uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 43,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie Rady (EWG) nr 804/68(4), z ostatnimi zmianami wprowadzonymi rozporządzeniem (EWG) nr 773/87(5), ustanowiło wspólną organizację rynku mleka i przetworów mlecznych;
sytuację sektora mleka i przetworów mlecznych charakteryzują nadwyżki strukturalne; dlatego też sprzedaż tych produktów powinna ulec poprawie dzięki promowaniu ich spożywania;
naturalny skład mleka i przetworów mlecznych powinien podlegać ochronie w interesie producentów i konsumentów Wspólnoty;
przepisy, które zapewniają stosowne oznakowanie i zapobiegają wprowadzeniu konsumenta w błąd, przyczynią się do osiągnięcia tego celu;
powinno się więc podać definicję mleka i przetworów mlecznych i określić oznaczenia, które mają być dla nich zastrzeżone;
poza przypadkami produktów, których dokładny charakter jest znany dzięki tradycyjnemu stosowaniu, konieczne jest również zapobieżenie powstawaniu w umyśle konsumenta jakichkolwiek pomyłek między przetworami mlecznymi i innymi produktami spożywczymi, włącznie z tymi, które składają się częściowo ze składników mleka;
niniejsze rozporządzenie ma na celu ochronę konsumenta i ustanowienie reguł konkurencji pomiędzy przetworami mlecznymi a produktami konkurencyjnymi w zakresie oznaczania produktów, etykietowania i reklamy, co pozwoli uniknąć wszelkich zniekształceń;
produkty konkurencyjne mają przewagę konkurencyjną w kategoriach kosztów produkcji, ponieważ do produkcji wielu z nich używa się surowców przywożonych po zerowej stawce celnej, podczas gdy przetwory mleczne mają wyższe koszty produkcji dyktowane potrzebą ochrony dochodów producenta rolnego;
Komisja powinna z bliska śledzić zmiany na rynku przetworów mlecznych i produktów konkurencyjnych zastępczych oraz zdawać z tego sprawozdanie Radzie;
do czasu otrzymania sprawozdania Komisji, po podjęciu działań krajowych w celu ograniczenia produkcji i obrotu tymi produktami na swoich terytoriach, Państwa Członkowskie muszą utrzymywać w mocy własne reguły, zgodnie z ogólnymi zasadami Traktatu, do końca piątego dwunastomiesięcznego okresu stosowania opłat dodatkowych w sektorze mlecznym,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 lipca 1987 r.
W imieniu Rady | |
K. E. TYGESEN | |
Przewodniczący |
_______
(1)Dz.U. C 111 z 26.04.1984, str. 7.
(2)Dz.U. C 72 z 18.03.1985, str. 127.
(3)Dz.U. C 307 z 19.11.1984, str. 1.
(4)Dz.U. L 148 z 28.06.1968, str. 13.
(5)Dz.U. L 78 z 20.03.1987, str. 1.
(6)Dz.U. L 33 z 3.02.1979, str. 1.
(7)Dz.U. L 2 z 3.01.1985, str. 22.
(8)Dz.U. L 250 z 9.09.1984, str. 17.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1987.182.36 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1898/87 w sprawie ochrony oznaczeń stosowanych w obrocie mlekiem i przetworami mlecznymi |
Data aktu: | 02/07/1987 |
Data ogłoszenia: | 03/07/1987 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/07/1987 |