Ogłoszenie o naborze - VEXT/16/120/AD 13/BOA_Chairperson.

OGŁOSZENIE O NABORZE

VEXT/16/120/AD 13/BOA_Chairperson

(2016/C 204 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 8 czerwca 2016 r.)

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), zwany "Urzędem", poszukuje kandydatów na stanowisko Przewodniczącego Izby Odwoławczej.

Stanowisko PRZEWODNICZĄCY IZBY ODWOŁAWCZEJ
Grupa funkcyjna/grupa zaszeregowania AD 13
Rodzaj umowy Pracownik zatrudniony na czas określony
Nr referencyjny VEXT/16/120/AD 13/BOA_Chairperson
Ostateczny termin składania zgłoszeń 20 lipca 2016 r. godz. 24.00 czasu obowiązującego w Alicante (CET)
Miejsce zatrudnienia Alicante, Hiszpania
Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków Od 1 marca 2017 r.
1.
INFORMACJE PODSTAWOWE

Urząd ustanowiono rozporządzeniem Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. (obecnie rozporządzenie (UE) nr 207/ 2009 zmienione rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2424 z dnia 16 grudnia 2015 r.). Urząd ma siedzibę w Alicante w Hiszpanii.

Urząd jest agencją Unii Europejskiej, która posiada osobowość prawną oraz niezależność finansową i administracyjną oraz jest odpowiedzialna za zarządzanie systemami znaków towarowych i wzorów Unii Europejskiej. Znaki towarowe i wzory Unii Europejskiej zarejestrowane w Urzędzie obowiązują na obszarze całej Unii Europejskiej. Urząd współpracuje też ściśle z krajowymi urzędami państw członkowskich UE do spraw własności intelektualnej, z organizacjami międzynarodowymi i Komisją Europejską w zakresie różnorodnych kwestii dotyczących właścicieli i użytkowników praw własności intelektualnej, w tym w zakresie zwalczania fałszerstw i wspomagania skuteczności egzekwowania prawa.

Od rozpoczęcia działalności Urzędu w 1996 r. w wyniku przedłożenia zgłoszeń znaków towarowych Unii Europejskiej zarejestrowano ponad 1 300 000 znaków. Urząd działa niezależnie od krajowych urzędów do spraw własności intelektualnej. W ciągu 2015 r. do Urzędu wpłynęło 130 398 zgłoszeń wspólnotowych znaków towarowych i 22 608 zgłoszeń wzorów wspólnotowych (86 145 wzorów). Budżet Urzędu na 2016 r. wynosi około 447 mln EUR, a liczba stanowisk - około 827.

Mimo że Izby Odwoławcze stanowią część systemu administracyjnego i systemu zarządzania Urzędu, powstały na podstawie rozporządzenia jako odrębna jednostka zarządzająca w ramach Urzędu, której celem jest dostarczanie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a od ich decyzji można się odwołać do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu.

Obecnie w skład Izb Odwoławczych wchodzi prezes, trzech przewodniczących oraz piętnastu członków wspomaganych przez personel prawny i administracyjny. W Izbach Odwoławczych, w tym w służbach obsługi rejestru, służbach ds. wiedzy i służbach wsparcia informacyjnego, pracuje około 100 osób.

Członkowie Izb Odwoławczych dokonują przeglądu spraw i opracowują decyzje dotyczące odwołań od decyzji wydanych przez Urząd w pierwszej instancji (badanie znaków towarowych lub wzorów, sprzeciwy, uchylenia rejestracji i nieważność wzorów). Decyzje Izb Odwoławczych są podejmowane przez izby składające się z przewodniczącego i dwóch członków, z których co najmniej dwie osoby muszą być prawnikami. W niektórych określonych sprawach decyzje są podejmowane przez rozszerzoną izbę lub przez jednego członka izby, który musi być prawnikiem.

W 2015 r. Urząd odebrał 2 611 odwołań i wydał 2 911 decyzji. Prezes Izb Odwoławczych ponosi ogólną odpowiedzialność za organizację pracy i kwestie związane z zarządzaniem.

Języki Urzędu to: angielski, niemiecki, hiszpański, francuski i włoski. W około 66 % wszystkich spraw językiem postępowania był angielski, a w dalszej kolejności niemiecki (19 %), hiszpański (5 %), francuski (4 %), włoski (3 %) oraz inne języki urzędowe UE (3 %).

2.
OBOWIĄZKI

Do obowiązków pomyślnie wyłonionego kandydata będzie należeć:

-
podejmowanie decyzji w wielu sprawach, których liczba będzie się mieściła w rozsądnych granicach, w sposób kolegialny, zgodnie z celami określonymi przez prezesa Izby Odwoławczej,
-
rozpatrywanie około 650 projektów decyzji rocznie i nadawanie kierunku prac Izby tak, aby przyczyniały się do opracowania spójnego orzecznictwa i aby Izba mogła efektywnie pracować nad rozpatrywaniem spraw wnoszonych przed Izby,
-
udział w obradach Izby w rozszerzonym składzie oraz Prezydium Izb Odwoławczych odpowiedzialnemu za ustanawianie zasad i organizację prac Izb,
-
określanie składu Izby w celu rozpatrzenia każdego odwołania i wyznaczenie członka Izby lub siebie samego do roli sprawozdawcy,
-
zarządzanie bieżącą pracą Izby we współpracy z prezesem Izb Odwoławczych i pod jego nadzorem;

Przy wykonywaniu swoich obowiązków przewodniczący jest wspierany przez asystentów prawnych i personel administracyjny.

3.
WYMAGANE KWALIFIKACJE I DOŚWIADCZENIE

Aby kandydat mógł zostać dopuszczony do procedury selekcji, musi spełniać wszystkie wymienione poniżej warunki przed terminem złożenia zgłoszenia:

Warunki ogólne

-
Kandydat ma obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
kandydat nie był karany ani uznany za winnego popełnienia przestępstwa;
-
kandydat wypełnił wszelkie swoje zobowiązania wynikające z przepisów dotyczących pełnienia służby wojskowej,
-
kandydat musi być sprawny fizycznie, by wykonywać swoje obowiązki,
-
kandydat musi być zdolny do ukończenia pięcioletniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego, tj. przed końcem miesiąca, w którym ukończy 66 lat.

Wykształcenie

-
Kandydat musi mieć poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, w przypadku gdy zwykłe studia uniwersyteckie trwają cztery lub więcej lat,

LUB

-
kandydat musi mieć poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, oraz co najmniej jednoroczne doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy zwykłe studia uniwersyteckie trwają trzy lata.

Doświadczenie zawodowe

W chwili upływu terminu składania zgłoszeń kandydat musi mieć co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (16 lat w przypadku studiów trzyletnich) odpowiadającego charakterowi i zakresowi obowiązków, które będzie musiał pełnić na tym stanowisku, zdobytego po uzyskaniu odpowiedniego dyplomu. Co najmniej dziesięć ze wspomnianych 15 lat doświadczenia kandydat musi uzyskać w dziedzinie własności intelektualnej, z czego przynajmniej cztery lata w obszarze znaków towarowych lub wzorów.

Znajomość języków obcych

-
Dogłębna znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej,
-
znajomość drugiego języka Unii Europejskiej na zadowalającym poziomie w zakresie niezbędnym do pełnienia obowiązków na tym stanowisku.

Jednym z tych języków musi być jeden z pięciu języków Urzędu - angielski (EN), niemiecki (DE), hiszpański (ES), francuski (FR) i włoski (IT).

4.
DODATKOWE ATUTY

W celu wybrania najlepszych kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej następujące kwalifikacje będzie się uznawać za atut:

-
wyższe lub podyplomowe wykształcenie prawnicze,
-
doświadczenie zawodowe w działalności sądowniczej lub równoważnej,
-
doświadczenie na stanowisku kierowniczym lub doświadczenie w koordynowaniu prac zespołów,
-
umiejętność pracy w środowisku wielojęzycznym,
-
doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata,
-
Biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim lub niemieckim.
5.
WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany na pięcioletnią kadencję przez Radę Unii Europejskiej na wniosek Zarząd Urzędu. Kadencja może zostać przedłużona na kolejne pięcioletnie okresy lub do momentu osiągnięcia wieku emerytalnego, jeżeli pracownik osiągnie ten wiek w trakcie nowej kadencji.

Wyłonionemu kandydatowi (kandydatom) zostanie zaoferowana umowa dla członka personelu tymczasowego w grupie zaszeregowania AD 13, zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Obecna wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiadająca pierwszemu stopniowi w tej grupie zaszeregowania wynosi 12 057,21 EUR (1 lipca 2015 r.). Koszty przeprowadzki, dodatki rodzinne, dodatki na podróż i dodatki na zagospodarowanie są pokrywane i zapewniane w zależności od sytuacji osobistej danej osoby, podobnie jak ubezpieczenie na życie i ubezpieczenie zdrowotne oraz plan emerytalny. Wynagrodzenie podlega opodatkowaniu podatkiem europejskim i nie jest objęte żadnym podatkiem krajowym. Stosuje się również inne ulgi przewidziane w warunkach zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą nieodpłatnie uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante.

Mając na uwadze wcześniejsze doświadczenie i wyniki kandydata pełniącego funkcję przewodniczącego Izby Odwoławczej, który został mianowany zgodnie z przedmiotową procedurą selekcji i którego kadencja zostaje przedłużona na kolejny okres pięcioletni zgodnie z art. 136 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/2424, na wniosek prezesa Izb Odwoławczych Zarząd może zmienić grupę zaszeregowania takiego przewodniczącego na AD 14.

Okres zatrudnienia kończy się bądź z końcem kadencji, bądź na wniosek wyłonionego kandydata po złożeniu wypowiedzenia z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień wymienionych wyżej warunków zatrudnienia.

Zgodnie z art. 136 RZTUE przewodniczący Izb Odwoławczych są niezawiśli. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami. Członkowie Izb Odwoławczych poświęcają się w pełni wykonywaniu swoich obowiązków i nie kierują się interesem osobistym ani narodowym, ani żadnymi wpływami zewnętrznymi jakiegokolwiek rodzaju. Nie mogą zostać odwołani ze stanowiska, chyba że istnieją poważne podstawy dla takiego odwołania, a Trybunał Sprawiedliwości, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 136 ust. 6 RZTUE, podejmie taką decyzję.

6.
SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na poniższy adres e-mail:

MBBCSecretariat@euipo.europa.eu,

za pomocą formularza zgłoszeniowego, który można znaleźć na stronie Urzędu:

https://euipo.europa.eu/ohimportal/pl/vacancies

Zgłoszenia składane pocztą kurierską należy wysyłać na adres Prezesa Zarządu Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej:

Chairperson of the Management Board

EUIPO - European Union Intellectual Property Office

Avenida de Europa, 4

E - 03008 Alicante

HISZPANIA

Zgłoszenia muszą wpłynąć do północy w dniu 20 lipca 2016 r.

Należy pamiętać w szczególności o uważnym wypełnieniu wszystkich pól formularza. Niepełny formularz zgłoszeniowy (na przykład zawierający uwagi typu "zob. CV lub list motywacyjny w załączeniu") nie zostanie wzięty pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną (zob. procedura selekcji opisana poniżej) będą również zobowiązani do dostarczenia przed terminem rozmowy odpowiednich dokumentów poświadczających spełnienie podstawowych wymogów oraz potwierdzających dysponowanie innymi kwalifikacjami i doświadczeniem, o których wspomniano w zgłoszeniu:

-
kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego),
-
kopii dyplomów,
-
kopii zaświadczeń dotyczących doświadczenia zawodowego, o którym mowa w pkt 3.

Inne dokumenty, zwłaszcza CV, nie będą brane pod uwagę. Należy zwrócić uwagę, że kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

7.
PROCEDURA SELEKCJI

Nadzór nad przebiegiem procedury kwalifikacyjnej będzie sprawował Zarząd Urzędu. Podkomisja przygotowawcza powołana przez Zarząd dokona wstępnej oceny zgłoszeń i przeprowadzi rozmowy z kandydatami dysponującymi najlepszymi kwalifikacjami. Następnie Zarząd podejmie decyzję w sprawie końcowego wykazu kandydatów, która zostanie przedłożona Radzie Unii Europejskiej w celu podjęcia ostatecznej decyzji.

Rozmowy kwalifikacyjne będą prowadzone w Alicante. Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną poinformowani o dokładnym terminie i godzinie rozmowy w odpowiednim czasie. Rozmowa będzie prowadzona w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

8.
RÓWNOŚĆ SZANS

Urząd stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

9.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Jako organ odpowiedzialny za przeprowadzenie selekcji, Urząd zapewnia przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1 . Odnosi się to w szczególności do poufności i bezpieczeństwa danych.

10.
ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat(-ka) uważa, że z daną decyzją wiążą się niekorzystne dla niego/niej skutki, może wnieść zażalenie na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników, kierując je na adres Działu Kadr Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej:

EUIPO - European Union Intellectual Property office

Human Resources Department

Avenida de Europa, 4

E- 03008 Alicante

HISZPANIA

Kandydaci mogą również wnieść odwołanie do sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego, przesyłając je na adres Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej:

Civil Service Tribunal

Rue du Fort Niedergrünewald

L-2925 Luxembourg

LUKSEMBURG

Informacje na temat sposobu wniesienia odwołania znajdują się na stronie internetowej Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej: http://curia.europa.eu/jcms/jcms/T5_5230//

11.
DODATKOWE INFORMACJE Dodatkowych informacji udziela:

Susana PÉREZ FERRERAS

Dyrektor Działu Kadr

EUIPO - Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej

Biuro AE04-P4-069/70

Avenida de Europa, 4,

E-03008 Alicante

(HISZPANIA)

e-mail: Susana.PEREZ@euipo.europa.eu

W przypadku rozbieżności pomiędzy poszczególnymi wersjami językowymi zawiadomienia wersją właściwą jest wersja angielska.

1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.204A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze - VEXT/16/120/AD 13/BOA_Chairperson.
Data aktu: 08/06/2016
Data ogłoszenia: 08/06/2016