(89/516/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 12 września 1989 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 87/403/EWG(2), w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 76/758/EWG z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stop pojazdów mechanicznych i ich przyczep(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 87/354/EWG(4), w szczególności jej art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle dotychczasowych doświadczeń jest obecnie możliwe uproszczenie znaku homologacji EWG części dla świateł tego typu, jeżeli są zgrupowane, kombinowane lub wzajemnie sprzężone z innymi światłami, oraz możliwa jest zmiana niektórych przepisów w celu uwzględnienia dokonanego w międzyczasie postępu technicznego;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw Dotyczących Usunięcia Barier Technicznych w Handlu w Sektorze Pojazdów Silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 1 sierpnia 1989 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 220 z 8.8.1987, str. 44.
(3) Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 54.
(4) Dz.U. L 192 z 11.7.1987, str. 43.