KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 806/2003(2), w szczególności jego art. 62 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na mocy zawartego Porozumienia będącego częścią wielostronnych negocjacji handlowych Światowej Organizacji Handlu, Wspólnota podjęła się otwarcia rocznego kontyngentu taryfowego na przywóz 14.000 ton soku winogronowego i moszczu gronowego.
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2012/96 otwierające i ustalające zarządzanie wspólnotowym kontyngentem taryfowym na sok winogronowy i moszcz gronowy od roku gospodarczego 1996/97(3), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2499/97(4), ustaliło zarządzanie niniejszym kontyngentem na podstawie dostarczenia pozwolenia na przywóz.
(3) Zarządzanie niniejszym kontyngentem należy poprawić w celu uproszczenia procedur administracyjnych i efektywności. Doświadczenie w wykorzystaniu systemu zarządzania "kto pierwszy, ten lepszy" zostało ocenione pozytywnie w przypadku innych kontyngentów taryfowych w sektorze wina. Kontyngentem taryfowym na sok winogronowy i moszcz gronowy należy zatem zarządzać zgodnie z art. 62 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1493/1999, oraz na podstawie art. 308a, 308b i 308c rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) 1335/2003(6).
(4) Korzyść z kontyngentu taryfowego podlega specyficznemu przeznaczeniu towaru. Nadzorowanie zgodności z przepisami dotyczącymi przeznaczenia towaru powinno być przeprowadzone przez organy celne zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(7), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2700/2000(8) oraz rozporządzeniem nr 2454/93 w odniesieniu do towarów, które są dopuszczone do swobodnego obrotu po obniżonej stawce celnej ze względu na przeznaczenie towaru.
Zważywszy na znaczną obniżkę wymaganych należności celnych i związane ryzyko finansowe w przypadku niezgodności z tymi zasadami, właściwe jest dokonanie obowiązkowego wymogu wniesienia zabezpieczenia pokrywającego to ryzyko. Zgodnie z przepisami wspólnotowego ustawodawstwa celnego organy celne wymagają zabezpieczenia w celu pokrycia ryzyka finansowego związanego z potencjalnym długiem celnym w odniesieniu do danych towarów.
(5) Właściwe jest zatem uchylenie rozporządzenia (WE) nr 2012/96 i zastąpienie go nowym.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wina,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 20 sierpnia 2003 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Franz FISCHLER |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1.
(3) Dz.U. L 269 z 22.10.1996, str. 8.
(4) Dz.U. L 345 z 16.12.1997, str. 15.
(5) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1.
(6) Dz.U. L 187 z 26.7.2003, str. 16.
(7) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1.
(8) Dz.U. L 311 z 12.12.2000, str. 17.