STRONY NINIEJSZEGO PROTOKOŁU,BIORĄC POD UWAGĘ postanowienia Międzynarodowej konwencji o utworzeniu międzynarodowego funduszu odszkodowań za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami z 1971 roku oraz Protokołu z 1984 roku,
MAJĄC NA UWADZE, że Protokół z 1984 roku do tej Konwencji, przewidujący zwiększony wymiar i zakres odszkodowania, nie wszedł w życie,
POTWIERDZAJĄC wagę utrzymania skutecznego systemu międzynarodowej odpowiedzialności i odszkodowań za zanieczyszczenie olejami,
ŚWIADOME konieczności zapewnienia jak najszybszego wejścia w życie treści Protokołu z 1984 roku,
UZNAJĄC korzyści dla Państw-Stron płynące z zapewnienia zmiany Konwencji, która ma współistnieć z Konwencją pierwotną oraz stanowić uzupełnienie tej Konwencji w okresie przejściowym,
PRZEKONANE, iż konsekwencje ekonomiczne szkód spowodowanych zanieczyszczeniem wynikających z przewozu olejów luzem jako ładunku statkami drogą morską powinny być nadal ponoszone solidarnie przez właścicieli statków oraz podmioty zainteresowane ładunkiem oleju,
MAJĄC NA UWADZE przyjęcie Protokołu z 1992 roku w sprawie zmiany Międzynarodowej konwencji o odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami z 1969 roku,
UZGODNIŁY, CO NASTĘPUJE:
SPORZĄDZONO W LONDYNIE, dwudziestego siódmego listopada tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego drugiego roku.NA DOWÓD CZEGO niżej podpisani, należycie w tym celu umocowani, podpisali niniejszy Protokół.