(Dz.U.UE L z dnia 23 stycznia 2010 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
– uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2007(1),
– uwzględniając ostateczne roczne sprawozdania finansowe Wspólnot Europejskich za rok budżetowy 2007 - Tom I (C6-0417/2008)(2),
– uwzględniając sprawozdanie roczne Rady dla organu udzielającego absolutorium w sprawie audytów wewnętrznych przeprowadzonych w 2007 r.,
– uwzględniając sprawozdanie roczne Trybunału Obrachunkowego dotyczące wykonania budżetu na rok budżetowy 2007 zawierające odpowiedzi kontrolowanych instytucji(3),
– uwzględniając poświadczenie wiarygodności rachunków, jak również legalności i prawidłowości operacji leżących u ich podstaw przedkładane przez Trybunał Obrachunkowy zgodnie z art. 248 Traktatu WE(4),
– uwzględniając decyzję z dnia 23 kwietnia 2009 r.(5) odraczającą udzielenie absolutorium za rok budżetowy 2007, jak również rezolucję dołączoną do tej decyzji,
– uwzględniając art. 272 ust. 10 oraz art. 274, 275 i 276 Traktatu WE,
– uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(6), w szczególności jego art. 50, 60, 86, 145, 146 i 147,
– uwzględniając decyzję Sekretarza Generalnego/Wysokiego Przedstawiciela ds. Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa nr 190/2003 dotyczącą zwrotu kosztów podróży delegatom członków Rady,
– uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami(7) (PMI),
– uwzględniając art. 77 i załącznik VI Regulaminu,
– uwzględniając pierwsze sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej (A6-0150/2009),
– uwzględniając drugie sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej (A7-0047/2009),
1. udziela Sekretarzowi Generalnemu Rady absolutorium z wykonania budżetu na rok budżetowy 2007;
2. przedstawia swoje uwagi w poniższej rezolucji;
3. zobowiązuje swojego Przewodniczącego do przekazania niniejszej decyzji, wraz z rezolucją, która stanowi jej integralną część, Radzie, Komisji, Trybunałowi Sprawiedliwości, Trybunałowi Obrachunkowemu, Europejskiemu Rzecznikowi Praw Obywatelskich i Europejskiemu Inspektorowi Ochrony Danych oraz do zarządzenia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (seria L).
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
Jerzy BUZEK | Klaus WELLE |
______
(1) Dz.U. L 77 z 16.3.2007.
(2) Dz.U. C 287 z 10.11.2008, s. 1.
(3) Dz.U. C 286 z 10.11.2008, s. 1.
(4) Dz.U. C 287 z 10.11.2008, s. 111.
(5) Dz.U. L 255 z 26.9.2009, s. 18.
(6) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(7) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 25 listopada 2009 r.
zawierająca uwagi, które stanowią integralną część decyzji w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2007, Sekcja II - Rada
PARLAMENT EUROPEJSKI,
– uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2007(1),
– uwzględniając ostateczne roczne sprawozdania finansowe Wspólnot Europejskich za rok budżetowy 2007 - Tom I (C6-0417/2008)(2),
– uwzględniając sprawozdanie roczne Rady dla organu udzielającego absolutorium w sprawie audytów wewnętrznych przeprowadzonych w 2007 r.,
– uwzględniając sprawozdanie roczne Trybunału Obrachunkowego dotyczące wykonania budżetu na rok budżetowy 2007 zawierające odpowiedzi kontrolowanych instytucji(3),
– uwzględniając poświadczenie wiarygodności rachunków, jak również legalności i prawidłowości operacji leżących u ich podstaw przedkładane przez Trybunał Obrachunkowy zgodnie z art. 248 Traktatu WE(4),
– uwzględniając decyzję z dnia 23 kwietnia 2009 r.(5) odraczającą udzielenie absolutorium za rok budżetowy 2007, jak również rezolucję dołączoną do tej decyzji,
– uwzględniając art. 272 ust. 10 oraz art. 274, 275 i 276 Traktatu WE,
– uwzględniając rozporządzenie (WE, Euratom) nr 1605/2002 Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(6), w szczególności jego art. 50, 60, 86, 145, 146 i 147,
– uwzględniając decyzję Rady nr 190/2003 Sekretarza Generalnego/Wysokiego Przedstawiciela ds. Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa dotyczącą zwrotu kosztów podróży delegatom członków Rady,
– uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami(7) (PMI),
– uwzględniając art. 77 i załącznik VI Regulaminu,
– uwzględniając pierwsze sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej (A6-0150/2009),
– uwzględniając drugie sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej (A7-0047/2009),
1. podkreśla, że Rada w satysfakcjonujący sposób podeszła do trzech najważniejszych wniosków, które Parlament przedłożył w rezolucji z dnia 23 kwietnia 2009 r.(8), mianowicie:
a) podczas posiedzenia z udziałem przewodniczącego, sprawozdawcy i koordynatorów właściwej komisji Parlamentu oraz przedstawicieli prezydencji szwedzkiej i Sekretariatu Generalnego Rady dnia 24 września 2009 r. zorganizowanego w celu przedyskutowania realizacji budżetu Rady na 2007 rok (pkt 21 lit. a) rezolucji);
b) dostarczając pisemne odpowiedzi na pytania Parlamentu dotyczące realizacji budżetu Rady na rok 2007 (pkt 22 rezolucji);
c) publikując na swojej stronie internetowej dokumenty dotyczące wykonania przez Radę budżetu, w tym odpowiedzi na konkretne pytania Parlamentu Europejskiego (pkt 4 rezolucji);
2. wyraża przekonanie, że Parlament wykonał swoje obowiązki dotyczące zagwarantowania największej możliwej przejrzystości i odpowiedzialności w zakresie wykorzystania pieniędzy podatników;
3. wzywa Radę do dalszej poprawy współpracy z właściwymi komisjami Parlamentu w oparciu o ostatnie praktyki;
4. zwraca się o opracowanie i włączenie do PMI przez instytucje załącznika dotyczącego w szczególności procedury udzielania absolutorium budżetowego Radzie;
5. wzywa właściwą komisję, w związku z kolejną procedurą udzielania Radzie absolutorium budżetowego, do weryfikacji postępów w odniesieniu do następujących kwestii:
– zamknięcia wszystkich kont pozabudżetowych Rady zgodnie z zaleceniami audytora wewnętrznego Rady,
– usprawnienia procesu kontroli faktur zgodnie z zaleceniami audytora wewnętrznego Rady,
– publikowania wszystkich decyzji administracyjnych, gdy wykorzystywane są jako podstawa prawna pozycji budżetowych,
– przekazywania Parlamentowi i jego właściwej komisji rocznego sprawozdania z działalności Rady sporządzanego zgodnie z art. 60 ust. 7 rozporządzenia finansowego, zgodnie z praktyką przyjętą przez wszystkie instytucje,
– pełnego wyjaśnienia potrzeby przesunięcia środków finansowych z jednej pozycji na inną w ramach budżetu Rady,
– dostarczania pisemnych odpowiedzi na uzasadnione pytania właściwej komisji Parlamentu i jej sprawozdawcy,
– gotowości i chęci Rady do udzielenia ustnych wyjaśnień właściwej komisji Parlamentu na podstawie odpowiedzi pisemnych, jeżeli odpowiedzi te będą wymagały dalszych objaśnień;
6. ponownie podkreśla zawarty w rezolucji z dnia 23 kwietnia 2009 r. wniosek do Europejskiego Trybunału Obrachunkowego o zwrócenie szczególnej uwagi, w kolejnym sprawozdaniu rocznym, na wykonanie budżetu przez Radę.
______
(1) Dz.U. L 77 z 16.3.2007.
(2) Dz.U. C 287 z 10.11.2008, s. 1.
(3) Dz.U. C 286 z 10.11.2008, s. 1.
(4) Dz.U. C 287 z 10.11.2008, s. 111.
(5) Dz.U. L 255 z 26.9.2009, s. 18.
(6) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(7) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.
(8) Dz.U. L 255 z 26.9.2009, s. 19.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2010.19.7 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2010/40/WE w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2007, Sekcja II - Rada |
Data aktu: | 25/11/2009 |
Data ogłoszenia: | 23/01/2010 |