(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2003/810/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 22 listopada 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/539/EWG z dnia 15 października 1990 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy i przywóz z państw trzecich drobiu i jaj wylęgowych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 806/2003/WE(2), w szczególności jej art. 23 i 24,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/494/EWG z dnia 26 czerwca 1991 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy oraz przywóz świeżego mięsa drobiowego z państw trzecich(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 1999/89/WE(4), w szczególności jej art. 11 i 12,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/118/EWG z dnia 17 grudnia 1992 r. ustanawiającą warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego regulujące handel i przywóz do Wspólnoty produktów nieobjętych wyżej wymienionymi warunkami ustanowionymi w szczególnych zasadach wspólnotowych określonych w załączniku A pkt 1 do dyrektywy 89/662/EWG oraz w zakresie czynników chorobotwórczych do dyrektywy 90/425/EWG(5), ostatnio zmienioną decyzją Komisji 2003/721/WE(6), w szczególności jej art. 10 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 94/984/WE z dnia 20 grudnia 1994 r. ustanawiająca warunki zdrowotne zwierząt i świadectwa weterynaryjne przy przywozie świeżego mięsa drobiowego z niektórych państw trzecich(7), ostatnio zmieniona decyzją 2002/477/WE(8), ustala warunki zdrowotne i świadectwa weterynaryjne przy przywozie świeżego mięsa drobiowego. Określa dwa różne świadectwa zdrowia, wzór A i B. Ich stosowanie zależy od sytuacji epidemicznej w odnośnych państwach trzecich.
(2) Decyzja Komisji 2000/609/WE z dnia 29 września 2000 r. ustanawiająca warunki zdrowotne zwierząt i warunki zdrowia publicznego oraz świadectwa weterynaryjne przy przywozie mięsa ptaków bezgrzebieniowych utrzymywanych przez człowieka, zmieniająca decyzję 94/85/WE ustalającą wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz świeżego mięsa drobiowego(9), ostatnio zmieniona decyzją 2003/573/WE(10), ustanawia warunki zdrowotne zwierząt i warunki zdrowia publicznego oraz świadectwa weterynaryjne przy przywozie świeżego mięsa ptaków bezgrzebieniowych utrzymywanych przez człowieka, zawierające dwa różne świadectwa zdrowia, wzory A i B. Atestacja ta ma być używana biorąc pod uwagę sytuację związaną z rzekomym pomorem drobiu w odnośnym państwie trzecim.
(3) Decyzja Komisji 2001/751/EWG(11), ostatnio zmieniona decyzją 2002/789/WE(12), ustanawia warunki zdrowotne zwierząt i świadectwa weterynaryjne przy przywozie żywych ptaków bezgrzebieniowych oraz jaj wylęgowych. Wzór świadectwa zdrowia ma być używany, biorąc pod uwagę sytuację związaną z rzekomym pomorem drobiu w odnośnym państwie trzecim.
(4) Od 1998 r. Australia doświadczyła kilku wybuchów rzekomego pomoru drobiu, w szczególności w stanach Wiktoria i Nowa Południowa Walia.
(5) Od połowy listopada 2002 r. nie zanotowano w Australii żadnych dalszych wybuchów rzekomego pomoru drobiu i w dniu 26 czerwca 2003 r. australijskie władze weterynaryjne ogłosiły Australię wolną od tej choroby przed Międzynarodowym Biurem Chorób Epizootycznych (OIE).
(6) Sytuacja związana z rzekomym pomorem drobiu w Australii została skomplikowana przez fakt, że lenatalny (powolny) szczep wirusa powodujący endemię rzekomego pomoru drobiu wydaje się krążyć w Australii, co pokazała zdolność do mutacji w szczep velatalny (burzliwy). Australia zmienia obecnie strategię kontroli nad rzekomym pomorem drobiu z kraju nieobjętego szczepieniami przeciwko rzekomemu pomorowi drobiu, naturalnie wolnego od rzekomego pomoru drobiu, na kraj objęty tymi szczepieniami.
(7) Zgodnie z informacją otrzymaną od australijskich władz weterynaryjnych używane są szczepionki zawierające żywe wirusy przeciwko rzekomemu pomorowi drobiu, które nie są zgodne z prawodawstwem wspólnotowym. Dlatego należy zmienić decyzje 94/984/WE, 2000/609/WE i 2001/751/WE w odniesieniu do przywozu świeżego mięsa drobiowego, mięsa ptaków bezgrzebieniowych utrzymywanych przez człowieka, żywych ptaków bezgrzebieniowych i ich jaj wylęgowych z państw trzecich, w odniesieniu do Australii, biorąc pod uwagę rozwój sytuacji epidemiologicznej związanej z rzekomym pomorem drobiu i użycie takich szczepionek zawierających żywe wirusy.
(8) Komisja przyjęła kilka decyzji w odniesieniu do wymienionych wybuchów pomoru drobiu, w szczególności decyzję 2002/537/WE z dnia 2 lipca 2002 r. dotyczącą środków ochronnych odnoszących się do rzekomego pomoru drobiu w Australii(13), zmienioną decyzją 2002/942/WE(14), która obowiązywała od dnia 6 lipca 2002 r. do dnia 1 grudnia 2002 r. Ostatnio decyzję Komisji 2003/489/WE z dnia 25 czerwca 2003 r. dotyczącą środków ochronnych odnoszących się do rzekomego pomoru drobiu w Australii(15), którą stosuje się do dnia 1 stycznia 2004 r.
(9) Wraz z wymaganiami w zakresie świadectw ustanowionymi w obecnej decyzji środki ochronne przewidziane w decyzji 2003/489/WE stały się bezprzedmiotowe i decyzja 2003/489/WE powinna zostać odpowiednio uchylona.
(10) Jednakże australijskie władze weterynaryjne zażądały przyznania odstępstwa dla świeżego mięsa drobiowego, ptaków bezgrzebieniowych, dzikich zwierząt utrzymywanych przez człowieka i dzikiego ptactwa łownego, drobiowych produktów mięsnych oraz drobiowych wyrobów mięsnych składających się z lub zawierających mięso wspomnianych powyżej gatunków, które zostało uzyskane z ptaków ubitych przed dniem 13 maja 2002 r., jak przewidziano w decyzji 2002/537/WE, czyli przed wybuchem epidemii.
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 listopada 2003 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 303 z 31.10.1990, str. 6.
(2) Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1.
(3) Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 35.
(4) Dz.U. L 300 z 23.11.1999, str. 17.
(5) Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49.
(6) Dz.U. L 260 z 11.10.2003, str. 21.
(7) Dz.U. L 378 z 31.12.1994, str. 11.
(8) Dz.U. L 164 z 22.6.2002, str. 39.
(9) Dz.U. L 258 z 12.10.2000, str. 49.
(10) Dz.U. L 194 z 1.8.2003, str. 89.
(11) Dz.U. L 281 z 25.10.2001, str. 24.
(12) Dz.U. L 274 z 11.10.2002, str. 36.
(13) Dz.U. L 173 z 3.7.2002, str. 33.
(14) Dz.U. L 325 z 30.11.2002, str. 49.
(15) Dz.U. L 167 z 4.7.2003, str. 37.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.305.11 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2003/810/WE zmieniająca decyzje 94/984/WE, 2000/609/WE, 2001/751/WE w odniesieniu do przywozu świeżego mięsa drobiowego, mięsa ptaków bezgrzebieniowych utrzymywanych przez człowieka, żywych ptaków bezgrzebieniowych i ich jaj wylęgowych z państw trzecich w odniesieniu do Australii |
Data aktu: | 17/11/2003 |
Data ogłoszenia: | 22/11/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 22/11/2003 |