uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), w szczególności jego art. 29 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2535/2001 z dnia 14 grudnia 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 odnośnie do ustaleń dotyczących przywozu mleka i przetworów mlecznych i otwarcia kontyngentów taryfowych(2), określa szczegółowe zasady między innymi dla "masła nowozelandzkiego", zdefiniowanego w art. 25 ust. 1 tego rozporządzenia.
(2) W celu zapewnienia zgodności z art. 26 i 29 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999, które stanowią, że zadaniem Komisji jest zagwarantowanie, by pozwolenia były wydawanie wszystkim ubiegającym się bez względu na miejsce ich działalności we Wspólnocie oraz tak, by uniknąć jakiejkolwiek dyskryminacji między importerami, zgodnie z interpretacją Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich w jego orzeczeniu z dnia 11 lipca 2006 r. w sprawie C-313/04 Franz Egenberger GmbH Molkerei und Trockenwerk v. Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung, rozporządzenie Komisji (WE) nr 1118/2006(3) ustanawia zawieszenie wydawania pozwoleń na przywóz masła nowozelandzkiego w ramach kontyngentu taryfowego od dnia 12 lipca 2006 r.
(3) Ustanowienie odpowiednich instrumentów zarządzania kontyngentem taryfowym nie może zostać zakończone na czas, tak by umożliwić przywóz pozostałych ilości przewidzianych na rok 2006. Powinny zatem zostać przyjęte tymczasowe środki w celu wydawania pozwoleń przywozowych na okres do dnia 31 grudnia 2006 r., aby zapewnić kontynuację obrotów handlowych z Nową Zelandią do momentu wprowadzenia w życie ostatecznych ustaleń dotyczących zarządzania kontyngentami taryfowymi od dnia 1 stycznia 2007 r., które gwarantowałyby niedyskryminacyjny dostęp importerów do kontyngentów zgodnie z orzeczeniem Trybunału w sprawie C-313/04.
(4) W celu zapewnienia skuteczności środków tymczasowych oraz zagwarantowania, że ilości przypadające każdemu podmiotowi są właściwe z ekonomicznego punktu widzenia, biorąc pod uwagę ograniczenia czasowe dostaw, należy ustalić minimalną ilość przewidzianą na jeden wniosek. Aby zagwarantować autentyczność wniosków o pozwolenia przywozowe i jak najbardziej efektywne wykorzystanie kontyngentów, należy zapewnić, że do wniosków o wydanie pozwolenia na przywóz dołączana jest umowa z eksporterem, oraz należy ustanowić niezbywalność praw wynikających z pozwolenia na przywóz.
(5) W celu zapewnienia, że kontyngent jest poprawnie i rzetelnie zarządzany, konieczne jest ustalenie, że w przypadku jeśli nie złożono określonej minimalnej liczby wniosków, jak najszybciej powinna zostać przeprowadzona nowa runda wydawania pozwoleń, natomiast jeśli nie doprowadzi to do zawarcia co najmniej sześciu umów, na podstawie tymczasowych ustaleń, nie wyda się żadnego pozwolenia przywozowego.
(6) Przywóz masła nowozelandzkiego musi spełniać wymagania jakościowe ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 2535/2001. Konieczne jest przedstawienie świadectwa IMA 1 w momencie przywozu w celu udokumentowania zgodności ze wspomnianymi wymaganiami i udowodnienia miejsca pochodzenia masła.
(7) W związku z tym dla pozostałych ilości, które mają zostać sprowadzone w 2006 r. na podstawie kwoty nr 09.4589 zgodnie z załącznikiem III (A) do rozporządzenia (WE) nr 2535/2001, jest konieczne zniesienie zawieszenia wydawania pozwoleń na przywóz poprzez uchylenie rozporządzenia (WE) nr 1118/2006 oraz ustanowienie odstępstw od pewnych przepisów rozporządzenia (WE) nr 2535/2001.
(8) Komitet Zarządzający ds. Mleka i Przetworów Mlecznych nie wydał opinii w terminie ustalonym przez przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 września 2006 r.
W imieniu Komisji | |
Mariann FISCHER BOEL | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1913/2005 (Dz.U. L 307 z 25.11.2005, str. 2).
(2) Dz.U. L 341 z 22.12.2001, str. 29. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 926/2006 (Dz.U. L 170 z 23.6.2006, str. 8).
(3) Dz.U. L 199 z 21.7.2006, str. 11.
(4) Dz.U. L 152 z 24.6.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 410/2006 (Dz.U. L 71 z 10.3.2006, str. 7).
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.271.40 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1452/2006 ustalające środki tymczasowe w celu zarządzania kontyngentem taryfowym na przywóz masła nowozelandzkiego od października do grudnia 2006 r. i uchylające rozporządzenie (WE) nr 2535/2001 |
Data aktu: | 29/09/2006 |
Data ogłoszenia: | 30/09/2006 |
Data wejścia w życie: | 01/10/2006 |