uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 62 ust. 2 lit. b) ppkt iii),
uwzględniając wniosek Komisji (1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1683/95(3) ustanowiło jednolity formularz wizowy.
(2) Działanie nr 38 Wiedeńskiego Planu Działania, przyjętego przez Radę Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych dnia 3 grudnia 1998 r. stanowi, że należy wziąć pod uwagę nowe rozwiązania techniczne, w celu zwiększenia, jeżeli jest to stosowne, zabezpieczeń w jednolitym formularzu wizowym.
(3) Wniosek końcowy nr 22 z posiedzenia Rady Europejskiej w Tampere w dniach 15 i 16 października 1999 r. stanowi, że polityka wspólnego działania w sprawach wiz i sfałszowanych dokumentów powinna być dalej rozwijana.
(4) Ustalenie jednolitego formularza wizowego jest istotnym elementem harmonizacji polityki wizowej.
(5) Konieczne jest ustanowienie przepisów ustalających wspólne standardy związane z wprowadzaniem w życie jednolitego formularza wizowego, w szczególności wspólne zasady odnoszące się do sposobów i standardów technicznych mających zastosowanie do wypełniania formularzy.
(6) Wkomponowanie fotografii zgodnie z wysokimi standardami zabezpieczeń, stanowi pierwszy krok w kierunku zastosowania elementów wprowadzających ściślejsze powiązanie między ujednoliconym formularzem wizowym i posiadaczem jako istotnego wkładu w zapewnienie, że jednolity formularz wizowy jest chroniony nawet przed oszukańczym użyciem. Specyfikacje określone przez ICAO (Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego) w dokumencie 9303 w sprawie maszynowego odczytywania wiz zostaną wzięte pod uwagę.
(7) Wspólne standardy odnoszące się do wprowadzenia jednolitego formularza wizowego są niezbędne do spełnienia wysokich standardów technicznych i ułatwienia wykrywania podrobionych lub sfałszowanych naklejek wizowych.
(8) Uprawnienia do przyjęcia takich wspólnych standardów powinny zostać przyznane Komitetowi ustanowionemu na mocy art. 6 rozporządzenia (WE) nr 1683/95, który powinien zostać dostosowany w taki sposób, by uwzględnić decyzję Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. określającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji (4).
(9) W związku z powyższym rozporządzenie (WE) nr 1683/95 powinno zostać zmienione.
(10) Działania przewidziane w niniejszym rozporządzeniu dla zwiększenia zabezpieczenia jednolitego formularza wizowego nie odnoszą się do aktualnie obowiązujących reguł dotyczących uznawania ważności dokumentów podróży.
(11) Warunki regulujące wjazd na terytorium Państw Członkowskich lub wydawanie wiz nie odnoszą się do aktualnie obowiązujących reguł uznawania ważności dokumentów podroży.
(12) W odniesieniu do Republiki Islandii i Królestwa Norwegii niniejsze rozporządzenie stanowi rozszerzenie przepisów dorobku Schengen wchodzących w zakres określony w art. 1 pkt B decyzji Rady 1999/437/WE z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie niektórych warunków stosowania Układu zawartego przez Radę Unii Europejskiej i Republikę Islandii oraz Królestwo Norwegii dotyczącego włączenia tych dwóch państw we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen (5).
(13) Zgodnie z art. 3 Protokołu w sprawie stanowiska Zjednoczonego Królestwa i Irlandii załączonego do Traktatu o Unii Europejskiej i Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską Zjednoczone Królestwo poinformowało w piśmie z dnia 4 grudnia 2001 r. o swojej woli wzięcia udziału w przyjęciu i stosowaniu niniejszego rozporządzenia.
(14) Zgodnie z art. 1 Protokołu w sprawie stanowiska Zjednoczonego Królestwa i Irlandii załączonego do Traktatu o Unii Europejskiej i Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską Irlandia nie będzie uczestniczyć w przyjęciu niniejszego rozporządzenia, w wyniku czego i bez uszczerbku dla art. 4 wspomnianego Protokołu, przepisy niniejszego rozporządzenia nie mają zastosowania wobec Irlandii,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 18 lutego 2002 r.
W imieniu Rady | |
J. PIQUÉ I CAMPS | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 180 E z 26.6.2001, str. 310.
(2) Opinia wydana dnia 12 grudnia 2001 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(3) Dz.U. L 164 z 14.7.1995, str. 1.
(4) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23.
(5) Dz.U. L 176 z 10.7.1999, str. 31.
(6) Dz.U. L 239 z 22.9.2000, str. 317.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.53.7 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 334/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1683/95 ustanawiające jednolity formularz wizowy |
Data aktu: | 18/02/2002 |
Data ogłoszenia: | 23/02/2002 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 15/03/2002 |