Decyzja 2004/461/WE ustanawiająca kwestionariusz do wykorzystania w rocznym sprawozdaniu w sprawie oceny jakości otaczającego powietrza zgodnie z dyrektywami Rady 96/62/WE i 1999/30/WE oraz zgodnie z dyrektywami 2000/69/WE i 2002/3/WE Parlamentu Europejskiego i Rady

DECYZJA KOMISJI
z dnia 29 kwietnia 2004 r.
ustanawiająca kwestionariusz do wykorzystania w rocznym sprawozdaniu w sprawie oceny jakości otaczającego powietrza zgodnie z dyrektywami Rady 96/62/WE i 1999/30/WE oraz zgodnie z dyrektywami 2000/69/WE i 2002/3/WE Parlamentu Europejskiego i Rady

(notyfikowana jako dokument nr C(2004) 1714)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2004/461/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/62/WE z dnia 27 września 1996 r. w sprawie oceny i zarządzania jakością otaczającego powietrza(1), w szczególności jej art. 12 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 96/62/WE ustanawia ramy dla dokonywania oceny i zarządzania jakością otaczającego powietrza oraz przewiduje przyjęcie szczegółowych uzgodnień dotyczących przekazywania informacji na temat jakości powietrza.

(2) Dyrektywa Rady 1999/30/WE z dnia 22 kwietnia 1999 r. odnosząca się do wartości dopuszczalnych dla dwutlenku siarki, dwutlenku azotu i tlenków azotu oraz pyłu i ołowiu w otaczającym powietrzu(2) ustanawia wartości dopuszczalne, które należy osiągnąć w określonym terminie.

(3) Decyzja Komisji 2001/839/WE ustanawiająca kwestionariusz do wykorzystania w rocznym sprawozdaniu oceny jakości otaczającego powietrza na mocy dyrektyw Rady 96/62/WE i 1999/30/WE(3) określiła wzorzec, na podstawie którego Państwa Członkowskie powinny dostarczać informacji dotyczących jakości powietrza, wymaganych zgodnie z tymi dyrektywami.

(4) Dyrektywa 2000/69/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 listopada 2000 r. dotycząca wartości dopuszczalnych benzenu i tlenku węgla w otaczającym powietrzu(4) ustanawia wartości dopuszczalne, które należy osiągnąć w określonym terminie. Dyrektywa 2002/3/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lutego 2002 r. odnosząca się do ozonu w otaczającym powietrzu(5) ustanawia wartości docelowe, cele długoterminowe, progi informacyjne i ostrzegawcze, które rodzą pewne zobowiązania. Składanie okresowych sprawozdań przez Państwa Członkowskie stanowi integralny element tych dyrektyw, interpretowanych w powiązaniu z dyrektywą 96/62/WE, niezbędny dla kontroli zgodności z tymi zobowiązaniami.

(5) Ponadto pewna ilość informacji określonych w art. 11 dyrektywy 96/62/WE w odniesieniu do zanieczyszczeń objętych dyrektywami 1999/30/WE, 2002/69/WE i 2002/3/WE musi być zgłaszana corocznie.

(6) Zgodnie z dyrektywą 1999/30/WE przepisy dotyczące sprawozdań składanych na podstawie dyrektywy Rady 80/779/EWG z dnia 15 lipca 1980 r. w sprawie dopuszczalnych i zalecanych wartości jakości powietrza dla dwutlenku siarki i pyłów zawieszonych(6), dyrektywy Rady 82/884/EWG z dnia 3 grudnia 1982 r. w sprawie wartości dopuszczalnej dla ołowiu w powietrzu(7) oraz dyrektywy Rady 85/203/EWG z dnia 7 marca 1982 r. w sprawie norm jakości powietrza w odniesieniu do dwutlenku azotu(8) tracą moc z dniem 19 lipca 2001 r., chociaż wartości dopuszczalne określone w tych dyrektywach pozostają w mocy do 2005 r. w odniesieniu do dyrektyw 80/779/EWG i 82/884/EWG oraz do 2010 r. w odniesieniu do dyrektywy 85/203/EWG. Nadal także sporządza się sprawozdania w sprawie przekroczeń tych wartości dopuszczalnych zgodnie z art. 9 ust. 6 dyrektywy 1999/30/WE.

(7) W celu zapewnienia, że wymagane informacje dostarczane są we właściwej formie, Państwa Członkowskie powinny zostać zobowiązane do przedkładania ich na podstawie standardowego kwestionariusza.

(8) Kwestionariusz określony decyzją 2001/839/WE powinien zostać rozszerzony w celu objęcia nim także rocznej sprawozdawczości zobowiązań wynikających z dyrektyw 2000/69/WE i 2002/3/WE, przy jednoczesnym wprowadzeniu pewnych zmian związanych z dyrektywą 1999/30/WE, których dokonuje się w celu zapewnienia jasności i umożliwienia lepszej oceny sprawozdań.

(9) W celu zachowania jasności decyzja 2001/839/WE powinna zostać zastąpiona.

(10) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 12 ust. 2 dyrektywy 96/62/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Państwa Członkowskie wykorzystują kwestionariusz określony w Załączniku jako podstawę do przesyłania informacji, które mają być dostarczane corocznie zgodnie z art. 11 ust. 1 i art. 12 ust. 1 dyrektywy 96/62/WE oraz zgodnie z następującymi przepisami:

artykuł 3 ust. 1, 3 i 4, art. 4 ust. 1, art. 5 ust. 1, 2, 4 i 5, art. 6, art. 7 ust. 1, 2 i 3 oraz art. 9 ust. 6 dyrektywy 1999/30/WE,

artykuł 3 ust. 1, art. 4 i art. 5 ust. 1, 2, 3 i 5 dyrektywy 2000/69/WE, oraz

artykuł 3 ust. 1 i 2, art. 4 ust. 1 i 2, art. 5, art. 9 ust. 1 i 3 oraz art. 10 ust. 1 lit. a) i ust. 2 lit. b) dyrektywy 2002/3/WE.

Artykuł  2

Decyzja 2001/839/WE niniejszym traci moc.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.

W imieniu Komisji
Margot WALLSTRÖM
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 296 z 21.11.1996, str. 55. Dyrektywa zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003 (Dz.U. L 284 z 31.10.2003, str. 1).

(2) Dz.U. L 163 z 29.6.1999, str. 41. Dyrektywa zmieniona decyzją 2001/744/WE (Dz.U. L 278 z 23.10.2001, str. 35).

(3) Dz.U. L 319 z 4.12.2001, str. 45.

(4) Dz.U. L 313 z 13.12.2000, str. 12.

(5) Dz.U. L 67 z 9.3.2002, str. 14.

(6) Dz.U. L 229 z 30.8.1980, str. 30.

(7) Dz.U. L 378 z 31.12.1982, str. 15.

(8) Dz.U. L 87 z 27.3.1985, str. 1.

.................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

.................................................

ZAŁĄCZNIK

Zmiany w prawie

Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.156.84

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/461/WE ustanawiająca kwestionariusz do wykorzystania w rocznym sprawozdaniu w sprawie oceny jakości otaczającego powietrza zgodnie z dyrektywami Rady 96/62/WE i 1999/30/WE oraz zgodnie z dyrektywami 2000/69/WE i 2002/3/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
Data aktu: 29/04/2004
Data ogłoszenia: 30/04/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 30/04/2004