Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU 1
z dnia 29 kwietnia 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2020 r. poz. 22, 284 i 412) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego (Dz. U. poz. 346 oraz z 2015 r. poz. 1606) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 6 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) czwarty polegający na wyborze optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, pierwszego z kolejnych wariantów, dla którego wartości w kolumnach 5-7 tabeli części 4 załącznika nr 1 do rozporządzenia spełniają odpowiednio wymagania ustawy określone w art. 3 ust. 1 - kolumna 5, art. 5 - kolumna 7, oraz wartość w kolumnie 6 tabeli spełnia wymaganie nieprzekroczenia przez inwestora wielkości środków własnych, o których mowa w § 5 pkt 3.";

2)
w § 8 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) piąty polegający na wyborze, według metody opisanej w części 4 załącznika nr 2 do rozporządzenia, optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, pierwszego z kolejnych wariantów, dla którego wartości w kolumnach 4, 6 i 7 tabeli części 5 załącznika nr 2 do rozporządzenia spełniają wymagania ustawy określone w art. 2 pkt 2 lit. b, c lub d - kolumna 4, art. 4 - kolumna 6 i 7, oraz wartość w kolumnie 6 tabeli, która spełnia wymaganie nieprzekroczenia deklarowanych przez inwestora środków własnych, o których mowa w § 7 pkt 3.";

3)
w § 10 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6) szósty polegający na wyborze, według metody opisanej w części 5 załącznika nr 3 do rozporządzenia, optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, pierwszego z kolejnych wariantów, dla którego wartości w kolumnach 4, 6 i 7 tabeli części 5 załącznika nr 3 do rozporządzenia spełniają wymagania ustawy określone w art. 2 pkt 2 lit. b - kolumna 4, art. 4 - kolumna 6 i 7, oraz wartość w kolumnie 6 tabeli, która spełnia wymaganie nieprzekroczenia deklarowanych przez inwestora środków własnych, o których mowa w § 9 pkt 3.";

4)
w załączniku nr 1 do rozporządzenia:
a)
w części 1 tabela 2 otrzymuje brzmienie:

"TABELA 2. KARTA AUDYTU ENERGETYCZNEGO BUDYNKU1)

1. Dane ogólne Stan przed termomodernizacją Stan po termomodernizacji
1. Konstrukcja/technologia budynku
2. Liczba kondygnacji
3. Kubatura części ogrzewanej [m3]
4. Powierzchnia użytkowa budynku [m2]
5. Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych [m2]
6. Udział powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych w całkowitej powierzchni użytkowej budynku [%]
7. Liczba lokali mieszkalnych
8. Liczba osób użytkujących budynek
9. Sposób przygotowania ciepłej wody użytkowej
10. Rodzaj systemu grzewczego budynku
11. Współczynnik A/V [1/m]
12. Inne dane charakteryzujące budynek
2. Współczynniki przenikania ciepła przez przegrody budowlane [W/(m2xK)]
1. Ściany zewnętrzne
2. Dach/stropodach/strop pod nieogrzewanymi poddaszami lub nad przejazdami
3. Strop nad piwnicą
4. Podłoga na gruncie w pomieszczeniach ogrzewanych
5. Okna, drzwi balkonowe
6. Drzwi zewnętrzne/bramy
7. Inne
3. Sprawności składowe systemu grzewczego i współczynniki uwzględniające przerwy w ogrzewaniu
1. Sprawność wytwarzania [-]
2. Sprawność przesyłu [-]
3. Sprawność regulacji i wykorzystania [-]
4. Sprawność akumulacji [-]
5. Uwzględnienie przerw na ogrzewanie w okresie tygodnia [-]
6. Uwzględnienie przerw na ogrzewanie w ciągu doby [-]
4. Sprawności składowe systemu przygotowania ciepłej wody użytkowej
1. Sprawność wytwarzania [-]
2. Sprawność przesyłu [-]
3. Sprawność regulacji i wykorzystania [-]
4. Sprawność akumulacji [-]
5. Charakterystyka systemu wentylacji
1. Rodzaj wentylacji (naturalna, mechaniczna, inna)
2. Sposób doprowadzenia i odprowadzenia powietrza
3. Strumień powietrza zewnętrznego [m3/h]
4. Krotność wymian powietrza [1/h]
6. Charakterystyka energetyczna budynku
1. Obliczeniowa moc cieplna systemu grzewczego [kW]
2. Obliczeniowa moc cieplna potrzebna do przygotowania ciepłej wody użytkowej [kW]
3. Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania budynku (bez uwzględnienia sprawności systemu grzewczego i przerw w ogrzewaniu) [GJ/rok]
4. Roczne obliczeniowe zużycie energii do ogrzewania budynku (z uwzględnieniem sprawności systemu grzewczego i przerw w ogrzewaniu) [GJ/rok]
5. Roczne obliczeniowe zużycie energii do przygotowania ciepłej wody użytkowej [GJ/rok]
6. Zmierzone zużycie ciepła na ogrzewanie przeliczone na warunki sezonu standardowego (służące weryfikacji przyjętych składowych danych obliczeniowych bilansu ciepła) [GJ/rok]
7. Zmierzone zużycie ciepła na przygotowanie ciepłej wody użytkowej (służące weryfikacji przyjętych składowych danych obliczeniowych bilansu ciepła) [GJ/rok]
8. Wskaźnik rocznego zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania budynku (bez uwzględnienia sprawności systemu grzewczego i przerw w ogrzewaniu) [kWh/(m2×rok)]
9. Wskaźnik rocznego zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania budynku (z uwzględnieniem sprawności systemu grzewczego i przerw w ogrzewaniu) [kWh/(m2×rok)]
10.2) Udział odnawialnych źródeł energii [%]
7. Koszty jednostkowe (obowiązujące w dniu sporządzania audytu)
1. Koszt za 1 GJ ciepła do ogrzewania budynku3) [zł/GJ]
2. Koszt 1 MW mocy zamówionej na ogrzewanie na miesiąc4) [zł/(MW m-c)]
3. Koszt przygotowania 1 m3 ciepłej wody użytkowej3) [zł/m3]
4. Koszt 1 MW mocy zamówionej na przygotowanie ciepłej wody użytkowej na miesiąc4) [zł/(MW m-c)]
5. Miesięczny koszt ogrzewania 1 m2 powierzchni użytkowej [zł/(m2 m-c)]
6. Miesięczna opłata abonamentowa [zł/m-c]
7. Inne [zł]
8. Charakterystyka ekonomiczna optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego
Planowana kwota kredytu [zł] Roczne zmniejszenie zapotrzebowania na energię [%]
Planowane koszty całkowite

[zł]

Premia termomodernizacyjna

[zł]

Roczna oszczędność kosztów energii

[zł/rok]

9. Inne
Wraz z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w budynku ZOSTANIE / NIE ZOSTANIE5) zainstalowana mikroinstalacja odnawialnego źródła energii o mocy maksymalnej ...... kW.
Z audytu energetycznego WYNIKA / NIE WYNIKA5), że po zrealizowaniu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego elementy budynku poddane temu przedsięwzięciu termomodernizacyjnemu będą spełniać stosowane od dnia 31 grudnia 2020 r. wymagania, o których mowa w art. 5a ust. 2 ustawy.
1) Dla budynku składającego się z części o różnych funkcjach użytkowych należy podać wszystkie dane oddzielnie dla każdej części budynku.

2) UOZE [%] obliczany zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym sporządzania świadectw, jako udział odnawialnych źródeł energii w rocznym zapotrzebowaniu na energię końcową dostarczaną do budynku dla systemu grzewczego oraz dla systemu przygotowania ciepłej wody użytkowej.

3) Opłata zmienna związana z dystrybucją i przesyłem jednostki energii.

4) Stała opłata miesięczna związana z dystrybucją i przesyłem energii.

5) Niepotrzebne skreślić.

b)
w części 3 pkt 4.2 otrzymuje brzmienie:

"4.2. Pierwszy z kolejnych wariantów, dla którego wartość w kolumnie 5 tabeli część 4 załącznika nr 1 do rozporządzenia spełnia wymagania ustawy określone w art. 3 ust. 1 ustawy, a wysokość premii jest określona zgodnie z art. 5 ustawy, oraz wartości w kolumnie 6 tabeli część 4 załącznika nr 1 do rozporządzenia nie przekraczają zadeklarowanych przez inwestora wielkości środków własnych i kwoty kredytu, o których mowa w § 5 pkt 3, uznaje się jako optymalny. W przypadku gdy żaden z wariantów nie spełnia wymogów określonych w art. 3 ust. 1 ustawy inwestycja nie kwalifikuje się do otrzymania premii termomodernizacyjnej.",

c)
część 4 otrzymuje brzmienie:

"część 4

TABELA. DOKUMENTACJA WYBORU OPTYMALNEGO WARIANTU PRZEDSIĘWZIĘCIA TERMOMODERNIZACYJNEGO BUDYNKU

Lp. Wariant przedsięwzięcia termomodernizacyjnego Planowane koszty całkowite

[zł]

Roczne oszczędności kosztów energii

[zł/rok]

Procentowa oszczędność zapotrzebowania na energię (z uwzględnieniem sprawności całkowitej)

[%]

Minimalna kwota kredytu*)

[zł, %]

Premia termomodernizacyjna [zł]
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
1. Zestaw wszystkich ulepszeń termomodernizacyjnych wymienionych w tabeli 1 części 2 i wybranego wariantu optymalnego przedsięwzięcia termomodernizacyjnego poprawiającego sprawność systemu grzewczego określonego w tabeli 2 tej części
2. Zestaw jak pod lp. 1 bez ulepszenia z tabeli 1 części 2 o najwyższym wskaźniku prostego czasu zwrotu nakładów (SPBT)
3. Zestaw jak pod lp. 2 bez ulepszenia z tabeli 1 części 2 o kolejnym najwyższym wskaźniku prostego czasu zwrotu nakładów (SPBT)
n-1 Przedsięwzięcie o najmniejszej wartości prostego czasu zwrotu nakładów (SPBT) z tabeli 1 części 2 i wybrany wariant optymalny przedsięwzięcia termomodernizacyjnego poprawiający sprawność systemu grzewczego określony w tabeli 2 części 2
n Optymalny wariant przedsięwzięcia termomodernizacyjnego poprawiający sprawność systemu grzewczego określony w tabeli 2 części 2
*) Minimalna kwota kredytu obliczona jako 50% kosztów przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy.

Wariantem optymalnym jest pierwszy z kolejnych wariantów spełniający art. 3 ustawy, a wysokość premii termomodernizacyjnej oblicza się zgodnie z art. 5 ustawy.";

5)
w załączniku nr 2 do rozporządzenia:
a)
w części 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Następnie sprawdza się spełnienie warunków określonych w art. 3 ustawy dotyczących oszczędności energii oraz zgodnie z art. 5 ustawy określa się wysokość premii termomodernizacyjnej dla przyjętych wysokości środków własnych. Postępowanie powtarza się aż do znalezienia pierwszego wariantu spełniającego wszystkie warunki ustawy.",

b)
część 5 otrzymuje brzmienie:

"część 5

TABELA. DOKUMENTACJA WYBORU OPTYMALNEGO WARIANTU PRZEDSIĘWZIĘCIA TERMOMODERNIZACYJNEGO LOKALNEGO ŹRÓDŁA CIEPŁA

Lp. Wariant przedsięwzięcia termomodernizacyjnego Planowane koszty całkowite

[zł]

Efekt

Ekonomiczny**)

[zł/ rok]

Procentowy efekt energetyczny*) w energii całkowitej

[%]

Planowana kwota środków własnych i kwota kredytu

[zł, %]

Premia termomodernizacyjna

[zł]

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
1. Wariant o najniższym najwyższym prostym czasie zwrotu nakładów SPBT
2. Wariant o wyższym prostym czasie zwrotu nakładów (SPBT)
3.
n-1
N Wariant o najwyższym prostym czasie zwrotu nakładów (SPBT)
*) Dla przedsięwzięć polegających na przyłączeniu do scentralizowanego źródła ciepła, związanych z likwidacją kotłowni, wpisać procentową wartość zmniejszenia kosztów zakupu ciepła (oszczędności roczne) obliczonych zgodnie z częścią 3 załącznika nr 2 do rozporządzenia, w przypadku zaś zamiany źródła na niekonwencjonalne - wpisać NK.
**) Minimalny efekt ekonomiczny jest to efekt wybrany spośród efektów obliczonych dla poszczególnych lat spłaty kredytu, określony w tabeli 1 części 3 załącznika nr 2 do rozporządzenia, zł/rok.

Wariantem optymalnym jest pierwszy z kolejnych wariantów spełniający art. 3 ustawy, a wysokość premii termomodernizacyjnej oblicza się zgodnie z art. 5 ustawy.";

6)
w załączniku nr 3 do rozporządzenia w części 5:
a)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Następnie sprawdza się spełnienie warunków ustawy określonych w art. 3 ustawy dotyczących oszczędności energii oraz zgodnie z art. 5 ustawy określa się wysokość premii termomodernizacyjnej dla przyjętych wysokości środków własnych. Postępowanie powtarza się aż do znalezienia pierwszego wariantu spełniającego wszystkie warunki ustawy.",

b)
tabela otrzymuje brzmienie:

"TABELA. DOKUMENTACJA WYBORU OPTYMALNEGO WARIANTU PRZEDSIĘWZIĘCIA TERMOMODERNIZACYJNEGO W LOKALNEJ SIECI CIEPŁOWNICZEJ

Lp. Wariant przedsięwzięcia termomodernizacyjnego Planowane koszty całkowite

[zł]

Procentowy efekt energetyczny*) w energii całkowitej

[%]

Efekt ekonomiczny**)

[zł/ rok]

Planowana kwota środków własnych i kwota kredytu

[zł, %]

Premia termomodernizacyjna

[zł]

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
1. Zestaw wszystkich ulepszeń termomodernizacyjnych wymienionych w tabeli 1 w części 4
2. Zestaw jak pod lp. 1 bez ulepszenia z tabeli jw. o najwyższym wskaźniku prostego czasu zwrotu nakładów (SPBT)
3. Zestaw jak pod lp. 2 bez ulepszenia z tabeli jw. o kolejnym najwyższym wskaźniku prostego czasu zwrotu nakładów (SPBT)
n-1
n Ulepszenia o najmniejszej wartości prostego czasu zwrotu nakładów (SPBT) z tabeli jw.
*) Efekt energetyczny przedsięwzięcia termomodernizacyjnego liczony jest jako suma efektów ulepszeń termomodernizacyjnych wymienionych w danym wierszu określonych w tabeli 1 części 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia odniesiona do całkowitych strat ciepła sieci dla stanu wyjściowego, wyrażony w procentach.
**) Efekt ekonomiczny wynikający z zastosowania wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego.

Wariantem optymalnym jest pierwszy z kolejnych wariantów spełniający art. 3 ustawy, a wysokość premii termomodernizacyjnej oblicza się zgodnie z art. 5 ustawy.";

7)
w załączniku nr 4 do rozporządzenia tabela 2 otrzymuje brzmienie:

"TABELA 2. KARTA AUDYTU REMONTOWEGO

Dane podstawowe
1. Data rozpoczęcia użytkowania budynku
2. Dokument stanowiący podstawę określenia ww. daty
3. Powierzchnia użytkowa budynku [m2]
4. Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych [m2]
5. Udział powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych w całkowitej powierzchni użytkowej budynku [%]
6. Liczba lokali mieszkalnych
7. Liczba osób użytkujących budynek
8. Przewidywany wskaźnik kosztu przedsięwzięcia remontowego [-]
9.*) EP - wskaźnik rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną [kWh/(m2rok)] Przed remontem Po remoncie
10.*) EK - wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię końcową [kWh/(m2∙ rok)] Przed remontem Po remoncie
11. Budynek jest wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się na obszarze wpisanym do rejestru zabytków TAK/NIE**)
12. Z audytu remontowego wynika, że po zrealizowaniu przedsięwzięcia remontowego elementy budynku poddane temu przedsięwzięciu remontowemu będą spełniały stosowane od dnia 31 grudnia 2020 r. wymagania, o których mowa w art. 9a ust. 1 pkt 4 ustawy***) TAK/NIE**)
13. Przed realizacją przedsięwzięcia remontowego / W ramach przedsięwzięcia remontowego w budynku**) spełniony jest warunek, o którym mowa w art. 9a ust. 1 ustawy:
- pkt 5 lit. a TAK/NIE**)
- pkt 5 lit. b TAK/NIE**)
- pkt 5 lit. c TAK/NIE**)
Dotychczasowe roboty remontowe
Omówienie Ocena
Tak Nie
1. Budynek był przedmiotem przedsięwzięcia remontowego w związku, z którym przekazano premię remontową
2. W efekcie przeprowadzonych wcześniej przedsięwzięć remontowych osiągnięto oszczędność zapotrzebowania na energię co najmniej 25%
3. Budynek był przedmiotem przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w związku, z którym przekazano premię termomodernizacyjną
4. Budynek w stanie istniejącym spełnia wymagania oszczędności energii określone w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
*) Nie dotyczy przypadku 1 i 4 z części II.

**) Niepotrzebne skreślić.

***) Jeżeli z audytu remontowego wynika, że nie jest możliwe spełnienie tego warunku, to w przypadku budynku, o którym mowa w art. 9a ust. 2 ustawy, audytor załącza do karty audytu remontowego potwierdzające to oświadczenie wraz z uzasadnieniem.

".

§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Rozwoju kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju (Dz. U. poz. 2261).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2020.879

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego.
Data aktu: 29/04/2020
Data ogłoszenia: 18/05/2020
Data wejścia w życie: 19/05/2020