Szczegółowe kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu "Doktorat wdrożeniowy".

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 1
z dnia 28 kwietnia 2017 r.
w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu "Doktorat wdrożeniowy"

Na podstawie art. 26 ust. 3q ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2016 r. poz. 2045, 1933 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 859) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowe kryteria i tryb przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych w ramach programu "Doktorat wdrożeniowy", zwanego dalej "programem", w tym tryb:
a)
oceny wniosków o przyznanie środków finansowych,
b)
oceny realizacji finansowanych zadań;
2)
szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku o przyznanie środków finansowych w ramach programu;
3)
szczegółowy zakres informacji niezbędnych do przekazania środków finansowych w ramach programu oraz zmiany decyzji o przyznaniu środków finansowych w przypadkach, o których mowa w art. 26 ust. 3k i 3l ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki, zwanej dalej "ustawą";
4)
tryb wyznaczania i zmiany opiekuna pomocniczego w ramach programu;
5)
tryb przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu oraz okresy, na które jest przyznawane;
6)
szczegółowy zakres informacji zawartych w raporcie rocznym i raporcie końcowym z wykorzystania środków finansowych w ramach programu, z uwzględnieniem informacji o realizacji zadań oraz rozliczenia finansowego poniesionych kosztów.
§  2. 
Minister właściwy do spraw nauki, zwany dalej "ministrem", ogłasza konkurs, o którym mowa w art. 26 ust. 3g ustawy, w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej, w terminie do dnia 31 marca roku, w którym mają zostać przyznane środki finansowe w ramach programu.
§  3. 
1.  2
 Podmiot, o którym mowa w art. 26 ust. 3h pkt 1 i 2 ustawy, zwany dalej "jednostką", składa wniosek o przyznanie środków finansowych w terminie 60 dni od dnia ogłoszenia konkursu.
2. 
Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. 
Wniosek składa się w systemie teleinformatycznym w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, zwanym dalej "systemem", przy czym informacje określone w części A załącznika nr 1 do rozporządzenia składa się dodatkowo w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra.
4. 
Do informacji określonych w części A załącznika nr 1 do rozporządzenia składanych w formie dokumentu elektronicznego dołącza się oświadczenia jednostki o:
1)
zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku złożonym w systemie;
2)
wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2016 r. poz. 1030 i 1579).
§  4. 
Do oceny są kierowane wyłącznie wnioski spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań formalnych, wzywa się jednostkę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że ich nieusunięcie w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
§  5. 
1. 
Wniosek jest oceniany przez zespół powołany przez ministra na podstawie art. 52 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwany dalej "zespołem".
2. 
Przy ocenie wniosku uwzględnia się kryteria określone w art. 13b ust. 1 ustawy oraz:
1)
zgodność zadania planowanego do realizacji z celami polityki naukowej, naukowo-technicznej, innowacyjnej i społecznej państwa;
2)
doświadczenie i potencjał jednostki we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w zakresie działalności badawczo-rozwojowej;
3)
praktyczne znaczenie przedstawionej koncepcji prowadzenia studiów doktoranckich w ramach programu;
4)
prawidłowość wykorzystania wcześniej przyznanych środków finansowych na naukę.
3. 
Zespół przedstawia ministrowi ocenę wniosku wraz z propozycją przyznania środków finansowych albo odmowy ich przyznania oraz uzasadnieniem w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania wniosku do oceny.
§  6. 
1. 
Jednostka, po otrzymaniu decyzji o przyznaniu środków finansowych i przeprowadzeniu rekrutacji na studia doktoranckie, składa informacje niezbędne do przekazania środków finansowych lub zmiany decyzji o przyznaniu środków finansowych w przypadkach, o których mowa w art. 26 ust. 3k albo 3l ustawy, w terminie do dnia 20 września roku, w którym ogłoszono konkurs.
2. 
Szczegółowy zakres informacji, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. 
Informacje, o których mowa w ust. 1, składa się w systemie, przy czym informacje określone w części A załącznika nr 2 do rozporządzenia składa się dodatkowo w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra.
4. 
Do informacji określonych w części A załącznika nr 2 do rozporządzenia składanych w formie dokumentu elektronicznego dołącza się:
1)
oświadczenie jednostki o zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji, o których mowa w ust. 1, złożonych w systemie;
2)
kopię dokumentu potwierdzającego, że osoba przyjęta na studia doktoranckie w ramach programu jest lub zostanie zatrudniona w pełnym wymiarze czasu pracy przez przedsiębiorcę albo inny podmiot, który wyraził zgodę na jej udział w studiach doktoranckich w ramach programu;
3)
kopię oświadczenia osoby, o której mowa w pkt 2, o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jej danych osobowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922).
§  7. 
W przypadku złożenia informacji, o których mowa w § 6 ust. 1, niespełniających wymagań formalnych, wzywa się jednostkę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że ich nieusunięcie w wyznaczonym terminie zostanie uznane za rezygnację z zawarcia umowy i przyznanych środków finansowych.
§  8. 
1. 
Jednostka składa w urzędzie obsługującym ministra 4 egzemplarze umowy, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy, podpisanej przez uprawnione osoby, w terminie do dnia 20 października roku, w którym przyznano środki finansowe.
2. 
Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ust. 1, uznaje się za rezygnację z zawarcia umowy i przyznanych środków finansowych.
§  9.  3
 Minister przekazuje jednostce środki finansowe:
1)
na pierwszy rok studiów doktoranckich - w dwóch ratach w wysokości:
a)
3/12 kwoty przysługującej w pierwszym roku studiów doktoranckich zgodnie z umową, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy - niezwłocznie po zawarciu umowy,
b)
9/12 kwoty przysługującej w pierwszym roku studiów doktoranckich zgodnie z umową, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy - w terminie do dnia 5 lutego roku następującego po roku, w którym zawarto umowę;
2)
w kolejnych latach studiów doktoranckich - w dwóch ratach w każdym roku w wysokości:
a)
3/12 kwoty przysługującej zgodnie z umową, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy - niezwłocznie po przyjęciu raportu rocznego z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu za poprzedni rok,
b)
9/12 kwoty przysługującej zgodnie z umową, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy - w terminie do dnia 5 lutego roku następującego po roku, w którym przyjęto raport roczny z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu za poprzedni rok.
§  10. 
1. 
Przedsiębiorca albo inny podmiot zatrudniający uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie przedstawia jednostce kandydata na opiekuna pomocniczego wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez niego kwalifikacji, o których mowa w art. 26 ust. 3n ustawy, albo oświadczeniem kandydata o posiadaniu tych kwalifikacji, nie później niż do dnia rozpoczęcia studiów.
2. 
Opiekuna pomocniczego wyznacza kierownik jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektor jednostki naukowej prowadzącej studia doktoranckie w ramach programu.
3. 
Kierownik jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektor jednostki naukowej może zmienić opiekuna pomocniczego na wniosek:
1)
uczestnika studiów doktoranckich lub kierownika studiów doktoranckich - po zasięgnięciu opinii przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich;
2)
przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich.
4. 
W przypadku zmiany opiekuna pomocniczego, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
§  11. 
1. 
Stypendium doktoranckie na pierwszym roku studiów doktoranckich przyznaje uczestnikowi studiów doktoranckich biorącemu udział w programie kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektor jednostki naukowej niezwłocznie po zawarciu umowy, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy.
2. 
Stypendium doktoranckie na drugim i kolejnych latach studiów doktoranckich przyznaje kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektor jednostki naukowej niezwłocznie po otrzymaniu informacji o przyjęciu przez ministra raportu rocznego za poprzedni rok.
3. 
Stypendium doktoranckie jest przyznawane na 12 miesięcy i wypłacane co miesiąc.
4. 
Stypendium doktoranckie jest przyznawane niezależnie od otrzymywanych przez uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie:
1)
świadczeń ze środków funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów, o których mowa w art. 199 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.);
2)
środków w ramach pomocy materialnej, o której mowa w art. 199a ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym;
3)
stypendiów naukowych, o których mowa w art. 199b ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym;
4)
stypendiów za wybitne osiągnięcia, o których mowa w:
a)
art. 199 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym,
b)
art. 37a ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2016 r. poz. 371, 1079, 1311 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 202),
c)
art. 70a ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. z 2016 r. poz. 572, 1311, 1933 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 624);
5)
stypendium doktorskiego, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz. U. z 2016 r. poz. 882 i 1311 oraz z 2017 r. poz. 859).
§  12. 
1. 
Przedłużenie okresu odbywania studiów doktoranckich w przypadkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 201 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, z wyłączeniem przedłużenia z powodu konieczności prowadzenia długotrwałych badań naukowych realizowanych w ramach tych studiów, powoduje wstrzymanie wypłaty stypendium doktoranckiego na czas przerwy w odbywaniu studiów.
2. 
Skreślenie uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie z listy uczestników studiów doktoranckich powoduje zaprzestanie wypłaty stypendium doktoranckiego z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym decyzja o skreśleniu stała się ostateczna.
3. 
Uczestnikowi studiów doktoranckich biorącemu udział w programie, który ukończył studia doktoranckie w terminie wcześniejszym niż określony w programie tych studiów oraz uzyskał wyróżniającą ocenę rozprawy doktorskiej, za okres pozostały do terminu ukończenia studiów doktoranckich określonego w programie tych studiów wypłaca się środki finansowe w wysokości stanowiącej iloczyn kwoty otrzymywanego miesięcznie stypendium doktoranckiego oraz liczby miesięcy, o które został skrócony okres odbywania studiów doktoranckich, nie dłuższy jednak niż 6 miesięcy.
§  13. 
W przypadkach, o których mowa w § 12 ust. 1-3, jednostce nie przysługują środki finansowe na dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej.
§  14. 
1. 
Jednostka, której przekazano środki finansowe, składa:
1) 4
 raporty roczne z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu, zawierające informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 3 do rozporządzenia, w terminie do dnia 5 października roku, w którym przekazano drugą ratę środków finansowych zgodnie z § 9 pkt 1 lit. b albo pkt 2 lit. b, z wyłączeniem ostatniego roku realizacji zadania, według stanu na dzień 30 września;
2)
raport końcowy z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu, zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 4 do rozporządzenia, w terminie do dnia 31 października ostatniego roku realizacji zadania.
2. 
Raporty roczne i raport końcowy składa się w systemie, przy czym informacje określone w części A załącznika nr 3 i 4 do rozporządzenia składa się w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra.
3. 
Do informacji określonych w części A załącznika nr 3 i 4 do rozporządzenia składanych w formie dokumentu elektronicznego dołącza się:
1)
oświadczenie jednostki o zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych w raporcie rocznym albo raporcie końcowym złożonym w systemie;
2)
kopię opinii opiekuna pomocniczego o postępach w realizacji zadania;
3) 5
 kopię opinii przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich uwzględniającej informacje o postępach w realizacji zadania, dostrzeżonych trudnościach w jego realizacji oraz użyteczności wyników badań naukowych z punktu widzenia działalności przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich, a także - w przypadku raportu rocznego z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu - informację na temat zasadności kontynuacji zadania przez uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie albo braku zasadności kontynuacji zadania;
4) 6
 kopię opinii opiekuna naukowego uwzględniającej informacje o postępach w realizacji zadania i dostrzeżonych trudnościach w jego realizacji.
4. 
Niezłożenie raportu rocznego lub raportu końcowego może stanowić podstawę do odstąpienia przez ministra od umowy w terminie 14 dni od dnia, w którym upłynął termin złożenia raportu, i wezwania do zwrotu środków finansowych w całości.
§  15. 
1. 
Do oceny są kierowane wyłącznie raporty roczne i raporty końcowe spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia raportu niespełniającego wymagań formalnych, wzywa się jednostkę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że ich nieusunięcie w wyznaczonym terminie będzie uznane za niezłożenie raportu.
2. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1, przepis § 14 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
§  16. 
1. 
Raport roczny i raport końcowy są oceniane przez zespół.
2. 
Przy ocenie raportu rocznego uwzględnia się kryteria określone w art. 13d ust. 3 ustawy oraz:
1)
związek tematu pracy badawczej z działalnością przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie;
2)
postępy uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie w realizacji zadania.
3. 
Przy ocenie raportu końcowego uwzględnienia się kryteria określone w art. 13d ust. 3 ustawy oraz:
1)
zgodność zakresu merytorycznego zrealizowanego zadania z wnioskiem, informacjami, o których mowa w § 6 ust. 1, oraz umową;
2)
wartość naukową wyników badań naukowych i ich znaczenie dla rozwoju nauki;
3)
prawidłowość wydatkowania środków finansowych na realizację zadania;
4)
sposób upowszechniania wyników badań naukowych;
5)
złożenie rozprawy doktorskiej i ocenę jej przedmiotu w zakresie możliwości wdrożenia.
4. 
Zespół przedstawia ministrowi ocenę raportu rocznego albo raportu końcowego wraz z propozycją przyjęcia albo odmowy przyjęcia oraz uzasadnieniem w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania raportu do oceny.
5. 
Minister niezwłocznie informuje jednostkę o wyniku oceny raportu rocznego albo raportu końcowego i przyjęciu albo odmowie przyjęcia raportu.
§  17. 
1. 
Minister, na podstawie oceny raportu rocznego, może wezwać jednostkę do zwrotu środków finansowych w części albo w całości.
2. 
Minister, na podstawie oceny raportu końcowego, uznaje umowę za wykonaną, wykonaną nienależycie albo niewykonaną.
3. 
W przypadku uznania umowy za wykonaną nienależycie albo niewykonaną, minister wzywa jednostkę do zwrotu środków finansowych odpowiednio w części albo w całości.
§  18. 
1. 
Zwrotu środków finansowych dokonuje się na rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, naliczonymi za okres:
1)
od dnia przekazania środków finansowych w przypadkach określonych w § 14 ust. 4 oraz § 15 ust. 1;
2)
od dnia doręczenia wezwania w przypadkach określonych w § 17 ust. 1 i 3.
2.  7
 Zwrotu niewykorzystanych środków finansowych dokonuje się do dnia 15 października roku, w którym przekazano drugą ratę środków finansowych na dany rok studiów doktoranckich, z wyjątkiem ostatniego roku realizacji zadania, w którym zwrotu dokonuje się do dnia 31 października ostatniego roku realizacji zadania.
3. 
Niezwrócenie niewykorzystanych środków finansowych w terminie, o którym mowa w ust. 2, powoduje naliczenie odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin ich zwrotu.
§  19. 
1. 
W roku 2017 minister ogłosi konkurs, o którym mowa w art. 26 ust. 3g ustawy, w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
2. 
W roku 2017:
1)
wnioski, o których mowa w § 3 ust. 1, składa się w postaci papierowej;
2)
wezwań, o których mowa w § 4 oraz § 7, dokonuje się w postaci papierowej;
3)
informacje, o których mowa w § 6 ust. 1, składa się w postaci papierowej.
3. 
Środki finansowe, o których mowa w § 9 pkt 1, na rok akademicki 2017/2018 minister przekazuje w dwóch ratach:
1)
na rok 2017 - po zawarciu umowy, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy;
2)
na rok 2018 - w terminie do dnia 15 lutego 2018 r.
§  20. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH W RAMACH PROGRAMU "DOKTORAT WDROŻENIOWY"

A. 

DANE JEDNOSTKI

1. Nazwa, siedziba i adres (w przypadku uczelni należy podać nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie ze statutem uczelni).

2. Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony internetowej.

3. Numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer REGON.

4. Kategoria naukowa.

5. Imię i nazwisko kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektora jednostki naukowej.

6. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisywania wniosków, informacji, umów lub raportów (jeżeli do ich podpisywania upoważniona została inna osoba niż wskazana w ust. 5).

B. 

INFORMACJE OGÓLNE O ZADANIU

1. Opis zadania lub zadań planowanych do realizacji stanowiący opis koncepcji prowadzenia studiów doktoranckich w ramach programu, zawierający informacje o:

1) planowanych obszarach wiedzy, dziedzinach nauki i dyscyplinach naukowych albo dziedzinach sztuki i dyscyplinach artystycznych;

2) nazwie studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach;

3) planowanym programie studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach;

4) planowanej liczbie uczestników studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach;

5) planowanej współpracy z przedsiębiorcami lub innymi podmiotami wraz z opisem problemu do rozwiązania;

6) związku programu studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach z celami polityki naukowej, naukowo-technicznej, innowacyjnej i społecznej państwa.

2. Harmonogram zadania lub zadań planowanych do realizacji - wstępne określenie czasu trwania studiów doktoranckich w ramach programu w poszczególnych obszarach.

C. 

INFORMACJE O JEDNOSTCE

1. Opis doświadczenia jednostki we współpracy z przedsiębiorcami lub innymi podmiotami w zakresie działalności badawczo-rozwojowej w obszarach wiedzy, dziedzinach nauki i dyscyplinach naukowych albo dziedzinach sztuki i dyscyplinach artystycznych, w których jednostka planuje prowadzić studia doktoranckie w ramach programu, z ostatnich 5 lat.

2. Informacja o liczbie rozpraw doktorskich stanowiących prace projektowe, konstrukcyjne, technologiczne, wdrożeniowe lub artystyczne, na podstawie których nadano stopnie doktora w ostatnich 5 latach.

D. 

ŚRODKI FINANSOWE

1. Kwota środków finansowych (w zł):
Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Razem
Stypendium doktoranckie
Dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej
Kwota ogółem

2. Uzasadnienie wysokości wnioskowanej kwoty środków finansowych uwzględniające w szczególności planowaną liczbę uczestników studiów doktoranckich w ramach programu, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach.

E. 

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

1. Imię i nazwisko.

2. Stanowisko służbowe.

3. Numer telefonu i adres e-mail.

ZAŁĄCZNIK Nr  2  8  

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI NIEZBĘDNYCH DO PRZEKAZANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH W RAMACH PROGRAMU "DOKTORAT WDROŻENIOWY" LUB ZMIANY DECYZJI O PRZYZNANIU ŚRODKÓW FINANSOWYCH

A. 

DANE JEDNOSTKI

1. Nazwa, siedziba i adres (w przypadku uczelni należy podać nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie ze statutem uczelni).

2. Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony internetowej.

3. Imię i nazwisko kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektora jednostki naukowej.

4. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisywania wniosków, informacji, umów lub raportów (jeżeli do ich podpisywania upoważniona została inna osoba niż wskazana w ust. 3).

B. 

INFORMACJE OGÓLNE O ZADANIU

1. Numer decyzji o przyznaniu środków finansowych na naukę w ramach programu.

2. Wykaz osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu zawierający następujące dane:

1) imię (imiona) i nazwisko;

2) rok urodzenia;

3) numer PESEL, a w przypadku jego braku nazwa i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;

4) numer telefonu (o ile posiada);

5) adres e-mail (o ile posiada).

3. Wykaz tematów badań naukowych zawierający:

1) imiona i nazwiska osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu;

2) nazwę i siedzibę przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia lub zatrudni osobę przyjętą na studia doktoranckie w ramach programu;

3) przedmiot działalności przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia lub zatrudni osobę przyjętą na studia doktoranckie w ramach programu, określony zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);

4) obszar wiedzy, dziedzinę nauki i dyscyplinę naukową albo dziedzinę sztuki i dyscyplinę artystyczną;

5) czas trwania studiów doktoranckich w ramach programu;

6) słowa kluczowe;

7) planowaną tematykę rozpraw doktorskich osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu;

8) imiona i nazwiska osób proponowanych na opiekunów naukowych osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu.

Jednostka może przedstawić wykaz osób, które nie zostały przyjęte na studia doktoranckie w ramach programu z powodu przekroczenia planowanej liczby osób określonej w decyzji o przyznaniu środków finansowych w ramach programu, wraz z wykazem tematów badań naukowych. Wykazy powinny obejmować informacje określone w ust. 2 i 3.

C. 

SZCZEGÓŁOWY OPIS ZADANIA

1. Opis tematu badań naukowych zawierający informacje o:

1) programie studiów doktoranckich w ramach programu;

2) związku z celami polityki naukowej, naukowo-technicznej, innowacyjnej i społecznej państwa;

3) związku z działalnością przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia lub zatrudni osobę przyjętą na studia doktoranckie w ramach programu.

2. Harmonogram realizacji badań naukowych.

Dla każdej osoby przyjętej na studia doktoranckie w ramach programu lub osoby, która nie została przyjęta z powodu przekroczenia planowanej liczby osób określonej w decyzji o przyznaniu środków finansowych w ramach programu, należy przedstawić odrębny opis i harmonogram.

D. 

ŚRODKI FINANSOWE

1. Kwota środków finansowych (w zł):
Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Razem
Stypendium doktoranckie
Dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej
Kwota ogółem

2. Uzasadnienie wysokości wnioskowanej kwoty środków finansowych uwzględniające w szczególności liczbę osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach. W przypadku przedstawienia wykazu osób, które nie zostały przyjęte z powodu przekroczenia planowanej liczby osób określonej w decyzji o przyznaniu środków finansowych w ramach programu, w uzasadnieniu należy uwzględnić liczbę tych osób, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach.

E. 

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE INFORMACJI

1. Imię i nazwisko.

2. Stanowisko służbowe.

3. Numer telefonu i adres e-mail.

ZAŁĄCZNIK Nr  3  9  

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM Z WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA NAUKĘ W RAMACH PROGRAMU "DOKTORAT WDROŻENIOWY"

A. 

DANE JEDNOSTKI

1. Nazwa, siedziba i adres (w przypadku uczelni należy podać nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie ze statutem uczelni).

2. Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony internetowej.

3. Numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer REGON.

4. Imię i nazwisko kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektora jednostki naukowej.

5. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisywania wniosków, informacji, umów lub raportów (jeżeli do ich podpisywania upoważniona została inna osoba niż wskazana w ust. 4).

B. 

INFORMACJE OGÓLNE O ZADANIU

1. Numer decyzji o przyznaniu środków finansowych na naukę w ramach programu.

2. Numer umowy określającej warunki finansowania, realizacji i rozliczania przyznanych środków finansowych na naukę w ramach programu.

3. Wykaz tematów badań naukowych zawierający:

1) imię (imiona) i nazwisko uczestnika studiów doktoranckich;

2) nazwę i siedzibę przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie;

3) przedmiot działalności przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie, określony zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);

4) imię i nazwisko opiekuna pomocniczego;

5) imię i nazwisko opiekuna naukowego;

6) imię i nazwisko promotora;

7) obszar wiedzy, dziedzinę nauki i dyscyplinę naukową albo dziedzinę sztuki i dyscyplinę artystyczną;

8) czas trwania studiów doktoranckich w ramach programu;

9) słowa kluczowe;

10) stan realizacji zadania, zgodnie z harmonogramem realizacji badań naukowych, ze wskazaniem wyrażonego w procentach stopnia zaawansowania realizacji zadania.

C. 

SYNTETYCZNY OPIS POSTĘPÓW W REALIZACJI ZADANIA

Opis, nie dłuższy niż dwie strony formatu A4, należy przedstawić na odrębnej karcie - w podziale na część naukową i część praktyczną. Opis powinien uwzględniać związek badań naukowych z działalnością przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie, a także praktyczne znaczenie uzyskanych wyników badań naukowych i potencjał w zakresie ich wdrożenia (informacja do ewentualnego wykorzystania przez ministra właściwego do spraw nauki).

Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębny opis.

D. 

OCENA REALIZACJI ZADANIA

Należy przedstawić informację, czy zadanie jest realizowane zgodnie z umową. W przypadku gdy zadanie nie jest realizowane zgodnie z umową, należy przedstawić szczegółową informację o zmianach warunków realizacji zadania wraz z uzasadnieniem.

Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębną informację.

E. 

ŚRODKI FINANSOWE

1. Rozliczenie środków finansowych (w zł):
Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Razem
Przekazane Wykorzystane Przekazane Wykorzystane Przekazane Wykorzystane Przekazane Wykorzystane Przekazane Wykorzystane
Stypendium doktoranckie
Dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej
Kwota ogółem

2. Uzasadnienie rozliczenia środków finansowych uwzględniające w szczególności liczbę uczestników studiów doktoranckich biorących udział w programie, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach, przyczynę różnicy między środkami finansowymi przekazanymi i wykorzystanymi, informację o dacie zwrotu niewykorzystanych środków finansowych.

F. 

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO

1. Imię i nazwisko.

2. Stanowisko służbowe.

3. Numer telefonu i adres e-mail.

ZAŁĄCZNIK Nr  4  10  

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE KOŃCOWYM Z WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA NAUKĘ W RAMACH PROGRAMU "DOKTORAT WDROŻENIOWY"

A. 

DANE JEDNOSTKI

1. Nazwa, siedziba i adres (w przypadku uczelni należy podać nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie ze statutem uczelni).

2. Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony internetowej.

3. Numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer REGON.

4. Imię i nazwisko kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektora jednostki naukowej.

5. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisywania wniosków, informacji, umów lub raportów (jeżeli do ich podpisywania upoważniona została inna osoba niż wskazana w ust. 4).

B. 

INFORMACJE OGÓLNE O ZADANIU

1. Numer decyzji o przyznaniu środków finansowych na naukę w ramach programu.

2. Numer umowy określającej warunki finansowania, realizacji i rozliczania przyznanych środków finansowych na naukę w ramach programu.

3. Wykaz tematów badań naukowych zawierający:

1) imię (imiona) i nazwisko uczestnika studiów doktoranckich;

2) nazwę i siedzibę przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudniał uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie;

3) przedmiot działalności przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudniał uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie, określony zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);

4) imię i nazwisko opiekuna pomocniczego;

5) imię i nazwisko opiekuna naukowego;

6) imię i nazwisko promotora;

7) obszar wiedzy, dziedzinę nauki i dyscyplinę naukową albo dziedzinę sztuki i dyscyplinę artystyczną;

8) czas trwania studiów doktoranckich w ramach programu;

9) słowa kluczowe;

10) stan realizacji zadania, zgodnie z harmonogramem realizacji badań naukowych, ze wskazaniem wyrażonego w procentach stopnia zaawansowania realizacji zadania, w tym informacja o złożeniu rozprawy doktorskiej.

C. 

SYNTETYCZNY OPIS PRZEBIEGU REALIZACJI ZADANIA

Opis, nie dłuższy niż dwie strony formatu A4, należy przedstawić na odrębnej karcie - w podziale na część naukową i część praktyczną. Opis powinien uwzględniać postępy w realizacji zadania, związek badań naukowych z działalnością przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudniał uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie, a także praktyczne znaczenie uzyskanych wyników badań naukowych i potencjał w zakresie ich wdrożenia (informacja do ewentualnego wykorzystania przez ministra właściwego do spraw nauki).

Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębny opis.

D. 

WYKAZ OSIĄGNIĘĆ NAUKOWYCH I W OBSZARZE BADAWCZO-ROZWOJOWYM

Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębny wykaz.

E. 

WYKAZ PRAC PRZYJĘTYCH DO DRUKU LUB OPUBLIKOWANYCH W WYNIKU REALIZACJI ZADANIA

W wykazie należy uwzględnić: tytuł publikacji, autorów, wydawnictwo - nazwa, tom, rok, strony (w przypadku prac opublikowanych należy dołączyć kopię pracy lub kopie pierwszej i ostatniej strony tej pracy, a w przypadku prac złożonych do druku - dokument potwierdzający przyjęcie do druku).

Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębny wykaz.

F. 

INNE FORMY UPOWSZECHNIANIA WYNIKÓW

Należy przedstawić informacje o upowszechnianiu wyników badań naukowych w ramach realizacji zadania uwzględniając: konferencje, sympozja, wdrożenia, patenty, strony internetowe, liczbę i nazwę pozycji zamieszczonych w publicznych bazach danych z podaniem nazwy bazy.

Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębną informację.

G. 

OCENA REALIZACJI ZADANIA

Należy przedstawić informację, czy zadanie zostało zrealizowane zgodnie z umową. W przypadku gdy zadanie nie zostało zrealizowane zgodnie z umową, należy przedstawić szczegółową informację o zmianach warunków realizacji zadania wraz z uzasadnieniem.

Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębną informację.

H. 

ŚRODKI FINANSOWE

1. Rozliczenie środków finansowych (w zł):
Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Rok

akademicki 20.../20...

Razem
Przekazane Wykorzystane Przekazane Wykorzystane Przekazane Wykorzystane Przekazane Wykorzystane Przekazane Wykorzystane
Stypendium doktoranckie
Dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej
Kwota ogółem

2. Uzasadnienie rozliczenia środków finansowych uwzględniające w szczególności liczbę uczestników studiów doktoranckich biorących udział w programie, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach, przyczynę różnicy między środkami finansowymi przekazanymi i wykorzystanymi, informację o dacie zwrotu niewykorzystanych środków finansowych.

I. 

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU KOŃCOWEGO

1. Imię i nazwisko.

2. Stanowisko służbowe.

3. Numer telefonu i adres e-mail.

1 Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 1896).
2 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.
3 § 9 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.
4 § 14 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.
5 § 14 ust. 3 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.
6 § 14 ust. 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.
7 § 18 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.
8 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.
9 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.
10 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 13 marca 2018 r. (Dz.U.2018.569) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 2018 r.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2017.873

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu "Doktorat wdrożeniowy".
Data aktu: 28/04/2017
Data ogłoszenia: 28/04/2017
Data wejścia w życie: 29/04/2017