uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 2000/29/WE z dnia 8 maja 2000 r. w sprawie środków ochronnych przed wprowadzaniem do Wspólnoty organizmów szkodliwych dla roślin lub produktów roślinnych i przed ich rozprzestrzenianiem się we Wspólnocie(1), w szczególności jej art. 2 ust. 1 lit. h) akapit pierwszy,
uwzględniając wnioski przedłożone przez Danię, Grecję, Hiszpanię, Irlandię, Włochy, Austrię, Portugalię, Finlandię, Szwecję oraz Zjednoczone Królestwo,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na mocy przepisów dyrektywy 2000/29/WE istnieje możliwość ustanowienia "chronionych stref" narażonych na szczególne ryzyko dla zdrowia roślin, w związku z czym wspomniane strefy można objąć szczególną ochroną na warunkach zgodnych z rynkiem wewnętrznym. Strefy takie zostały określone w dyrektywie Komisji 92/76/EWG z dnia 6 października 1992 r. uznającej chronione strefy narażone na szczególne ryzyka dla zdrowia roślin we Wspólnocie(2), ostatnio zmienionej dyrektywą 2000/23/WE(3).
(2) Od czasu ustanowienia tych stref nastąpił znaczny rozwój w zakresie statusu fitosanitarnego w niektórych strefach, uznanych wtedy za chronione strefy w odniesieniu do danych organizmów szkodliwych.
(3) Z informacji dostarczonych przez Danię wynika, że nie ma potrzeby utrzymywania w Danii chronionej strefy w odniesieniu do Bemissia tabaci Genn (populacja europejska) oraz w odniesieniu do brązowej plamistości pomidora.
(4) Niektóre przepisy dotyczące środków ochronnych podjętych w Portugalii przeciwko Gonipterus scutellatus Gyll, oraz w Zjednoczonym Królestwie i Irlandii przeciwko Pissodes spp. (europejskie) powinny zostać zmienione przy uwzględnieniu obecnego rozmieszczenia tych organizmów w wymienionych państwach.
(5) Z informacji dostarczonych przez Zjednoczone Królestwo i Szwecję wynika, że w związku z bieżącą reorganizacją władz lokalnych należy zmienić obecne granice danych chronionych stref w odniesieniu do Dendroctonus micans Kugelan oraz Leptinotarsa decemlineata.
(6) Na mocy dyrektywy 92/76/EWG Austria, Irlandia oraz regiony Apulia, Emilia-Romagna, Lombardia i Veneto we Włoszech zostały tymczasowo uznane za chronione strefy w odniesieniu do Erwinia amylowora (Burr.) Winsl. et all. w terminie upływającym dnia 31 marca 2001 r.
(7) Z informacji dostarczonych przez Irlandię wynika, że tymczasowe uznanie Irlandii za chronioną strefę w odniesieniu do Erwiia amylowora (Burr.) Winsl. et al. należy przedłużyć o dodatkowy ograniczony okres.
(8) Z informacji udzielonych przez Austrię i Włochy wynika, że niektóre obszary na terytorium Austrii i Włoch nie powinny być dłużej uznawane za chronioną strefę w odniesieniu do Erwinia amylowora (Burr.) Winsl. et al., przy czym pozostałe obszary powinny być uznawane za chronione strefy w odniesieniu do Erwinia amylowora (Burr.) Winsl. et al. w dodatkowym ograniczonym okresie.
(9) Z informacji udzielonych przez Francję wynika, że niektóre obszary na terytorium Francji nie powinny być dłużej uznawane za chronione strefy w odniesieniu do Erwinia amylowora (Burr.) Winsl. et all.
(10) Z informacji udzielonych przez Zjednoczone Królestwo wynika, że tymczasowe uznanie Zjednoczonego Królestwa za chronioną strefę w odniesieniu do wirusa nekrotycznej żółtaczki nerwów buraka należy przedłużyć o dodatkowy ograniczony okres.
(11) Dlatego należy zmienić wyznaczone chronione strefy. W celu zachowania jasności, należy sporządzić nowy wykaz chronionych stref. W związku z tym dyrektywa 92/76/EWG powinna jak najszybciej być uchylona.
(12) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 169 z 10.7.2000, str. 1.
(2) Dz.U. L 305 z 21.10.1992, str. 12.
(3) Dz.U. L 103 z 28.4.2000, str. 72.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy nr 2002/29/WE z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.77.26) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 23 marca 2002 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy nr 2003/21/WE z dnia 24 marca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.78.8) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 28 marca 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy nr 2004/32/WE z dnia 17 marca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.85.24) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 26 marca 2004 r.
- zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2004/522/WE z dnia 28 czerwca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.228.18) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 1 maja 2004 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy nr 2005/18/WE z dnia 2 marca 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.57.25) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 6 marca 2005 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy nr 2006/36/WE z dnia 24 marca 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.88.13) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 14 kwietnia 2006 r.
-zmieniony przez art. 1 pkt 2 dyrektywy nr 2002/29/WE z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.77.26) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 23 marca 2002 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 dyrektywy nr 2003/21/WE z dnia 24 marca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.78.8) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 28 marca 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 dyrektywy nr 2003/46/WE z dnia 4 czerwca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.138.45) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 8 czerwca 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 dyrektywy nr 2004/32/WE z dnia 17 marca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.85.24) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 26 marca 2004 r.
- zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2004/522/WE z dnia 28 czerwca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.228.18) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 1 maja 2004 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 dyrektywy nr 2005/18/WE z dnia 2 marca 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.57.25) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 6 marca 2005 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 3 dyrektywy nr 2006/36/WE z dnia 24 marca 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.88.13) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 14 kwietnia 2006 r.
- zmieniony przez art. 1 dyrektywy nr 2007/40/WE z dnia 28 czerwca 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.169.49) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 19 lipca 2007 r.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.127.38 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 2001/32/WE uznająca chronione strefy narażone na szczególne ryzyko dla zdrowia roślin we Wspólnocie oraz uchylająca dyrektywę 92/76/EWG |
Data aktu: | 08/05/2001 |
Data ogłoszenia: | 09/05/2001 |
Data wejścia w życie: | 09/05/2001, 01/05/2004, 22/05/2001 |