,47 0,00 - 6 981 120,47
OGÓŁEM (NL) EUR - 22 691 407,79 0,00 - 22 691 407,79
PT Pomoc bezpośrednia - inne -bydło 2007 Stwierdzone niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu IT JEDNORAZOWA EUR - 415 669,10 0,00 - 415 669,10
PT Pomoc bezpośrednia - inne -bydło 2008 Stwierdzone niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu IT JEDNORAZOWA EUR - 304 813,73 0,00 - 304 813,73
OGÓŁEM (PT) EUR - 720 482,83 0,00 - 720 482,83
RO Pomoc bezpośrednia - inne - uprawy energetyczne 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 6 694,99 0,00 - 6 694,99
RO Pomoc bezpośrednia - inne - uprawy energetyczne 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 108 740,61 0,00 - 108 740,61
RO Pomoc bezpośrednia - inne 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 52 831,05 0,00 - 52 831,05
RO Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 489 527,30 0,00 - 489 527,30
RO Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 38 620 445,36 0,00 - 38 620 445,36
OGÓŁEM (RO) EUR - 39 278 239,32 0,00 - 39 278 239,32
OGÓŁEM (6701) EUR - 478 526 747,31 - 219 203,05 - 478 307 544,26
OGÓŁEM (6701) DKK - 933 064,93 0,00 - 933 064,93
POZYCJA BUDŻETOWA 6711
BG Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 1 204 509,85 0,00 - 1 204 509,85
BG Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, uzupełnienie płatności bezpośrednich (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS oraz w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 2 490 360,23 0,00 - 2 490 360,23
OGÓŁEM (BG) EUR - 3 694 870,08 0,00 - 3 694 870,08
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2007 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 3 154 596,63 0,00 - 3 154 596,63
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 8 414 084,26 0,00 - 8 414 084,26
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 597 155,10 0,00 - 597 155,10
OGÓŁEM (GR) EUR - 12 165 835,99 0,00 - 12 165 835,99
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 7 246 383,51 0,00 - 7 246 383,51
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 10 512 529,35 0,00 - 10 512 529,35
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 877 717,21 0,00 - 877 717,21
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, uzupełnienie płatności bezpośrednich (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 10 975 412,09 0,00 - 10 975 412,09
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, uzupełnienie płatności bezpośrednich (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 6 008 420,75 0,00 - 6 008 420,75
OGÓŁEM (RO) EUR - 35 620 462,91 0,00 - 35 620 462,91
OGÓŁEM (6711) EUR - 51 481 168,98 0,00 - 51 481 168,98
POZYCJA BUDŻETOWA 05070107
DE Nieprawidłowości 2009 Zwrot dotyczący przypadków, w których wystąpiły nieprawidłowości JEDNORAZOWA EUR 508 165,76 0,00 508 165,76
OGÓŁEM (DE) EUR 508 165,76 0,00 508 165,76
OGÓŁEM (05070107) EUR 508 165,76 0,00 508 165,76

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.102.33

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2011/244/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
Data aktu: 15/04/2011
Data ogłoszenia: 16/04/2011