Decyzja 1999/504/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006

DECYZJA KOMISJI
z dnia 1 lipca 1999 r.
ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006

(notyfikowana jako dokument nr C(1999) 1772)

(1999/504/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 27 lipca 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 7 ust. 3 akapit pierwszy,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 1 pkt 2 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Cel 2 funduszy strukturalnych polega na wspieraniu społecznych i gospodarczych przekształceń obszarów dotkniętych problemami strukturalnymi.

(2) Artykuł 7 ust. 2 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że 11,5 % środków przyznanych w ramach funduszy strukturalnych przeznacza się na Cel 2, w tym 1,4 % na wsparcie przejściowe.

(3) Artykuł 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Komisja ma obowiązek stosować przejrzyste procedury przy dokonywaniu między Państwa Członkowskie indykatywnego podziału środków na zobowiązania dostępnych na programowanie w latach 2000-2006, w pełni uwzględniając, do Celów 1 i 2, jedno lub więcej obiektywnych kryteriów, podobnych do kryteriów stosowanych w poprzednich okresach, objętych rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2052/88 z dnia 24 czerwca 1988 r. w sprawie zadań funduszy strukturalnych i ich skuteczności, oraz w sprawie koordynacji działań funduszy między sobą i z operacjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego i innymi istniejącymi instrumentami finansowym(2), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 3193/94(3), a mianowicie: liczba kwalifikującej się ludności, koniunktura regionalna, koniunktura krajowa oraz względna dotkliwość problemów strukturalnych, w szczególności poziom bezrobocia.

(4) Artykuł 7 ust. 3 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, w odniesieniu do Celów 1 i 2, że przy dokonywaniu tego podziału należy rozróżniać przydział środków przyznawanych regionom i obszarom korzystającym z przejściowego wsparcia, a także, że przydziały te należy określać zgodnie z kryteriami wymienionymi w akapicie pierwszym tego artykułu, oraz że roczny podział przyznanych środków powinien zmniejszać się począwszy od dnia 1 stycznia 2000 r. i powinien być niższy w 2000 r. niż w 1999 r.

(5) Oświadczenie Komisji, dołączone do sprawozdania z posiedzenia Rady z dnia 21 czerwca 1999 r., określa metodę, którą Komisja ma stosować do ustanowienia indykatywnego podziału środków przyznanych w ramach Celu 2 między Państwa Członkowskie, zgodnie z art. 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999.

(6) Uwzględniając tę metodę, w ust. 44 lit. g) konkluzji Prezydencji Rady Europejskiej z posiedzenia w Berlinie w dniach 24 i 25 marca 1999 r. określono kwoty odnoszące się do poszczególnych przypadków na lata 2000-2006,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1 1

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania w ramach Celu 2, przypadające na dane Państwo Członkowskie w latach 2000-2006, wymienione są w załączniku I.

Dla Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji przybliżone wartości obejmują okres od dnia przystąpienia do 2006 r.

Artykuł  2

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania na wsparcie przejściowe w ramach Celu 2 w latach 2000-2005 przypadające na dane Państwo Członkowskie w określonym roku, wymienione są w załączniku II.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 1 lipca 1999 r.

W imieniu Komisji
Monika WULF-MATHIES
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1.

(2) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 9.

(3) Dz.U. L 337 z 24.12.1994, str. 11.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 2

Indykatywny podział środków na zobowiązania z funduszy strukturalnych w ramach Celu 2, z podziałem na Państwa Członkowskie, na lata 2000-2006

(w mln EUR (ceny z 1999 r.))
Państwo Członkowskie Środki przyznane
Belgia 368
Dania 156
Niemcy 2.984
Grecja -
Hiszpania 2.553
Francja 5.437
Irlandia -
Włochy 2.145
Luksemburg 34
Niderlandy 676
Austria 578
Portugalia -
Finlandia 459
Szwecja 354
Zjednoczone Królestwo 3.989
Ogółem 19.733
Przybliżony podział przydzielonych środków pomiędzy Państwa Członkowskie na Cel 2 funduszy strukturalnych dla Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji w okresie od dnia przystąpienia do 2006 r.
(w milionach EUR (według cen z 1999 r.))
Państwa Członkowskie Środki
Republika Czeska 63,3
Estonia -
Cypr 24,9
Łotwa -
Litwa -
Węgry -
Malta -
Polska -
Słowenia -
Słowacja 33,0
Suma 121,2

ZAŁĄCZNIK  II

Indykatywny podział środków z funduszy strukturalnych na zobowiązania na wsparcie przejściowe w ramach Celu 2, z podziałem na Państwa Członkowskie, na lata 2000-2005

(w mln EUR (ceny z 1999 r.))
Państwo Członkowskie Środki przyznane
Belgia 65
Dania 27
Niemcy 526
Grecja -
Hiszpania 98
Francja 613
Irlandia -
Włochy 377
Luksemburg 6
Niderlandy 119
Austria 102
Portugalia -
Finlandia 30
Szwecja 52
Zjednoczone Królestwo 706
Ogółem 2 721
1 Art. 1 zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.
2 Załącznik I zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.194.60

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 1999/504/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla Celu 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006
Data aktu: 01/07/1999
Data ogłoszenia: 27/07/1999
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 27/07/1999