(Jedynie teksty w językach estońskim, greckim, łotewskim, litewskim, maltańskim, polskim i słowackim są autentyczne)
(2010/750/UE)
(Dz.U.UE L z dnia 4 grudnia 2010 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 27/2004 z dnia 5 stycznia 2004 r. ustanawiające przejściowe szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1257/1999 w odniesieniu do finansowania przez Sekcję Gwarancji EFORG rozwoju obszarów wiejskich na terytorium Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji(1), w szczególności jego art. 3 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych(2), w szczególności jego art. 32 ust. 3,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz zmieniające i uchylające niektóre rozporządzenia(3), w szczególności jego art. 47 ust. 3,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 2009/984/UE(4) ustanowiła saldo końcowe, które należy wypłacić Republice Czeskiej, Węgrom i Słowenii lub odzyskać od tych państw przy zamykaniu przejściowych programów rozwoju obszarów wiejskich finansowanych z EFOGR.
(2) Na podstawie rocznego sprawozdania finansowego złożonego przez Estonię, Cypr, Łotwę, Litwę, Maltę, Polskę i Słowację dotyczącego wydatków w dziedzinie środków rozwoju obszarów wiejskich, uzupełnionego wymaganymi informacjami, rachunki agencji płatniczych, o których mowa w art. 6 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(5), zostały rozliczone za lata budżetowe 2005(6), 2006(7), 2007(8), 2008(9) i 2009(10). Przyjęto odpowiednie decyzje w sprawie rozliczenia rachunków.
(3) Ostateczny termin kwalifikowalności dla przejściowych programów rozwoju obszarów wiejskich ustalono na dzień 31 grudnia 2008 r. Przedłużenie ostatecznego terminu kwalifikowalności przyznano Estonii, Malcie i Słowacji. Wydatki poniesione między dniem 16 października 2008 r. a dniem 30 czerwca 2009 r. zgłoszono w sprawozdaniu finansowym za 2009 r.; w związku z tym wymienione powyżej decyzje o rozliczeniu rachunków stanowią rozliczenie wszystkich wydatków poniesionych w ramach tych programów.
(4) Artykuł 32 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że łączna ilość płatności, które są dokonywane w odniesieniu do danego programu, przed wypłaceniem ostatecznego salda, nie przekracza 95 % zobowiązań Wspólnoty dla tego programu.
(5) W odniesieniu do wydatków na rozwój obszarów wiejskich objętych art. 3 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 27/2004, saldo końcowe, które należy wypłacić lub odzyskać, obliczane jest na podstawie ostatnich decyzji w sprawie rozliczenia rachunków oraz dodatkowych informacji dostarczonych przez Estonię, Cypr, Łotwę, Litwę, Maltę, Polskę i Słowację zgodnie z motywem 6 poniżej.
(6) W związku z zamykaniem przejściowych programów rozwoju obszarów wiejskich państwa członkowskie, których to dotyczy, poproszono o dostarczenie informacji o pozostających do spłaty należnościach związanych z tymi programami. Dane dotyczące należności sprawdzono i Komisja uwzględniła je przy obliczaniu salda końcowego.
(7) Zgodnie z art. 30 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 niniejsza decyzja nie ma wpływu na późniejsze decyzje Komisji wykluczające z finansowania unijnego wydatki dokonane niezgodnie z przepisami Unii Europejskiej,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli dnia 3 grudnia 2010 r.
W imieniu Komisji | |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 5 z 9.1.2004, s. 36.
(2) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, s. 1.
(3) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 80.
(4) Dz.U. L 338 z 19.12.2009, s. 95.
(5) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.
(6) Dz.U. L 118 z 3.5.2006, s. 20 i Dz.U. L 122 z 11.5.2007, s. 47.
(7) Dz.U. L 122 z 11.5.2007, s. 41 i Dz.U. L 139 z 29.5.2008, s. 54.
(8) Dz.U. L 139 z 29.5.2008, s. 25; Dz.U. L 33 z 3.2.2009, s. 31 i Dz.U. L 34 z 5.2.2010, s. 30.
(9) Dz.U. L 111 z 5.5.2009, s. 35 i Dz.U. L 36 z 9.2.2010, s. 27.
(10) Dz.U. L 112 z 30.4.2010, s. 10.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2010.318.49 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2010/750/UE ustanawiająca saldo końcowe, które należy wypłacić Estonii, Cyprowi, Łotwie, Litwie, Malcie, Polsce i Słowacji lub odzyskać od tych państw przy zamykaniu przejściowych programów rozwoju obszarów wiejskich finansowanych z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) |
Data aktu: | 03/12/2010 |
Data ogłoszenia: | 04/12/2010 |
Data wejścia w życie: | 04/12/2010 |