(2009/433/WE)(Dz.U.UE L z dnia 9 czerwca 2009 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("zmienione porozumienie z 1958 r.")(1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2, tiret drugie,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Ujednolicone wymagania Regulaminu nr 61 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów użytkowych w zakresie ich zewnętrznych elementów wystających znajdujących się przed tylnym oblachowaniem kabiny ("Regulamin nr 61") mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy umawiającymi się stronami oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony takich pojazdów.
(2) Regulamin nr 61 był notyfikowany umawiającym się stronom i wszedł w życie w odniesieniu do wszystkich umawiających się stron, które nie przekazały powiadomienia o swoim braku zgody w dacie lub datach wyszczególnionych w regulaminie załączonym do zmienionego porozumienia z 1958 r.
(3) Regulamin nr 61 powinien być włączony do systemu homologacji pojazdów silnikowych, a tym samym wprowadzony do obowiązującego prawa wspólnotowego,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 5 maja 2009 r.
|
W imieniu Rady |
|
M. KALOUSEK |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, s. 78.
(2) Regulamin ten zostanie opublikowany w Dzienniku Urzędowym.
(3) Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1.
(4) Dz.U. L 409 z 31.12.1992, s. 17.