Ostateczne przyjęcie budżetu korygującego nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004.

OSTATECZNE PRZYJĘCIE

budżetu korygującego nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004

(2004/888/WE, Euratom)

(Dz.U.UE L z dnia 28 grudnia 2004 r.)

PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 272 ust. 4 przedostatni akapit,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 177,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(1), w szczególności jego art. 37 i 38,

uwzględniając rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(2),

uwzględniając decyzję nr 1247/2002/WE Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie regulaminu i ogólnych warunków regulujących wykonywanie obowiązków przez Europejskiego Pełnomocnika ds. Ochrony Danych(3),

uwzględniając decyzję 2004/55/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 grudnia 2003 r. ustanawiającą niezależny organ kontrolny przewidziany art. 286 Traktatu WE (Europejski Pełnomocnik ds. Ochrony Danych)(4),

uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004, ostatecznie przyjęty dnia 18 grudnia 2003(5) r. w formie, która uwzględniła rozszerzenie Unii Europejskiej(6),

uwzględniając Porozumienie Miedzyinstytucjonalne z dnia 6 maja 1999 r. miedzy Parlamentem Europejskim, Radą oraz Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i poprawy procedury budżetowej(7),

uwzględniając budżet korygujący nr 2/2004 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004(8),

uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 10/2004 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004, przedstawiony przez Komisję dnia 26 lipca 2004 r.,

uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 9/2004 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004, ustanowiony przez Radę dnia 7 października 2004 r.,

uwzględniając art. 69 załącznika IV regulaminu,

uwzględniając rezolucję przyjętą przez Parlament Europejski dnia 14 października 2004 r.,

w związku z tym, że procedura przewidziana w art. 272 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską oraz w art. 177 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej została tym samym zakończona,

STWIERDZA:

Artykuł

Budżet korygujący nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004 został ostatecznie przyjęty.

Sporządzono w Brukseli, dnia 14 października 2004 r.

Przewodniczący
J.P. BORRELL FONTELLES

______

(1) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1.

(2) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, str. 1.

(3) Dz.U. L 183 z 12.7.2002, str. 1.

(4) Dz.U. L 12 z 17.1.2004, str. 47.

(5) Dz.U. L 53 z 23.2.2004, str. 1.

(6) Dz.U. L 105 z 30.4.2004, str. 9.

(7) Dz.U. C 172 z dn. 18.06.99, str. 1. Porozumienie zmienione decyzją 2003/429/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 147 z dn. 14.06.03, str. 25).

(8) Dz.U. L 128, z dn. 29.04.04, str.45.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

BUDŻETU KORYGUJĄCEGO NR 9 UNII EUROPEJSKIEJ NA ROK BUDŻETOWY 2004

grafika

A.

FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO

WYDATKI

grafika

DOCHODY

grafika

TABELA 1

Obliczenie podstawy ograniczenia podatku od wartości dodanej (VAT) zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2000/597/WE, Euratom

grafika

Obliczenie jednolitej stawki referencyjnej środków własnych VAT

(art. 2 ust. 4 decyzji 2000/597/WE, Euratom):

Jednolita stawka (%) = maksymalna stawka referencyjna - stawka zamrożona

A. Maksymalna stawka referencyjna w 2004 roku wynosi 0,50 %.

B. Ustalenie stawki zamrożonej wynikającej z korekty nierównowagi budżetowej przyznanej Zjednoczonemu Królestwu (art. 2 ust. 4 lit. b) decyzji 2000/597/WE, Euratom):

1) Obliczenie teoretycznego udziału krajów o ograniczonym obciążeniu finansowym:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 decyzji 2000/597/WE, Euratom, wkład finansowy Niemiec (D), Niderlandów (NL), Austrii (A) i Szwecji (S) jest ograniczony do 1/4 ich normalnego wkładu.

Wzór dla kraju o ograniczonym obciążeniu finansowym, np. dla Niemiec:

Teoretyczna składka VAT Niemiec = [ograniczona podstawa VAT Niemiec / (ograniczona podstawa VAT UE25 - ograniczona podstawa VAT Zjednoczonego Królestwa)] × 1/4 × korekta dla Zjednoczonego Królestwa

Przykład: Niemcy:

Teoretyczna składka VAT Niemiec = 9.451.381.000 / (45.507.318.170 - 8.387.322.500) × 1/4 × 5.391.559.038 = 343.195.613

2) Obliczanie stawki zamrożonej:

Stawka zamrożona1 = [korekta dla Zjednoczonego Królestwa - teoretyczne składki VAT (D + NL + A + S)] / [ograniczona podstawa VAT UE25 - ograniczone podstawy VAT (Zjednoczone Królestwo + D + NL + A + S)]

Stawka zamrożona1 = [5.391.559.038 - (343.195.613 + 80.641.182 + 38.683.932 + 43.971.713)] / [45.507.318.170 - (8.387.322.500 + 9.451.381.000 + 2.220.805.000 + 1.065.330.000 + 1.210.952.000)]

Stawka zamrożona1 = 0,210821947849923 %

C. Ustalenie stawki zamrożonej wynikającej z korekty nierównowagi budżetowej przyznanej Zjednoczonemu Królestwu (art. 2 ust. 4 lit. b) decyzji 2000/728/WE, Euratom):

1) Obliczenie teoretycznego udziału krajów o ograniczonym obciążeniu finansowym:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 decyzji 94/728/WE, Euratom, wkład finansowy Niemiec (D) jest ograniczony do 2/3 ich normalnego wkładu.

Wzór obliczenia dla Niemiec:

Teoretyczna składka VAT Niemiec = [ograniczona podstawa VAT Niemiec / (ograniczona podstawa VAT UE15 - ograniczona podstawa VAT Zjednoczonego Królestwa)] × 2/3 × korekta dla Zjednoczonego Królestwa

Przykład: Niemcy:

Teoretyczna składka VAT Niemiec = 9.451.381.000 / (44.053.080.500 - 8.387.322.500) × 2/3 × - 293.991.119 = - 51.938.184

2) Obliczanie stawki zamrożonej:

Stawka zamrożona2 = [korekta dla Zjednoczonego Królestwa - teoretyczna składka VAT (D)] / [ograniczona podstawa VAT UE15 - ograniczona podstawa VAT (Zjednoczone Królestwo)]

Stawka zamrożona2 = [- 293.991.119 - (- 51.938.184)] / [44.053.080.500 - (8.387.322.500 + 9.451.381.000)]

Stawka zamrożona2 = - 0,00923359477705029 %

Stawka zamrożona całkowita = Stawka zamrożona1 + Stawka zamrożona2

Jednolita stawka = maksymalna stawka referencyjna - stawka zamrożona całkowita

0,50 % - 0,201588353072873 % = 0,298411646927127 %

TABELA 2

Podział środków własnych należnych z tytułu VAT zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2000/597/WE, Euratom (rozdział 1 3)

grafika

TABELA 3

Określenie jednolitej stawki i podział środków własnych według stawki opartej na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. d) decyzji 2000/597/WE, Euratom (rozdział 1 4)

grafika

TABELA 4

Środki własne oparte na DNB - Finansowanie rezerw (art. 2 ust. 1 lit. d) i art. 6 decyzji 2000/597/WE, Euratom (rozdział 1 4)

grafika

TABELA 5

Korekta nierównowagi budżetowej dla Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2003 r. zgodnie z art. 4 decyzji 2000/597/WE, Euratom (Rozdział 1 5)

grafika

TABELA 6.1

Obliczenie finansowania korekty na 2003 r. dla Zjednoczonego Królestwa wynosi - 5.391.559.038 EUR (rozdział 1 5)

grafika

TABELA 6.2

Obliczenie finansowania korekty na 2000 r. dla Zjednoczonego Królestwa na 2000 r. wynosi 293.991.119 EUR (rozdział 1 5)

grafika

TABELA 7

Streszczenie dotyczące finansowania budżetu ogólnego według typu środków własnych i Państw Członkowskich

grafika

OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG LINII BUDŻETOWYCH

Dochody

TYTUŁ 1

ŚRODKI WŁASNE

grafika

TYTUŁ 4

RÓŻNE PODATKI, OPŁATY I NALEŻNOŚCI WSPÓLNOTOWE

grafika

SEKCJA VIII - EUROPEJSKI RZECZNIK PRAW OBYWATELSKICH I EUROPEJSKI INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Część B - EUROPEJSKI INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

grafika

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.383.51

Rodzaj: Dokument budżetowy
Tytuł: Ostateczne przyjęcie budżetu korygującego nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004.
Data aktu: 14/10/2004
Data ogłoszenia: 28/12/2004
Data wejścia w życie: 01/01/2004