Decyzja 98/470/WE wykonująca dyrektywę Rady 89/662/EWG w odniesieniu do informacji w sprawie kontroli weterynaryjnych

DECYZJA KOMISJI
z dnia 9 lipca 1998 r.
wykonująca dyrektywę Rady 89/662/EWG w odniesieniu do informacji w sprawie kontroli weterynaryjnych

(notyfikowana jako dokument nr C(1998) 1741)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(98/470/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 24 lipca 1998 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 89/662/EWG z dnia 11 grudnia 1989 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych w handlu wewnątrzwspólnotowym ze względu na wprowadzenie rynku wewnętrznego(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 92/118/EWG(2), w szczególności jej art. 16 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

aby podstawowe informacje o kontrolach weterynaryjnych przeprowadzanych w Państwach Członkowskich na mocy dyrektywy 89/662/EWG mogły być przeanalizowane przez Stały Komitet Weterynaryjny, Komisja musi mieć dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji;

w celu ustalenia racjonalnego podejścia do wyników kontroli, informacje powinny być przedstawiane dla każdego sektora działalności objętej prawodawstwem weterynaryjnym;

ze względów praktycznych takie informacje należy przekazywać Komisji w formie elektronicznej;

aby wyniki mogły być wyrażone w spójny sposób, wymagane informacje powinny być przekazywane w ujednoliconej formie dla każdego sektora w danym Państwie Członkowskim przez właściwy organ krajowy;

aby zapewnić wiarygodność całego systemu, należy uwzględniać jedynie informacje uzyskane z urzędowych kontroli przeprowadzonych przez właściwe organy w Państwie Członkowskim;

przede wszystkim należy ustanowić przepisy odnoszące się do informacji dotyczących świeżego mięsa; niniejszą decyzję należy uzupełniać na bieżąco w celu uwzględnienia wszystkich sektorów objętych prawodawstwem weterynaryjnym;

środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu Weterynaryjnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Państwa Członkowskie przesyłają Komisji informacje przewidziane w art. 16 ust. 1 dyrektywy 89/662/EWG dla każdego sektora działalności. Sektory działalności, odpowiadające sektorom przewidzianym w prawodawstwie weterynaryjnym, są wymienione w załączniku I.

Artykuł  2

W odniesieniu do każdego sektora działalności informacje uwzględniają urzędowe kontrole, które zostały przeprowadzone i ich wyniki uzyskane w miejscu pochodzenia i miejscu przeznaczenia, oraz są przedstawiane dla każdego Państwa Członkowskiego w stosunku do każdego roku kalendarzowego.

Artykuł  3
1.
Informacje przedstawia się zgodnie ze wzorem właściwym dla danego sektora.
2.
Wzór dla sektora świeżego mięsa określony jest w załączniku II.
Artykuł  4

Informacje przekazuje się Komisji w formie elektronicznej.

Artykuł  5

Informacje przekazuje się raz w roku, nie później niż do dnia 1 maja roku następującego po roku, w którym zostały przeprowadzone kontrole. Pierwsze przekazanie takich informacji, odnoszące się do kontroli z 1999 r. ma miejsce nie później niż dnia 1 maja 2000 r.

Artykuł  6

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 9 lipca 1998 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 395 z 30.12.1989, str. 13.

(2) Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

SEKTORY DZIALALNOŚCI

Sektor I Świeże mięso

Dyrektywa Rady 64/433/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy świeżym mięsem (Dz.U. 121 z 29.7.1964, str. 2012/64).

Sektor II Mięso drobiowe

Dyrektywa Rady 71/118/EWG z dnia 15 lutego 1971 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na handel świeżym mięsem drobiowym (Dz.U. L 55 z 8.3.1971, str. 23).

Sektor III Produkty mięsne

Dyrektywa Rady 77/99/EWG z dnia 21 grudnia 1976 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy produktami mięsnymi oraz niektórymi produktami pochodzenia zwierzęcego (Dz.U. L 26 z 31.1.1977, str. 85)

Sektor IV Mięso w kawałkach

Dyrektywa Rady 94/65/EWG z dnia 14 grudnia 1994 r. ustanawiająca wymagania dotyczące produkcji i wprowadzania na rynek mielonego mięsa oraz przetworów mięsnych (Dz.U. L 368 z 31.12.1994, str. 10)

Sektor V Produkty jajeczne

Dyrektywa Rady 89/437/EWG z dnia 20 czerwca 1989 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów jajecznych (Dz.U. L 212 z 22.7.1989, str. 87).

Sektor VI Produkty rybołówstwa

Dyrektywa Rady 91/493/EWG z dnia 22 lipca 1991 r. ustanawiająca warunki zdrowotne dotyczące produkcji i wprowadzania do obrotu produktów rybołówstwa (Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 15)

Dyrektywa Rady 92/48/EWG z dnia 16 czerwca 1992 r. ustanawiająca minimalne zasady higieny mające zastosowanie do produktów rybołówstwa złowionych na pokładzie niektórych statków zgodnie z art. 3 ust. l lit. a) i) dyrektywy 91/493/EWG (Dz.U L 187 z 7.7.1992, str. 41)

Sektor VII Mięczaki

Dyrektywa Rady 91/492/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. ustanawiająca warunki zdrowotne dotyczące produkcji i wprowadzania na rynek żywych małży (Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 1)

Sektor VIII Mleko i przetwory mleczne

Dyrektywa Rady 92/46/EWG z dnia 16 czerwca 1992 r. ustanawiająca przepisy zdrowotne dla produkcji i wprowadzania do obrotu surowego mleka, mleka poddanego obróbce termicznej i produktów na bazie mleka (Dz.U. L 268 z 14.9.1992, str. 1)

Sektor IX Mięso królicze i mięso dziczyzny hodowlanej

Dyrektywa Rady 91/495/EWG z dnia 27 listopada 1990 r. dotycząca zdrowia publicznego i problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu mięsa króliczego oraz dziczyzny hodowlanej (Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 41)

Sektor X Dziczyzna

Dyrektywa Rady 92/45/EWG z dnia 16 czerwca 1992 r. w sprawie zdrowia publicznego i problemów zdrowotnych zwierząt odnoszących się do odstrzału dzikiej zwierzyny oraz wprowadzania do obrotu dziczyzny (Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 35)

Sektor XI Inne produkty pochodzenia zwierzęcego

Dyrektywa Rady 92/118/EWG z dnia 17 grudnia 1992 r. ustanawiająca warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego regulujące handel i przywóz do Wspólnoty produktów nieobjętych wyżej wymienionymi warunkami ustanowionymi w szczególnych zasadach wspólnotowych określonych w załączniku A (1) do dyrektywy 89/662/EWG oraz w zakresie czynników chorobotwórczych do dyrektywy 90/425/EWG (Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49)

ZAŁĄCZNIK  II

1. SEKTOR I

ŚWIEŻE MIĘSO

Dyrektywa Rady 64/433/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy świeżym mięsem (Dz.U. 121 z 29.7.1964, str. 2012/64)

1.1 Państwo Członkowskie: [kod ISO]

1.2 Rok działalności: [...]

1.3 Kontrole urzędowe w miejscu pochodzenia

1.3.1 Właściwy organ krajowy/organy krajowe:

1.3.1.1 Ministerstwo odpowiedzialne za koordynację kontroli: [tekst]

1.3.1.2 Organ administracyjny odpowiedzialny za sektor działalności: [tekst]

1.3.1.3 Ministerstwo/organ odpowiedzialny za przekazywanie informacji do Komisji

1.3.1.3.1 Nazwa: [tekst]

1.3.1.3.2 Adres pocztowy: [tekst i kod]

1.3.1.3.3 Nr tel.: [...]

1.3.1.3.4 Nr faksu: [...]

1.3.1.3.5 Adres e-mail: [Inforvet] [tekst i kod]

1.3.2 Liczba zakładów podlegających urzędowym kontrolom w miejscu pochodzenia:

1.3.2.1 Rzeźnie wymienione w wykazie, określonym w art. 10 ust. 1 [...]

1.3.2.2 Zakłady rozbioru mięsa wymienione w wykazie, określonym w art. 10 ust. 1 [...]

1.3.2.3 Zakłady składowania [...]

1.3.3 Liczba etatów przyporządkowanych do kontroli w miejscu pochodzenia(1)

1.3.3.1 Rzeźnie wymienione w wykazie określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.3.1.1 Lekarze weterynarii [...]

1.3.3.1.2 Asystenci lekarzy weterynarii [...]

1.3.3.1.3 Inny personel [...]

1.3.3.2 Zakłady rozbioru mięsa wymienione w wykazie określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.3.2.1 Lekarze weterynarii [...]

1.3.3.2.2 Asystenci lekarzy weterynarii [...]

1.3.3.2.3 Inny personel [...]

1.3.3.3 Zakłady składowania:

1.3.3.3.1 Lekarze weterynarii [...]

1.3.3.3.2 Asystenci lekarzy weterynarii [...]

1.3.3.3.3 Inny personel [...]

1.3.4 Ilości podlegające kontroli:

1.3.4.1 Liczba zwierząt poddanych ubojowi w rzeźniach wymienionych w wykazie określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.4.1.1 Bydło

1.3.4.1.1.1 Dorosłe bydło [...]

1.3.4.1.1.2 Młode bydło [...]

1.3.4.1.2 Zwierzęta jednokopytne/zwierzęta z rodziny koniowatych [...]

1.3.4.1.3 Świnie [...]

1.3.4.1.4 Owce [...]

1.3.4.1.5 Kozy [...]

1.3.4.2 Waga mięsa (w tonach) dostarczanego do zakładów rozbioru mięsa wymienionych w wykazie określonym w art. 10 ust. 1: [...]

1.3.4.3 Waga mięsa (w tonach) dostarczanego do zakładów składowania: [...]

1.3.5 Liczba wykonanych badań laboratoryjnych:

1.3.5.1 Rzeźnie wymienione w wykazie , określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.5.1.1 Badania w kierunku pozostałości i zanieczyszczeń [...]

1.3.5.1.2 Badania bakteriologiczne mięsa, w tym w kierunku czynników chorobotwórczych [...]

1.3.5.1.3 Badania na obecność włośnia i innych pasożytów [...]

1.3.5.1.4 Inne badania [...]

1.3.5.2 Zakłady rozbioru mięsa wymienione w wykazie określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.5.2.1 Badania bakteriologiczne mięsa, w kierunku czynników chorobotwórczych [...]

1.3.5.2.2 Inne badania [...]

1.3.5.3 Zakłady składowania:

1.3.5.3.1 Badania bakteriologiczne mięsa, w tym w kierunku czynników chorobotwórczych [...]

1.3.5.3.2 Inne badania [...]

1.3.6 Liczba badań innych niż bakteriologiczne, przeprowadzonych przez właściwy organ:

1.3.6.1 Rzeźnie wymienione w wykazie , określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.6.1.1 Regularne kontrole przedsiębiorstw (art. 3 ust. 1 akapit trzeci dyrektywy 89/662/EWG) [...]

1.3.6.1.2 Weryfikacja środków samodzielnego monitorowania przeprowadzona [...]

1.3.6.2 Zakłady rozbioru mięsa wymienione w wykazie określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.6.2.1 Regularne inspekcje przedsiębiorstw (art. 3 ust. 1 akapit trzeci dyrektywy 89/662/EWG) [...]

1.3.6.2.2 Weryfikacja środków samodzielnego monitorowania przeprowadzono [...]

1.3.6.3 Zakłady składowania:

1.3.6.3.1 Regularne kontrole przedsiębiorstw (art. 3 ust. 1 akapit trzeci dyrektywy 89/662/EWG) [...]

1.3.6.3.2 Weryfikacja środków samodzielnego monitorowania przeprowadzona [...]

1.3.7 1.3.7. Ilościowe wyniki badań w miejscu pochodzenia:

1.3.7.1 Rzeźnie wymienione w wykazie określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.7.1.1 Zakłady

1.3.7.1.1.1 Nowo zatwierdzone [...]

1.3.7.1.1.2 Tymczasowo zawieszone [...]

1.3.7.1.1.3 Zawieszone ostatecznie [...]

1.3.7.1.2 Badanie przedubojowe

1.3.7.1.2.1 Zwierzęta ostatecznie wyłączone z uboju przeznaczonego do spożycia przez ludzi [...]

1.3.7.1.3 Badanie poubojowe

1.3.7.1.3.1 Liczba tusz zatrzymanych [...]

1.3.7.2 Rzeźnie wymienione w wykazie określonym w art. 10 ust. 1:

1.3.7.2.1 Zakłady

1.3.7.2.1.1 Nowo zatwierdzone [...]

1.3.7.2.1.2 Tymczasowo zawieszone [...]

1.3.7.2.1.3 Zawieszone ostatecznie [...]

1.3.7.2.2 nspekcja

1.3.7.2.2.1 Liczba ton zatrzymanych [...]

1.3.7.3 Zakłady składowania:

1.3.7.3.1 Zakłady

1.3.7.3.1.1 Nowo zatwierdzone [...]

1.3.7.3.1.2 Tymczasowo zawieszone [...]

1.3.7.3.1.3 Zawieszone ostatecznie [...]

1.3.7.3.2 Inspekcja

1.3.7.3.2.1 Liczba ton zatrzymanych [...]

1.4 Organizacja urzędowych kontroli w miejscu przeznaczenia

1.4.1 Właściwy organ/organy krajowe:(2)

1.4.1.1 Ministerstwo odpowiedzialne za koordynację kontroli: [tekst]

1.4.1.2 Organ administracyjny odpowiedzialny za sektor działalności: [tekst]

1.4.1.3 Ministerstwo/organ odpowiedzialny za przekazywanie informacji do Komisji

1.4.1.3.1 Nazwa: [tekst]

1.4.1.3.2 Adres pocztowy: [tekst i kod]

1.4.1.3.3 Nr tel.: [...]

1.4.1.3.4 Nr faksu: [...]

1.4.1.3.5 Adres e-mail: [Inforvet] [tekst i kod]

1.4.2 Liczba zakładów podlegających kontroli w miejscu przeznaczenia: [...]

1.4.3 Liczba etatów przyporządkowanych do kontroli w miejscu przeznaczenia:(3)[...]

1.4.4 Ilość otrzymana w miejscu przeznaczenia z innych Państw Członkowskich: [...]

1.4.5 Liczba kontroli urzędowych w miejscu przeznaczenia:

1.4.5.1 Kontrole dokumentów: [...]

1.4.5.2 Kontrole tożsamości: [...]

1.4.5.3 Kontrole bezpośrednie:

1.4.5.3.1 Dalsze kontrole weterynaryjne: [...]

1.4.5.3.2 Badania laboratoryjne

1.4.5.3.2.1 Badania w kierunku pozostałości i zanieczyszczeń [...]

1.4.5.3.2.2 Badania bakteriologiczne mięsa, w tym w kierunku czynników chorobotwórczych [...]

1.4.5.3.2.3 Inne badania [...]

1.4.6 Wyniki kontroli bezpośrednich w miejscu przeznaczenia:

1.4.6.1 Kontrole dokumentów:

1.4.6.1.1 Niezatwierdzony zakład pochodzenia [...]

1.4.6.1.2 Brakujący dokument [...]

1.4.6.1.3 Niezgodność dokumentu [...]

1.4.6.2 Kontrole tożsamości:

1.4.6.2.1 Niezgodne ilości w dokumencie i partii mięsa [...]

1.4.6.2.2 Brak wpisu, znaku lub urzędowej pieczęci [...]

1.4.6.2.3 Badanie, w którym uzyskano niekorzystne wyniki:

1.4.6.2.3.1 Mięso [...]

1.4.6.2.3.2 Środki transportu [...]

1.4.6.3 Kontrole bezpośrednie , w wyniku których uzyskano niekorzystne wyniki:

1.4.6.3.1 Dalsze kontrole weterynaryjne [...]

1.4.6.3.2 Badanie laboratoryjne [...]

1.5 Kontrola urzędowa przy wjeździe (art. 6 ust. 1 lit. b) i art. 6 ust. 2 dyrektywy 89/662/EWG):

1.5.1 Właściwy organ krajowy/organy krajowe(4):

1.5.1.1 Ministerstwo odpowiedzialne za koordynację kontroli: [tekst]

1.5.1.2 Organ administracyjny odpowiedzialny za sektor działalności: [tekst]

1.5.1.3 Ministerstwo/organ odpowiedzialny za przekazywanie informacji do Komisji:

1.5.1.3.1 Nazwa: [tekst]

1.5.1.3.2 Adres pocztowy: [tekst i kod]

1.5.1.3.3 Nr tel.: [...]

1.5.1.3.4 Nr faksu: [...]

1.5.1.3.5 Adres e-mail: [Inforvet] [tekst i kod]

1.5.2 Liczba przesyłek podlegających urzędowej kontroli przy przywozie [...]

1.5.3 Liczba urzędowych kontroli przy przywozie:

1.5.3.1 Kontrole dokumentów [...]

1.5.3.2 Inne kontrole [...]

1.5.4 Wyniki urzędowych kontroli przy przywozie:

1.5.4.1 Kontrole dokumentów [...]

1.5.4.2 Inne kontrole [...]

______

(1) Liczba stanowisk w każdej kategorii personelu jest obliczana na podstawie średniego czasu pracy w roku dla danej kategorii.

(2) Tylko w przypadku gdy są różne od organu/organów wymienionych w ppkt 1.3.1.

(3) Liczba stanowisk w każdej kategorii personelu jest obliczana na podstawie średniego czasu pracy w roku dla danej kategorii.

(4) Tylko w przypadku gdy są różne od organu/władz wymienionych w ppkt 1.4.1.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1998.208.54

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 98/470/WE wykonująca dyrektywę Rady 89/662/EWG w odniesieniu do informacji w sprawie kontroli weterynaryjnych
Data aktu: 09/07/1998
Data ogłoszenia: 24/07/1998
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 10/07/1998