uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2201/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków przetworów owocowych i warzywnych(1), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2199/97(2), w szczególności jego art. 9 ust. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 9 rozporządzenia (WE) nr 2201/96 wprowadza system składowania nieprzetworzonych suszonych winogron oraz suszonych fig w okresie dwóch ostatnich miesięcy odpowiednich lat gospodarczych dla tych produktów, na który składają się uzgodnienia dotyczące zatwierdzania agencji składujących, wypłaty na rzecz tych agencji pomocy w odniesieniu do składowania oraz finansowej rekompensaty; należy ustanowić warunki, które musi spełniać agencja składująca, aby można ją było zatwierdzić, w szczególności w odniesieniu do kroków, które należy podjąć w celu zapewnienia odpowiedniego składowania produktów.
(2) Wymagania dotyczące jakości oraz prezentacji produktów oferowanych do składowania powinny być określone w taki sposób, aby zapewnić składowanie w optymalnych warunkach oraz aby zapobiec sytuacji, w której składowanie stałoby się bardziej atrakcyjnym rynkiem zbytu niż rynki handlowe; omawiane nowe wymagania powinny być wprowadzane w chwili wygaśnięcia okresu przejściowego w celu umożliwienia stopniowego przystosowywania produkcji; trwanie okresu przejściowego powinno uwzględniać cechy charakterystyczne każdego sektora.
(3) Uwzględniając uzgodnienia dotyczące płatności pomocy na uprawę winogron przeznaczonych do produkcji suszonych winogron, określonej w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 2201/96, oraz pomocy produkcyjnej w odniesieniu do suszonych fig, określonej w art. 2 tego rozporządzenia, dostęp do uzgodnień dotyczących składowania powinien ograniczać się do organizacji producentów oraz, w przypadku nieprzetworzonych suszonych winogron, do przetwórców, zakładając, że organizacje producentów oraz przetwórców podejmują się wprowadzania do obrotu i/lub składowania tych nieprzetworzonych produktów.
(4) Procedury sprzedaży produktów przechowywanych przez agencje składujące oraz ich wykorzystanie powinny być zdefiniowane w sposób, który zapewni ochronę interesów finansowych Wspólnoty oraz obciąży Państwa Członkowskie odpowiedzialnością za ustalenie uzgodnień technicznych dotyczących sprzedaży.
(5) Należy ustanowić przerwy dotyczące składania wniosków o przyznanie pomocy w odniesieniu do składowania oraz wniosków o rekompensatę finansową; miesięczne przerwy należycie uwzględniają interes agencji składujących bez nakładania zbędnych obciążeń administracyjnych.
(6) Przepisy niniejszego rozporządzenia zastępują, poprzez ich zmianę w świetle zmian w ustawodawstwie oraz zdobytego doświadczenia, przepisy rozporządzenia Komisji (EWG) nr 626/85 z dnia 12 marca 1985 r. w sprawie nabywania, sprzedaży oraz składowania nieprzetworzonych suszonych winogron oraz fig przez agencje składujące(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1437/97(4) oraz przepisy rozporządzenia Komisji (EWG) nr 627/85 z dnia 12 marca 1985 r. w sprawie pomocy w odniesieniu do składowania i rekompensaty finansowej dotyczących nieprzetworzonych suszonych winogron oraz fig(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1922/95(6); ponadto przepisy te unieważniają przepisy rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3263/81 z dnia 16 listopada 1981 r. ustanawiającego zasady obejmujące sprzedaż w drodze przetargu albo na podstawie wcześniej ustalonej ceny suszonych fig i suszonych winogron przechowywanych przez agencje składujące(7), rozporządzenia Komisji (EWG) nr 1325/84 z dnia 14 maja 1984 r. ustanawiającego szczegółowe zasady określania rekompensaty finansowej w odniesieniu do suszonych figi i suszonych winogron na dany rok gospodarczy(8), rozporządzenia Komisji (EWG) nr 1707/85 z dnia 21 czerwca 1985 r. w sprawie sprzedaży przez agencje składujące nieprzetworzonych suszonych fig do produkcji alkoholu(9), rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3205/85 z dnia 15 listopada 1995 r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieprzetworzonych suszonych winogron z przeznaczeniem do szczególnych zastosowań(10), rozporządzenia Komisji (EWG) nr 682/86 z dnia 4 marca 1986 r. w sprawie sprzedaży przez agencje składujące nieprzetworzonych suszonych winogron do produkcji niektórych przypraw(11), rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3937/88 z dnia 16 grudnia 1988 r. w sprawie sprzedaży przez agencje składujące nieprzetworzonych rodzynek do produkcji suszonych winogron(12) oraz rozporządzenia Komisji (EWG) nr 913/89 z dnia 10 kwietnia 1989 r. w sprawie sprzedaży przez agencje składujące nieprzetworzonych suszonych winogron do produkcji alkoholu(13); w związku z tym powyższe rozporządzenia powinny zostać uchylone.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Przetworów Owocowych i Warzywnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 23 lipca 2000 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 29.
(2) Dz.U. L 303 z 6.11.1997, str. 1.
(3) Dz.U. L 72 z 13.3.1985, str. 7.
(4) Dz.U. L 196 z 24.7.1997, str. 62.
(5) Dz.U. L 72 z 13.3.1985, str. 17.
(6) Dz.U. L 185 z 4.8.1995, str. 19.
(7) Dz.U. L 329 z 17.11.1981, str. 8.
(8) Dz.U. L 129 z 15.5.1984, str. 13.
(9) Dz.U. L 163 z 22.6.1985, str. 38.
(10) Dz.U. L 303 z 16.11.1985, str. 6.
(11) Dz.U. L 62 z 5.3.1986, str. 8.
(12) Dz.U. L 348 z 17.12.1988, str. 29.
(13) Dz.U. L 97 z 11.4.1989, str. 5.
(14) Dz.U. L 192 z 24.7.1999, str. 21.
(15) Dz.U. L 187 z 20.7.1999, str. 27.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.192.33 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1622/1999 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 w odniesieniu do systemu składowania nieprzetworzonych suszonych winogron oraz nieprzetworzonych suszonych fig |
Data aktu: | 23/07/1999 |
Data ogłoszenia: | 24/07/1999 |
Data wejścia w życie: | 31/07/1999, 01/05/2004, 01/06/1999 |