uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2371/2002 z dnia 20 grudnia 2002 r. sprawie ochrony i zrównoważonej eksploatacji zasobów rybołówstwa w ramach Wspólnej Polityki Rybołówstwa(1), w szczególności jego art. 22 ust. 3 i art. 23 ust. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na mocy art. 22 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 2371/2002, statkom rybackim zabrania się angażowania w działania wchodzące w zakres wspólnej polityki rybołówstwa, o ile nie mają zainstalowanego na pokładzie sprawnie działającego systemu, który umożliwia wykrywanie i identyfikację statku za pomocą zdalnie sterowanych systemów monitorowania.
(2) Za właściwe uznaje się przyjęcie, iż od dnia 1 stycznia 2004 r. wszystkie statki rybackie o długości całkowitej przekraczającej 18 metrów, oraz od dnia 1 stycznia 2005 r. wszystkie statki rybackie o długości całkowitej przekraczającej 15 metrów, podlegają satelitarnemu systemowi monitorowania statków (VMS).
(3) Statki rybackie pływające wyłącznie na wodach przybrzeżnych Państw Członkowskich nie powinny podlegać temu obowiązkowi, ponieważ wpływ ich działalności na zasoby rybołówstwa jest nieznaczny.
(4) Na mocy art. 23 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2371/2002, Państwa Członkowskie mają ustalić strukturę administracyjną i techniczną niezbędną do zapewnienia skutecznej kontroli, nadzoru oraz wykonywania, w tym satelitarnych systemów monitorowania.
(5) Bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące VMS stwarzają możliwość znacznego podniesienia skuteczności i efektywności działań w zakresie monitorowania, kontroli i nadzoru działań prowadzonych zarówno na morzy, jak i na lądzie.
(6) Za właściwe uznaje się ustanowienie okresu przejściowego dotyczącego stosowania przepisów odnoszących się do przekazywania prędkości oraz kursu statku rybackiego z zastrzeżeniem niektórych warunków.
(7) VMS należy stosować w sposób zbliżony do statków rybackich Wspólnoty oraz statków rybackich państw trzecich pływających na wodach terytorialnych Wspólnoty.
(8) W świetle przyjęcia tych nowych przepisów, konieczne jest uchylenie rozporządzenia Komisji (WE) nr 1489/97 z dnia 29 lipca 1997 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2847/93 w zakresie satelitarnych systemów monitorowania statków(2).
(9) Środki przewidziane w tym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Rybołówstwa i Akwakultury,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 18 grudnia 2003 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 358 z 31.12.2002, str. 59.
(2) Dz.U. L 202 z 30.7.1997, str. 18. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2445/1999 (Dz.U. L 298 z 19.11.1999, str. 5).
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.333.17 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2244/2003 ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące satelitarnych systemów monitorowania statków |
Data aktu: | 18/12/2003 |
Data ogłoszenia: | 20/12/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 27/12/2003, 01/01/2005, 01/01/2004 |