Rozporządzenie 6/2003 dotyczące rozpowszechniania wyników badań statystycznych w zakresie przewozu drogowego rzeczy

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 6/2003
z dnia 30 grudnia 2002 r.
dotyczące rozpowszechniania wyników badań statystycznych w zakresie przewozu drogowego rzeczy
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1172/98 z dnia 25 maja 1998 r. w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu drogowego rzeczy(1), w szczególności jego art. 6 i 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Wskazane jest odpowiednie wykorzystanie danych statystycznych o przewozie drogowym rzeczy, pozyskiwanych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1172/98, w takim stopniu jak to tylko będzie możliwe, respektując przy tym zasady poufności danych zawartych w indywidualnych rekordach.

(2) Konieczne jest zapewnienie uzasadnionego poziomu jakości rozpowszechnianych informacji i utrzymanie istniejących serii danych statystycznych.

(3) Konieczne jest udostępnienie określonych danych Państwom Członkowskim w celu zapewnienia objęcia danymi statystycznymi transportu drogowego na poziomie krajowym.

(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią wydaną przez Komitet ds. Programu Statystycznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Dane indywidualne przekazywane do Komisji (Eurostatu) przez Państwa Członkowskie zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1172/98 wykorzystywane są do opracowania zestawień statystycznych ujętych w tablicach zawierających zagregowane wartości uzyskane przez zsumowanie podawanych danych. Komisja (Eurostat) rozpowszechnia wynikające z powyższego tablice statystyczne zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 2 i 3.

Artykuł  2

Rozpowszechnianie jest dozwolone w odniesieniu do tablic statystycznych wyszczególnionych w Załączniku.

Artykuł  3
1.
Przy rozpowszechnianiu tablic dla użytkowników innych niż krajowe władze Państw Członkowskich spełniane są następujące warunki: każda komórka w tablicy zawiera dane pochodzące co najmniej z dziesięciu zarejestrowań pojazdów z każdego zestawu wymaganych zmiennych. W przypadku gdy dana komórka zawiera dane pochodzące z mniejszej liczby niż z dziesięciu zarejestrowań pojazdów, dane są zagregowane z innymi komórkami lub zastąpione odpowiednim symbolem. Tablice wymienione w punkcie A Załącznika nie podlegają powyższej regule.
2.
Tablice zawierające zagregowane wartości powstałe na bazie mniejszej liczby niż dziesięć zarejestrowań pojazdów mogą być udostępniane krajowym władzom odpowiedzialnym za statystykę transportu Wspólnoty w danym Państwie Członkowskim, pod warunkiem że władze krajowe zastosują się do warunków wspomnianych w ust. 1, w stosunku do tablic będących przedmiotem udostępniania innym użytkownikom.
Artykuł  4

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 30 grudnia 2002 r.
W imieniu Komisji
Pedro SOLBES MIRA
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 163 z 6.6.1998, str. 1.

ZAŁĄCZNIK 1

WYKAZ TABEL PRZEZNACZONYCH DO ROZPOWSZECHNIANIA

A. Kontynuacja istniejących tabel

W celu zachowania ciągłości istniejące tabele mogą być rozpowszechniane przez Komisję (Eurostat).

B. Tabele podstawowe

Następujący zestaw tabel oraz ich podzestawy mogą być rozpowszechniane.

Tabela Opis

Uwaga 1

Okres odniesienia Jednostki

Uwaga 2

Uwagi
B1 Podsumowanie działalności wg rodzajów operacji i rodzajów transportu Rok, kwartał 1.000 ton

mln tonokilometrów wozokilometry

Uwaga 3
B2 Transport wg rodzajów operacji Rok, kwartał 1.000 ton

mln tonokilometrów

Uwaga 3
B3 Transport wg rodzajów towarów Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

B4.1 Transport międzynarodowy wg krajów załadunku i wyładunku (ogółem wszystkie kraje zgłaszające) Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

B4.2 Jak w tabeli B4.1, lecz z dodatkowym podziałem wg rodzajów towarów Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

B4.3 Transport międzynarodowy wg krajów załadunku i wyładunku (z podziałem wg krajów zgłaszających) Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

B4.4 Jak w tabeli B4.3, lecz z dodatkowym podziałem wg rodzajów towarów Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

B5.1 Transport wg regionów załadunku Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów przejazdy

Uwaga 4
B5.2 Transport wg regionów wyładunku Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów przejazdy

Uwaga 4
B6.1 Transport wg stref odległości Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

mln wozokilometrów przejazdy

B6.2 Jak w tabeli B6.1, lecz z dodatkowym podziałem wg rodzajów towarów Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

mln wozokilometrów przejazdy

B7 Transport wg konfiguracji osi Rok mln tonokilometrów mln wozokilometrów przejazdy
B8 Transport wg wieku pojazdu Rok mln tonokilometrów mln wozokilometrów przejazdy
B9 Transport wg dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu Rok mln tonokilometrów mln wozokilometrów przejazdy
B10 Transport wg ładowności pojazdu Rok mln tonokilometrów mln wozokilometrów przejazdy
B11 Transport wg dziedzin klasyfikacji NACE Rok mln tonokilometrów mln wozokilometrów przejazdy
B12 Przebiegi pojazdów, ładowne i puste Rok mln wozokilometrów przejazdy
B13.1 Przebiegi tranzytowe pojazdów wg krajów tranzytowych, z podziałem na ładowne/puste i wg dopuszczalnej masy całkowitej (ogółem wszystkie kraje zgłaszające) Rok, kwartał 1.000 ton przejazdy
B13.2 Przebiegi tranzytowe pojazdów wg krajów tranzytowych (z podziałem wg krajów zgłaszających) Rok 1.000 ton przejazdy
B14 Transport towarów niebezpiecznych wg rodzajów towarów niebezpiecznych Rok mln tonokilometrów mln wozokilometrów przejazdy
B15 Transport wg rodzajów ładunków Rok mln tonokilometrów mln wozokilometrów przejazdy
B16 Transport wg rodzajów ładunków i stref odległości Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

mln wozokilometrów przejazdy

B17 Transport krajowy wg regionów załadunku i wyładunku, wg krajów zgłaszających Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów przejazdy

Uwaga 5
B18 Transport międzynarodowy wg regionów załadunku i wyładunku, ogółem wszystkie kraje zgłaszające Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów przejazdy

Uwaga 6
Uwaga 1: Jeżeli nie podano inaczej, w tabelach przedstawiono podział wg krajów zgłaszających.

Uwaga 2: Następujące jednostki miary oblicza się wewnętrznie dla wszystkich tabel:

1.000 ton,

mln tonokilometrów,

mln wozokilometrów (ładownych, pustych),

przejazdy (ładowne, puste),

liczba pojazdorekordów użyta do obliczenia wartości komórki w tabeli.

W tej kolumnie podaje się jednostki miary zwykle oferowane użytkownikom. Na wniosek użytkowników można rozpowszechniać dane wyrażone w innych jednostkach.

Stosownie do potrzeb użytkowników tabele mogą opierać się na zmiennych dotyczących kursów pojazdów (informacje z zestawów danych A2) lub na operacjach odnoszących się do towarów (informacje z zestawów danych A3) (zob. rozporządzenie Rady (WE) nr 1172/98). Przejazdy oznacza się w związku z powyższym jako liczbę kursów bądź jako liczbę podstawowych operacji transportowych. Przejazdy tranzytowe oznacza się jako takie.

Uwaga 3: Rodzaje operacji dzieli się następująco:

- kurs krajowy: zarówno miejsce załadunku, jak i miejsce wyładunku znajduje się w kraju zgłaszającym,

- kurs międzynarodowy: miejsce załadunku bądź wyładunku, lub oba te miejsca, znajduje się w krajach innych niż kraj zgłaszający (= suma czterech następujących kategorii):

(w tym)

- wychodzący (towary załadowane w kraju zgłaszającym): kurs rozpoczyna się w kraju zgłaszającym, a kończy poza jego granicami,

- przychodzący (towary wyładowane w kraju zgłaszającym): kurs rozpoczyna się poza granicami kraju zgłaszającego, a kończy na jego terytorium,

- przewóz typu »cross-trade«: kurs pomiędzy dwoma krajami innymi niż kraj zgłaszający,

- kabotaż: kurs pomiędzy miejscami położonymi na terytorium kraju innego niż kraj zgłaszający.

Uwaga 4 Dane wg regionów załadunku lub wyładunku publikuje się, podając poziom NUTS-3.

Uwaga 5: Dla transportu krajowego miejsca załadunku i wyładunku publikuje się, podając poziom NUTS-2.

Uwaga 6: Dla transportu międzynarodowego miejsca załadunku i wyładunku publikuje się, podając poziom NUTS-1.

C. Tabele dotyczące kabotażu

W celu dostarczenia informacji o kabotażu, odpowiadających informacjom dostępnym na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 3118/932(1), można rozpowszechniać następujący zestaw tabel i podzestawy tych tabel:

Opis Okres Jednostka
C1 Kabotaż wykonywany przez przewoźników z każdego kraju zgłaszającego, wg krajów zgłaszających Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

C2 Kabotaż wykonywany przez przewoźników ze wszystkich krajów zgłaszających, wg krajów, gdzie kabotaż ma miejsce Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

C3 Kabotaż wg krajów zgłaszających i wg krajów, gdzie kabotaż ma miejsce Rok 1.000 ton

mln tonokilometrów

D. Tabele dla władz krajowych państw członkowskich

W celu umożliwienia organom krajowym państw członkowskich innych niż kraj zgłaszający zestawienia pełnych danych statystycznych na temat operacji transportu drogowego realizowanych na terytorium ich kraju, mogą być im dostarczane następujące zagregowane pliki danych:

Opis Okres Zagregowane dla następujących wielkości

Uwaga

Jednostki
D1.1 Operacje transportowe na poziomie krajowym (kursy ładowne) Rok - kraj zgłaszający tony
- kraj załadunku tonokilometry
- kraj wyładunku wozokilometry
- rodzaj towarów przejazdy
- rodzaj transportu liczba pojazdorekordów
- grupa wieku
- strefa odległości
- konfiguracja osi
D1.2 Transport towarów niebezpiecznych na poziomie krajowym (kursy ładowne) Rok - kraj zgłaszający tony
- kraj załadunku tonokilometry
- kraj wyładunku wozokilometry
- towary niebezpieczne przejazdy
- rodzaj transportu liczba pojazdorekordów
D2 Operacje transportowe na poziomie krajowym (kursy puste) Rok - kraj zgłaszający wozokilometry
- kraj pochodzenia przejazdy
- kraj przeznaczenia liczba pojazdorekordów
- rodzaj transportu
- grupa wieku
- strefa odległości
D3.1 Operacje transportowe na poziomie regionalnym (kursy ładowne) Rok - kraj zgłaszający tony
- region załadunku tonokilometry
- region wyładunku wozokilometry
- konfiguracja osi przejazdy
- rodzaj ładunku liczba pojazdorekordów
- grupa wieku
D3.2 Operacje transportowe na poziomie regionalnym (kursy ładowne) Rok - kraj zgłaszający tony
- kraj załadunku tonokilometry
- rodzaj towarów wozokilometry
- konfiguracja osi przejazdy
- grupa wieku liczba pojazdorekordów
D3.3 Operacje transportowe na poziomie regionalnym (kursy ładowne) Rok - kraj zgłaszający tony
- region wyładunku tonokilometry
- rodzaj towarów wozokilometry
- konfiguracja osi przejazdy
- grupa wieku liczba pojazdorekordów
D4 Operacje transportowe na poziomie regionalnym (kursy puste) Rok - kraj zgłaszający wozokilometry
- region pochodzenia przejazdy
- region przeznaczenia liczba pojazdorekordów
- konfiguracja osi
- grupa wieku
D5 Tranzyt (kursy ładowne i puste) Rok - kraj tranzytowy tony
- kraj zgłaszający przejazdy
- ładowne/puste liczba pojazdorekordów
- region pochodzenia
- region przeznaczenia
Uwaga: Dla tabel D należy stosować następujące klasyfikacje:

- rodzaj transportu: gospodarczy/zarobkowy,

- grupa wieku: trzy grupy,

- strefa odległości: cztery strefy,

- region: NUTS-3,

- konfiguracja osi: zagregowana wg rodzajów pojazdów (samochód ciężarowy, pojazd członowy i pociąg drogowy).

______

(1) Dz.U.L 279 z 12.11.1993, s.1

1 Załącznik zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 202/2010 z dnia 10 marca 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.61.24) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2010 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.1.45

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 6/2003 dotyczące rozpowszechniania wyników badań statystycznych w zakresie przewozu drogowego rzeczy
Data aktu: 30/12/2002
Data ogłoszenia: 04/01/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 24/01/2003