Decyzja 1/94 przyjmująca regulamin wewnętrzny Rady EOG

DECYZJA RADY EOG NR 1/94
z dnia 17 maja 1994 r.
przyjmująca regulamin wewnętrzny Rady EOG

RADA EOG,

uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zmienione Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwane dalej Porozumieniem, w szczególności jego art. 89 ust. 3,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Rada EOG zwoływana jest przez jej przewodniczącego dwa razy w roku zgodnie z art. 91 ust. 2 Porozumienia.
2.
Radę EOG może zwoływać również przewodniczący ze swej własnej inicjatywy lub na wniosek jednego z jej członków w każdym przypadku, gdy wymagają tego okoliczności, łącznie z sytuacją, w której jeden z jej członków wnioskuje o rozważenie kwestii stanowiącej przyczynę trudności, jak przewiduje art. 89 ust. 2 Porozumienia.
3.
W przypadku gdy jeden z członków Rady EOG wnioskuje o zwołanie posiedzenia, przewodniczący po konsultacji z innymi członkami Rady ustala datę posiedzenia. W sytuacjach wyjątkowo pilnych posiedzenie Rady zwoływane jest niezwłocznie.
Artykuł  2
1.
Przewodniczący opracowuje tymczasowy porządek dzienny każdego posiedzenia. Zaproszenie na posiedzenie oraz tymczasowy porządek dzienny przekazuje się członkom Rady EOG nie później niż 20 dni przed rozpoczęciem posiedzenia.
2.
Tymczasowy porządek dzienny zawiera pozycje uwzględniające wnioski o włączenie danej sprawy do porządku dziennego oraz związane z nią dokumenty, które członek Rady EOG zobowiązany jest dostarczyć przewodniczącemu nie później niż 25 dni przed datą posiedzenia.
3.
Do porządku dziennego można włączyć jedynie pozycje, w odniesieniu do których zostały wysłane dokumenty do członków Rady EOG najpóźniej do dnia wysłania tymczasowego porządku dziennego.
4.
Terminy ustanowione w poprzednich ustępach nie mają zastosowania w odniesieniu do posiedzeń zwołanych zgodnie z art. 1 ust. 3 zdanie ostatnie.
5.
Rada EOG przyjmuje porządek dzienny na początku każdego posiedzenia. W przypadku porozumienia między Wspólnotą i jej Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a Państwami EFTA, z drugiej strony, do porządku dziennego można włączyć pozycję inną niż te uwzględnione w tymczasowym porządku dziennym. Do porządku dziennego włącza się pozycje zgłoszone zgodnie z art. 89 ust. 2 Porozumienia.
Artykuł  3
1.
Członek Rady EOG, który nie może wziąć udziału w posiedzeniu, może wyznaczyć osobę reprezentującą go. W takiej sytuacji zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie przewodniczącego oraz wskazać osobę upoważnioną do reprezentowania go. Przedstawicielowi przysługują wszystkie prawa członka akredytowanego.
2.
Członkom Rady EOG mogą towarzyszyć urzędnicy asystujący. Rada może ustalić liczbę takich urzędników.
3.
Przed rozpoczęciem każdego posiedzenia przewodniczący otrzymuje informację o składzie każdej delegacji.
4.
Urząd Nadzoru EFTA jest zwyczajowo zapraszany do uczestnictwa w posiedzeniach Rady EOG w roli obserwatora.
5.
Jeżeli porządek dzienny zawiera kwestie określone w art. 6 protokołu 38 do Porozumienia Europejski Bank Inwestycyjny jest uprawniony do uczestnictwa w posiedzeniach Rady EOG w roli obserwatora.
6.
Rada EOG może postanowić o dopuszczeniu innych osób do uczestnictwa w posiedzeniu w roli obserwatorów na życzenie jednego z jej członków.
7.
Posiedzenia Rady EOG są niejawne, chyba że zostanie podjęta decyzja o ich ujawnieniu.
Artykuł  4

Rada EOG podejmuje decyzje na podstawie porozumienia między Wspólnotą, z jednej strony, a Państwami EFTA, wypowiadającymi się jednogłośnie, z drugiej strony.

Artykuł  5

Decyzje mogą być podejmowane zgodnie z art. 4 z zastosowaniem procedury pisemnej w odniesieniu do spraw pilnych lub w innych przypadkach w razie podjęcia takiej decyzji, jeżeli Umawiające się Strony są zgodne w zakresie danej kwestii.

Artykuł  6
1.
Z każdego posiedzenia sporządzany jest niezwłocznie projekt Protokołu.

Protokół z zasady zawiera odniesienie do każdej pozycji porządku dziennego:

– dokumenty przedłożone Radzie EOG,

– deklaracje, o wpisanie których zwrócił się członek Rady,

– podejmowane decyzje, uzgodnione deklaracje i końcowe wnioski.

Każdy członek Rady może wnioskować, aby w protokole zamieszczono więcej szczegółowych informacji dotyczących jakiejkolwiek pozycji porządku dziennego.

2.
Projekt protokołu przedkładany jest do zatwierdzenia Radzie EOG. Po zatwierdzeniu protokół jest podpisywany przez przewodniczącego, urzędującego w momencie zatwierdzenia, oraz przez dwóch sekretarzy.
3.
Do protokołu załączane są decyzje podjęte przez Radę EOG.
4.
Każdy członek Rady EOG otrzymuje kopię Protokołu.
Artykuł  7

Rada EOG przyjmuje decyzje w językach: angielskim, duńskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, islandzkim, niemieckim, niderlandzkim, norweskim, portugalskim, szwedzkim i włoskim. Decyzje przyjęte we wszystkich wymienionych językach są na równi autentyczne.

Artykuł  8

Teksty decyzji podejmowanych przez Radę EOG podpisywane są przez przewodniczącego, urzędującego w momencie ich przyjęcia, oraz przez dwóch sekretarzy.

Artykuł  9

Opublikowanie decyzji podlega decyzji Rady EOG.

Artykuł  10
1.
Wszystkie informacje przewidziane w niniejszym regulaminie wewnętrznym kierowane są do Stałych Przedstawicielstw Państw Członkowskich Wspólnot Europejskich oraz do placówek dyplomatycznych Państw EFTA przy Wspólnotach Europejskich, do Komisji Wspólnot Europejskich oraz Sekretariatu Generalnego Rady Unii Europejskiej.
2.
Korespondencja do Rady EOG kierowana jest do jej przewodniczącego.
Artykuł  11

Rada EOG może podjąć decyzję o ustanowieniu podkomitetu lub grupy roboczej do pomocy w realizacji jego zadań. Rada w każdym przypadku określa skład, tryb pracy oraz zadania takiego podkomitetu lub grupy roboczej.

Artykuł  12
1.
Przewodniczący w ramach swojego urzędu odpowiada za prace sekretariatu Rady EOG.
2.
Funkcję sekretarzy Rady EOG pełnią wspólnie: urzędnik z ramienia Wspólnoty oraz urzędnik mianowany przez Państwa EFTA. Strony wyznaczają ich po przeprowadzeniu wspólnych konsultacji.
Artykuł  13

Bez uszczerbku dla innych obowiązujących przepisów, obrady Rady EOG podlegają obowiązkowi dotrzymania tajemnicy zawodowej z wyjątkiem przypadków, w których Rada postanowi inaczej.

Artykuł  14

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w sekcji EOG i w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Wspólnot Europejskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 17 maja 1994 r.
W imieniu Rady EOG
Th. PANGALOS
Przewodniczący

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1994.138.39

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 1/94 przyjmująca regulamin wewnętrzny Rady EOG
Data aktu: 17/05/1994
Data ogłoszenia: 02/06/1994
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 17/05/1994