(Dz.U.UE L z dnia 5 lipca 1999 r.)KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 94/55/WE z dnia 21 listopada 1994 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie drogowego przewozu towarów niebezpiecznych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 96/86/WE(2), w szczególności jej art. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załączniki do dyrektywy 94/55/WE zawierają ADR obowiązujący od dnia 1 stycznia 1997 r., który został następnie opublikowany we wszystkich językach(3).
(2) ADR uaktualniany jest co dwa lata, dlatego jego nowa wersja obowiązuje od dnia 1 stycznia 1999 r. z okresem przejściowym do dnia 30 czerwca 1999 r..
(3) Zgodnie z art. 8, wszelkie niezbędne zmiany dostosowujące do postępu technicznego i naukowego w tej dziedzinie objęte niniejszą dyrektywą i zmierzające do dostosowania jej do nowych zasad muszą zostać przyjęte zgodnie z procedurą określoną w art. 9.
(4) Istnieje konieczność dostosowania sektora do nowych zasad ADR, a także zmiany załączników do dyrektywy 94/55/WE.
(5) Środki przewidziane w dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu wyrażoną w art. 9 dyrektywy 94/55/WE.
(6) Załączniki A oraz B do Umowy Europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych, zwykle znaną pod nazwą ADR, z jej zmianami, muszą zostać załączone do dyrektywy 94/55/WE jako załączniki A oraz B oraz muszą być stosowane nie tylko do transportu transgranicznego, ale również do transportu na terytorium poszczególnych Państw Członkowskich,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 maja 1999 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Neil KINNOCK |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 319 z 12.12.1994, str. 7.
(2) Dz.U. L 335 z 24.12.1996, str. 43.
(3) Dz.U. L 275 z 28.10.1996, str. 1, Dz.U. L 251 z 17.9.1997, str. 1.
(4) Tekst, który pojawia się w art. 1 dyrektywy Komisji 96/86/WE.
ZAŁĄCZNIKI