(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2003/810/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 22 listopada 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/539/EWG z dnia 15 października 1990 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy i przywóz z państw trzecich drobiu i jaj wylęgowych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 806/2003/WE(2), w szczególności jej art. 23 i 24,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/494/EWG z dnia 26 czerwca 1991 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy oraz przywóz świeżego mięsa drobiowego z państw trzecich(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 1999/89/WE(4), w szczególności jej art. 11 i 12,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/118/EWG z dnia 17 grudnia 1992 r. ustanawiającą warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego regulujące handel i przywóz do Wspólnoty produktów nieobjętych wyżej wymienionymi warunkami ustanowionymi w szczególnych zasadach wspólnotowych określonych w załączniku A pkt 1 do dyrektywy 89/662/EWG oraz w zakresie czynników chorobotwórczych do dyrektywy 90/425/EWG(5), ostatnio zmienioną decyzją Komisji 2003/721/WE(6), w szczególności jej art. 10 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 94/984/WE z dnia 20 grudnia 1994 r. ustanawiająca warunki zdrowotne zwierząt i świadectwa weterynaryjne przy przywozie świeżego mięsa drobiowego z niektórych państw trzecich(7), ostatnio zmieniona decyzją 2002/477/WE(8), ustala warunki zdrowotne i świadectwa weterynaryjne przy przywozie świeżego mięsa drobiowego. Określa dwa różne świadectwa zdrowia, wzór A i B. Ich stosowanie zależy od sytuacji epidemicznej w odnośnych państwach trzecich.
(2) Decyzja Komisji 2000/609/WE z dnia 29 września 2000 r. ustanawiająca warunki zdrowotne zwierząt i warunki zdrowia publicznego oraz świadectwa weterynaryjne przy przywozie mięsa ptaków bezgrzebieniowych utrzymywanych przez człowieka, zmieniająca decyzję 94/85/WE ustalającą wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz świeżego mięsa drobiowego(9), ostatnio zmieniona decyzją 2003/573/WE(10), ustanawia warunki zdrowotne zwierząt i warunki zdrowia publicznego oraz świadectwa weterynaryjne przy przywozie świeżego mięsa ptaków bezgrzebieniowych utrzymywanych przez człowieka, zawierające dwa różne świadectwa zdrowia, wzory A i B. Atestacja ta ma być używana biorąc pod uwagę sytuację związaną z rzekomym pomorem drobiu w odnośnym państwie trzecim.
(3) Decyzja Komisji 2001/751/EWG(11), ostatnio zmieniona decyzją 2002/789/WE(12), ustanawia warunki zdrowotne zwierząt i świadectwa weterynaryjne przy przywozie żywych ptaków bezgrzebieniowych oraz jaj wylęgowych. Wzór świadectwa zdrowia ma być używany, biorąc pod uwagę sytuację związaną z rzekomym pomorem drobiu w odnośnym państwie trzecim.
(4) Od 1998 r. Australia doświadczyła kilku wybuchów rzekomego pomoru drobiu, w szczególności w stanach Wiktoria i Nowa Południowa Walia.
(5) Od połowy listopada 2002 r. nie zanotowano w Australii żadnych dalszych wybuchów rzekomego pomoru drobiu i w dniu 26 czerwca 2003 r. australijskie władze weterynaryjne ogłosiły Australię wolną od tej choroby przed Międzynarodowym Biurem Chorób Epizootycznych (OIE).
(6) Sytuacja związana z rzekomym pomorem drobiu w Australii została skomplikowana przez fakt, że lenatalny (powolny) szczep wirusa powodujący endemię rzekomego pomoru drobiu wydaje się krążyć w Australii, co pokazała zdolność do mutacji w szczep velatalny (burzliwy). Australia zmienia obecnie strategię kontroli nad rzekomym pomorem drobiu z kraju nieobjętego szczepieniami przeciwko rzekomemu pomorowi drobiu, naturalnie wolnego od rzekomego pomoru drobiu, na kraj objęty tymi szczepieniami.
(7) Zgodnie z informacją otrzymaną od australijskich władz weterynaryjnych używane są szczepionki zawierające żywe wirusy przeciwko rzekomemu pomorowi drobiu, które nie są zgodne z prawodawstwem wspólnotowym. Dlatego należy zmienić decyzje 94/984/WE, 2000/609/WE i 2001/751/WE w odniesieniu do przywozu świeżego mięsa drobiowego, mięsa ptaków bezgrzebieniowych utrzymywanych przez człowieka, żywych ptaków bezgrzebieniowych i ich jaj wylęgowych z państw trzecich, w odniesieniu do Australii, biorąc pod uwagę rozwój sytuacji epidemiologicznej związanej z rzekomym pomorem drobiu i użycie takich szczepionek zawierających żywe wirusy.
(8) Komisja przyjęła kilka decyzji w odniesieniu do wymienionych wybuchów pomoru drobiu, w szczególności decyzję 2002/537/WE z dnia 2 lipca 2002 r. dotyczącą środków ochronnych odnoszących się do rzekomego pomoru drobiu w Australii(13), zmienioną decyzją 2002/942/WE(14), która obowiązywała od dnia 6 lipca 2002 r. do dnia 1 grudnia 2002 r. Ostatnio decyzję Komisji 2003/489/WE z dnia 25 czerwca 2003 r. dotyczącą środków ochronnych odnoszących się do rzekomego pomoru drobiu w Australii(15), którą stosuje się do dnia 1 stycznia 2004 r.
(9) Wraz z wymaganiami w zakresie świadectw ustanowionymi w obecnej decyzji środki ochronne przewidziane w decyzji 2003/489/WE stały się bezprzedmiotowe i decyzja 2003/489/WE powinna zostać odpowiednio uchylona.
(10) Jednakże australijskie władze weterynaryjne zażądały przyznania odstępstwa dla świeżego mięsa drobiowego, ptaków bezgrzebieniowych, dzikich zwierząt utrzymywanych przez człowieka i dzikiego ptactwa łownego, drobiowych produktów mięsnych oraz drobiowych wyrobów mięsnych składających się z lub zawierających mięso wspomnianych powyżej gatunków, które zostało uzyskane z ptaków ubitych przed dniem 13 maja 2002 r., jak przewidziano w decyzji 2002/537/WE, czyli przed wybuchem epidemii.
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 listopada 2003 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 303 z 31.10.1990, str. 6.
(2) Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1.
(3) Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 35.
(4) Dz.U. L 300 z 23.11.1999, str. 17.
(5) Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49.
(6) Dz.U. L 260 z 11.10.2003, str. 21.
(7) Dz.U. L 378 z 31.12.1994, str. 11.
(8) Dz.U. L 164 z 22.6.2002, str. 39.
(9) Dz.U. L 258 z 12.10.2000, str. 49.
(10) Dz.U. L 194 z 1.8.2003, str. 89.
(11) Dz.U. L 281 z 25.10.2001, str. 24.
(12) Dz.U. L 274 z 11.10.2002, str. 36.
(13) Dz.U. L 173 z 3.7.2002, str. 33.
(14) Dz.U. L 325 z 30.11.2002, str. 49.
(15) Dz.U. L 167 z 4.7.2003, str. 37.
ZAŁĄCZNIKI
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.305.11 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2003/810/WE zmieniająca decyzje 94/984/WE, 2000/609/WE, 2001/751/WE w odniesieniu do przywozu świeżego mięsa drobiowego, mięsa ptaków bezgrzebieniowych utrzymywanych przez człowieka, żywych ptaków bezgrzebieniowych i ich jaj wylęgowych z państw trzecich w odniesieniu do Australii |
| Data aktu: | 17/11/2003 |
| Data ogłoszenia: | 22/11/2003 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 22/11/2003 |