(jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2006/520/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 27 lipca 2006 r.)
Dnia 22 lutego 2006 r. Komisja przyjęła decyzję zgodną z art. 9 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003(1). Jawną wersję pełnego tekstu decyzji w autentycznej wersji językowej oraz w językach roboczych Komisji można znaleźć na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji pod adresem: http://europa.eu.int/comm/competition/antitrust/cases/index/by_nr_76.html#i38_381
(1) Niniejsza decyzja skierowana jest do De Beers société anonyme ("De Beers SA"). Przedmiotem procedury był stosunek kupna między grupą spółek De Beers Group ("De Beers") i drugim co do wielkości producentem diamentów spółką ALROSA Company Ltd ("ALROSA") na ogólnoświatowym rynku surowca diamentowego, w znacznej części podlegającego dystrybucji lub obróbce na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). We wstępnej ocenie Komisja wyraziła zastrzeżenia na mocy art. 82 traktatu WE oraz art. 54 porozumienia EOG dotyczące stosunku kupna między De Beers a jego najistotniejszym konkurentem spółką ALROSA z uwagi na wieloletni okres trwania stosunku kupna. Wyrażone przez Komisję zastrzeżenia dotyczące konkurencji dotyczą porozumienia handlowego między De Beers i ALROSA w sprawie zakupu znacznych ilości surowca diamentowego oraz, do czasu zatwierdzenia przez Komisję porozumienia handlowego, zakupów od ALROSA na mocy porozumienia o dobrowolnej sprzedaży ("willing-seller-willing-buyer").
(2) Komisja uznała, że zobowiązania podjęte przez De Beers wystarczą aby zaradzić zgłoszonym zastrzeżeniom dotyczącym konkurencji. Po upływie okresu przejściowego obejmującego lata 2006-2008, w którym zakupy dokonywane przez De Beers zostaną ograniczone oraz który jest konieczny, by stworzyć konkurencyjny system dystrybucji dla ilości diamentów uprzednio sprzedawanych przez De Beers, De Beers podejmie się odstąpienia od wszelkich zakupów surowca diamentowego od ALROSA począwszy od roku 2009. Dzięki uwolnieniu części diamentów należących do ALROSA, które uprzednio były odsprzedawane przez De Beers, a po upłynięciu okresu przejściowego poprzez rozwiązanie całości umowy handlowej z ALROSA, zobowiązania podjęte przez De Beers zaradzą zastrzeżeniem dotyczącym ograniczenia dostępu do realnego źródła alternatywnej podaży surowca diamentowego oraz utrudniania drugiemu co do wielkości konkurentowi pełnego uczestnictwa w konkurencji z De Beers.
(3) W decyzji uznano, że w obliczu zobowiązań które nałożono na De Beers SA nie ma już dalszych podstaw do podejmowania działań przez Komisję.
(4) Na posiedzeniu w dniu 10 lutego 2006 r. Komitet Doradczy ds. Praktyk Ograniczających Konkurencję i Pozycji Dominującej wydał przychylną opinię.
______
(1) Dz.U. L 1 z 4.1.2003, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 411/2004 (Dz.U. L 68 z 6.3.2004, str. 1).
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.205.24 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2006/520/WE w sprawie postępowania zgodnie z art. 82 traktatu WE oraz art. 54 porozumienia EOG |
Data aktu: | 22/02/2006 |
Data ogłoszenia: | 27/07/2006 |