united kingdom
ukraine

Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 9 kwietnia 2010 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych

Na podstawie art. 96 pkt 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9 maja 2008 r. w sprawie zasad podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych (Dz. U. Nr 89, poz. 544) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 6. Zasady podziału dotacji dla publicznych uczelni morskich na zadania związane z utrzymaniem statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych dla kadr morskich określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.";

2)
załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;
3)
załącznik nr 4 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia;
4)
załącznik nr 5 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia;
5)
załącznik nr 7 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia;
6)
załącznik nr 9 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 5 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2010 r., z wyjątkiem § 1 pkt 5, który wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2010 r.
______

1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 216, poz. 1596).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 144, poz. 1043 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 80, poz. 542, Nr 120, poz. 818, Nr 176, poz. 1238 i 1240 i Nr 180, poz. 1280, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, z 2009 r. Nr 68, poz. 584, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 202, poz. 1553 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 359.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 ZASADY PODZIAŁU DOTACJI UDZIELANYCH UCZELNIOM WOJSKOWYM Z CZĘŚCI BUDŻETU PAŃSTWA, KTÓREJ DYSPONENTEM JEST MINISTER OBRONY NARODOWEJ, NA ZADANIA ZWIĄZANE Z KSZTAŁCENIEM STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH, UCZESTNIKÓW STACJONARNYCH STUDIÓW DOKTORANCKICH I KADR NAUKOWYCH ORAZ UTRZYMANIEM UCZELNI, W TYM NA REMONTY

1. Z dotacji udzielanej uczelniom wojskowym z części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister Obrony Narodowej, na zadania związane z kształceniem studentów studiów stacjonarnych i uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich, będących żołnierzami zawodowymi lub kandydatami na żołnierzy zawodowych, kształceniem kadr naukowych oraz utrzymaniem uczelni, w tym na remonty, zwanej dalej "dotacją stacjonarną z budżetu MON", wydziela się:

1) część zasadniczą, dzieloną według zasad określonych w ust. 2;

2) część uzupełniającą nieprzekraczającą 2,0 % ogólnej kwoty dotacji stacjonarnej z budżetu MON, na rzecz podziałów uzupełniających i korygujących.

2. Kwota zasadniczej części dotacji stacjonarnej z budżetu MON dzielona jest według wzoru:

gdzie:

Dui - oznacza kwotę dotacji stacjonarnej z budżetu MON dla i-tej uczelni wojskowej w danym roku,

Dc - oznacza kwotę dotacji stacjonarnej z budżetu MON dla uczelni wojskowych w danym roku,

Dpui - oznacza kwotę dotacji stacjonarnej z budżetu MON dla i-tej uczelni wojskowej w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),

Dpc - oznacza kwotę dotacji stacjonarnej z budżetu MON dla uczelni wojskowych w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),

C - oznacza stałą przeniesienia z roku poprzedniego,

Si - oznacza składnik studencko-doktorancki i-tej uczelni wojskowej,

Ki - oznacza składnik kadrowy i-tej uczelni wojskowej.

3. Dla stałej przeniesienia C, o której mowa w ust. 2, określa się wartość 0,4.

4. Składnik studencko-doktorancki i-tej uczelni wojskowej określa się w następujący sposób:

gdzie:

ksk - oznacza wskaźnik kosztochłonności kierunków studiów w k-tej grupie kierunków, ustalonych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 kwietnia 2007 r. w sprawie wskaźników kosztochłonności poszczególnych kierunków, makrokierunków i studiów międzykierunkowych studiów stacjonarnych oraz stacjonarnych studiów doktoranckich w poszczególnych dziedzinach nauki (Dz. U. Nr 65, poz. 435, z 2008 r. Nr 82, poz. 489, z 2009 r. Nr 63, poz. 526 oraz z 2010 r. Nr 65, poz. 413), zwanym dalej "rozporządzeniem w sprawie wskaźników kosztochłonności",

x - oznacza liczbę grup kierunków ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Lsżk,i - oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych będących żołnierzami zawodowymi w k-tej grupie kierunków w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię wojskową,

Lskżk,i - oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych będących kandydatami na żołnierzy zawodowych w k-tej grupie kierunków w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię wojskową,

kdd - oznacza wskaźnik kosztochłonności stacjonarnych studiów doktoranckich w d-tej grupie dziedzin nauki, ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

y - oznacza liczbę grup dziedzin nauki ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Ldżd,i - oznacza liczbę uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich będących żołnierzami zawodowymi lub kandydatami na żołnierzy zawodowych w d-tej grupie dziedzin nauki w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię wojskową,

n - oznacza liczbę uczelni wojskowych.

5. Składnik kadrowy i-tej uczelni wojskowej określa się w następujący sposób:

gdzie:

Lprof,i - oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni wojskowej na stanowiskach: profesora zwyczajnego, profesora nadzwyczajnego i profesora wizytującego, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię wojskową,

Lad,i - oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni wojskowej na stanowiskach: docenta, adiunkta i starszego wykładowcy, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię wojskową,

Las,i - oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni wojskowej na stanowiskach: asystenta, wykładowcy, lektora lub instruktora, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię wojskową,

n - oznacza liczbę uczelni wojskowych.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

 ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI WOJSKOWYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z OBRONĄ NARODOWĄ

1. W ramach dotacji dla publicznych uczelni wojskowych na zadania związane z obroną narodową wyodrębnia się części, dzielone według odrębnych reguł, dotyczące:

1) kształcenia żołnierzy w czynnej służbie wojskowej skierowanych przez właściwy organ wojskowy na kursy dokształcające, studia podyplomowe oraz inne formy kształcenia nieobjęte dotacją stacjonarną z budżetu MON, zwaną dalej "częścią dotacji dotyczącą kształcenia żołnierzy";

2) zadań wykonywanych przez uczelnie wojskowe jako jednostki wojskowe.

2. Z części dotacji dotyczącej kształcenia żołnierzy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, wydziela się:

1) część zasadniczą, dzieloną według zasad określonych w ust. 3;

2) część uzupełniającą nieprzekraczającą 2,0 % ogólnej kwoty części dotacji dotyczącej kształcenia żołnierzy, na rzecz podziałów uzupełniających i korygujących.

3. Część dotacji dotycząca kształcenia żołnierzy, o której mowa w ust. 2 pkt 1, dzielona jest według wzoru:

gdzie:

Dzi - oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia żołnierzy dla i-tej uczelni wojskowej w danym roku,

Dz - oznacza całkowitą kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia żołnierzy dla uczelni wojskowych w danym roku,

Zi - oznacza przeliczeniową liczbę żołnierzy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, w i-tej uczelni wojskowej, obliczoną według wzoru,

Z - oznacza przeliczeniową liczbę żołnierzy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, w uczelniach wojskowych.

4. Przeliczeniowe liczby żołnierzy, o których mowa w ust. 3, określa się w następujący sposób:

gdzie:

ksk - oznacza wskaźnik kosztochłonności kierunków studiów w k-tej grupie kierunków ustalonych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 kwietnia 2007 r. w sprawie wskaźników kosztochłonności poszczególnych kierunków, makrokierunków i studiów międzykierunkowych studiów stacjonarnych oraz stacjonarnych studiów doktoranckich w poszczególnych dziedzinach nauki (Dz. U. Nr 65, poz. 435, z 2008 r. Nr 82, poz. 489, z 2009 r. Nr 63, poz. 526 oraz z 2010 r. Nr 65, poz. 413), zwanym dalej "rozporządzeniem w sprawie wskaźników kosztochłonności",

x - oznacza liczbę grup kierunków ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Lsnk,i - oznacza liczbę żołnierzy w czynnej służbie wojskowej - studentów studiów niestacjonarnych w k-tej grupie kierunków, w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych właściwych wojskowych organów planujących,

Lspk,i - oznacza liczbę żołnierzy w czynnej służbie wojskowej - uczestników stacjonarnych studiów podyplomowych w zakresie k-tej grupy kierunków studiów w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych właściwych wojskowych organów planujących,

Lspnk,i - oznacza liczbę żołnierzy w czynnej służbie wojskowej - uczestników niestacjonarnych studiów podyplomowych w k-tej grupie kierunków studiów w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych właściwych wojskowych organów planujących,

kdd - oznacza wskaźnik kosztochłonności stacjonarnych studiów doktoranckich w d-tej grupie dziedzin nauki ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

y - oznacza liczbę grup dziedzin nauki ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Ldnd,i - oznacza liczbę żołnierzy w czynnej służbie wojskowej - uczestników niestacjonarnych studiów doktoranckich w d-tej grupie dziedzin nauki w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych właściwych wojskowych organów planujących,

kee - oznacza wskaźniki kosztochłonności dla grup dziedzin szkolenia wojskowego (podyplomowego i kursowego) w wysokości: 2,0 - dla szkolenia wojskowego (ke1), 2,4 - dla szkolenia techniczno-wojskowego (ke2), 1,4 - dla szkolenia językowego (ke3), 1,1 - dla szkolenia humanistycznego (ke4) i 1,0 - dla szkolenia ekonomicznego (ke5),

Lspe,i - oznacza liczbę żołnierzy w czynnej służbie wojskowej - uczestników stacjonarnych studiów podyplomowych w e-tej grupie dziedzin szkolenia wojskowego w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych właściwych wojskowych organów planujących,

Lsske,i - oznacza średnioroczną liczbę żołnierzy w czynnej służbie wojskowej - uczestników kursów w e-tej grupie dziedzin szkolenia wojskowego w i-tej uczelni wojskowej, wynikającą z danych właściwych wojskowych organów planujących,

n - oznacza liczbę uczelni wojskowych.

5. Część dotacji na zadania wykonywane przez uczelnie wojskowe jako jednostki wojskowe, o której mowa w ust. 1 pkt 2, obejmuje:

1) świadczenia realizowane przez uczelnie na rzecz żołnierzy zawodowych i innych osób skierowanych przez właściwy organ do pobierania nauki, w tym na:

a) zakwaterowanie,

b) wyżywienie,

c) wypłatę uposażeń i innych należności pieniężnych dla kandydatów na żołnierzy zawodowych;

2) zabezpieczenie logistyczne, w tym:

a) materiałowe w zakresie:

- organizacji żywienia osób, o których mowa w pkt 1,

- organizacji zaopatrzenia mundurowego,

- organizacji zaopatrzenia w materiały pędne i smary,

- organizacji zaopatrzenia w środki bojowe,

b) techniczne, obejmujące utrzymanie w sprawności technicznej i naprawę uzbrojenia, i sprzętu wojskowego oraz bazy remontowej, obsługowo-remontowej i garażowej,

c) medyczne;

3) zadania realizowane w zakresie gotowości bojowej oraz mobilizacyjnej, w tym:

a) organizację służb dyżurnych i ich szkolenie w zakresie osiągania wyższych stanów gotowości bojowej oraz alarmowania,

b) przygotowanie i utrzymanie bazy mobilizacyjnej,

c) utrzymanie w sprawności środków łączności wykorzystywanych do osiągania wyższych stanów gotowości bojowej,

d) szkolenie i przygotowanie kadry, słuchaczy i wyznaczonych pracowników do wykonywania zadań w ramach osiągania wyższych stanów gotowości bojowej,

e) szkolenie rezerw osobowych zabezpieczających mobilizacyjne rozwinięcie uczelni;

4) utrzymanie jednostek organizacyjnych uczelni, niezwiązanych bezpośrednio z działalnością dydaktyczną, w tym:

a) ochrony fizycznej i elektronicznej elementów uczelni wojskowych,

b) sekcji ochrony informacji niejawnych i kancelarii tajnej,

c) innych jednostek organizacyjnych utworzonych przez lub na wniosek Ministra Obrony Narodowej,

d) pododdziałów zabezpieczających proces kształcenia i szkolenia, występujących w etacie uczelni wojskowej.

6. Środki dotacji na realizację zadań wymienionych w ust. 5 przekazywane są na podstawie zweryfikowanych zapotrzebowań składanych corocznie przez uczelnie wojskowe.

7. Uczelnie wojskowe nie uwzględniają w zapotrzebowaniach na dotację środków finansowych na realizację świadczeń, o których mowa w ust. 5 pkt 1 lit. a i b, dla żołnierzy odbywających szkolenie praktyczne i specjalistyczne w jednostkach wojskowych (centrach, ośrodkach szkolenia). Świadczenia te są realizowane ze środków jednostki wojskowej, w której żołnierz odbywa szkolenie.

8. Postanowienia ust. 7 nie dotyczą przypadków, gdy zakwaterowanie i wyżywienie dla żołnierzy odbywających szkolenie praktyczne i specjalistyczne w jednostkach wojskowych jest realizowane w oparciu o hotele i kasyna będące na własnym rozrachunku. W tych przypadkach koszty ponosi uczelnia wojskowa.

9. Do ustalania kosztów świadczeń, o których mowa w ust. 5 pkt 1, stosuje się normy i normatywy obowiązujące w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

10. Ponadto uczelnie wojskowe otrzymują nieodpłatnie od właściwego wojskowego organu zaopatrującego na zabezpieczenie szkolenia żołnierzy:

1) uzbrojenie i sprzęt wojskowy ujęty w etacie i tabelach należności uczelni wojskowej, przeznaczony na realizację zadań uczelni wojskowej, jak i jej potrzeby jako jednostki wojskowej (dotyczy to również remontów);

2) materiały pędne i smary do uzbrojenia i sprzętu wojskowego, o którym mowa w pkt 1;

3) umundurowanie i wyekwipowanie przysługujące żołnierzom w naturze oraz ekwiwalenty pieniężne przysługujące z tego tytułu;

4) środki bojowe, w tym środki pozoracji pola walki oraz techniczne środki materiałowe do uzbrojenia i sprzętu wojskowego;

5) inne środki zaopatrzenia, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach dotyczących zasad zabezpieczenia materiałowo-mobilizacyjnych potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

6) trenażery oraz treningowe urządzenia specjalistyczne przeznaczone do szkolenia żołnierzy.

11. Tryb zgłaszania potrzeb w zakresie, o którym mowa w ust. 10, regulują przepisy dotyczące planowania rzeczowo-finansowego.

12. Gospodarkę środkami zaopatrzenia, o których mowa w ust. 10, uczelnia wojskowa prowadzi na zasadach określonych dla jednostek wojskowych, a ewidencję - na kontach pozabilansowych.

13. W przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy zweryfikowanym zapotrzebowaniem, o którym mowa w ust. 6, a uzasadnionym wydatkowaniem środków w wysokości większej niż 10 % złożonego zapotrzebowania, dotację roku następnego pomniejsza się o kwotę odpowiadającą tej różnicy.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

 ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI SŁUŻB PAŃSTWOWYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z BEZPIECZEŃSTWEM OBYWATELI

1. W ramach dotacji dla publicznych uczelni służb państwowych na zadania związane z bezpieczeństwem obywateli wyodrębnia się części, dzielone według odrębnych reguł, dotyczące:

1) kształcenia funkcjonariuszy służb podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji skierowanych przez właściwy organ na kursy dokształcające, studia podyplomowe oraz inne formy kształcenia, zwaną dalej "częścią dotacji dotyczącą kształcenia funkcjonariuszy";

2) zadań wykonywanych przez uczelnie służb państwowych jako jednostki Policji lub Państwowej Straży Pożarnej (PSP).

2. Część dotacji dotycząca kształcenia funkcjonariuszy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, dzielona jest według wzoru:

gdzie:

Dfi - oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy dla i-tej uczelni służb państwowych w danym roku,

Df - oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy dla uczelni służb państwowych w danym roku,

Dpfi - oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy dla i-tej uczelni służb państwowych w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),

Dpf - oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy dla uczelni służb państwowych w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),

C - oznacza stałą przeniesienia z roku poprzedniego,

Fi - oznacza składnik przeliczeniowej liczby funkcjonariuszy i-tej uczelni służb państwowych,

Ki - oznacza składnik kadrowy i-tej uczelni służb państwowych.

3. Dla stałej przeniesienia C, o której mowa w ust. 2, określa się wartość 0,7.

4. Składnik przeliczeniowej liczby funkcjonariuszy i-tej uczelni służb państwowych, o którym mowa w ust. 2, określa się w następujący sposób:

gdzie:

ksk - oznacza wskaźnik kosztochłonności kierunków studiów w k-tej grupie kierunków, ustalonych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 kwietnia 2007 r. w sprawie wskaźników kosztochłonności poszczególnych kierunków, makrokierunków i studiów międzykierunkowych studiów stacjonarnych oraz stacjonarnych studiów doktoranckich w poszczególnych dziedzinach nauki (Dz. U. Nr 65, poz. 435, z 2008 r. Nr 82, poz. 489, z 2009 r. Nr 63, poz. 526 oraz z 2010 r. Nr 65, poz. 413), zwanym dalej "rozporządzeniem w sprawie wskaźników kosztochłonności",

x - oznacza liczbę grup kierunków ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Lsnk,i - oznacza liczbę funkcjonariuszy - studentów studiów niestacjonarnych w k-tej grupie kierunków w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

kdd - oznacza wskaźnik kosztochłonności stacjonarnych studiów doktoranckich w d-tej grupie dziedzin nauki, ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

y - oznacza liczbę grup dziedzin nauki ustalonych w rozporządzeniu w sprawie wskaźników kosztochłonności,

Ldnd,i - oznacza liczbę funkcjonariuszy - uczestników niestacjonarnych studiów doktoranckich w d-tej grupie dziedzin nauki w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lspi - oznacza liczbę funkcjonariuszy - uczestników stacjonarnych studiów podyplomowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lspni - oznacza liczbę funkcjonariuszy - uczestników niestacjonarnych studiów podyplomowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lssi - oznacza liczbę funkcjonariuszy - studentów objętych programem stypendialnym w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lsski - oznacza średnioroczną liczbę funkcjonariuszy - uczestników szkoleń kursowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

n - oznacza liczbę uczelni służb państwowych.

5. Składnik kadrowy i-tej uczelni służb państwowych, o którym mowa w ust. 2, określa się w następujący sposób:

gdzie:

Lprof,i - oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: profesora zwyczajnego, profesora nadzwyczajnego i profesora wizytującego, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Lad,i - oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: docenta, adiunkta i starszego wykładowcy, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

Las,i - oznacza liczbę zatrudnionych (w etatach) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: asystenta, wykładowcy, lektora lub instruktora, wynikającą z danych nadesłanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,

n - oznacza liczbę uczelni służb państwowych.

6. Część dotacji na zadania wykonywane przez uczelnie służb państwowych jako jednostki Policji i PSP, o której mowa w ust. 1 pkt 2, obejmuje:

1) świadczenia realizowane przez uczelnie służb państwowych na rzecz funkcjonariuszy i innych osób skierowanych przez właściwy organ do pobierania nauki, w tym na:

a) zakwaterowanie,

b) wyżywienie,

c) wypłatę uposażeń i innych należności pieniężnych dla funkcjonariuszy w służbie kandydackiej;

2) zabezpieczenie logistyczne, w tym:

a) materiałowe w zakresie:

- żywienia osób, o których mowa w pkt 1,

- zaopatrzenia mundurowego i wyposażenia specjalnego dla osób, o których mowa w pkt 1,

- materiałów pędnych i smarów do środków transportu oraz do uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,

- łączności i informatyki,

- uzbrojenia i techniki specjalnej, w tym amunicji,

- medycznym, w tym leki,

b) sprzętowe, w zakresie uzbrojenia i sprzętu, w tym specjalistycznego przeznaczonego na realizację zadań wykonywanych przez uczelnie służb państwowych jako jednostki Policji i PSP,

c) remontowe, w tym naprawy i konserwację, zapewniające utrzymanie w sprawności technicznej uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,

d) usługi medyczne,

e) uzbrojenie i sprzęt ujęty w etacie i tabelach należności uczelni służb państwowych, przeznaczony na realizację zadań uczelni służb państwowych, jak i jej potrzeby jako jednostki Policji i PSP (dotyczy to również remontów),

f) umundurowanie i wyekwipowanie przysługujące funkcjonariuszom oraz funkcjonariuszom w służbie kandydackiej w naturze oraz ekwiwalenty pieniężne przysługujące z tego tytułu,

g) środki bojowe oraz techniczne środki materiałowe do uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,

h) inne środki zaopatrzenia, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach dotyczących zasad zabezpieczenia wewnętrznego,

i) trenażery oraz treningowe urządzenia specjalistyczne przeznaczone do szkolenia funkcjonariuszy,

j) utrzymanie w gotowości operacyjnej szkolnej Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej;

3) wykonywanie innych zadań jako jednostki Policji i PSP, których zakres regulują odrębne przepisy.

7. Tryb zgłaszania potrzeb w zakresie zadań wykonywanych przez uczelnie służb państwowych jako jednostki Policji i PSP, o których mowa w ust. 6, regulują przepisy dotyczące planowania rzeczowo-finansowego.

8. Środki na realizację zadań, o których mowa w ust. 6, przekazywane są na podstawie zweryfikowanych zapotrzebowań składanych corocznie przez uczelnie służb państwowych.

9. Do ustalania kosztów świadczeń, o których mowa w ust. 6 pkt 1, stosuje się normy i normatywy obowiązujące w tym zakresie w Policji i PSP.

10. Ponadto uczelnie służb państwowych, w ramach zaopatrzenia centralnego, mogą otrzymywać nieodpłatnie:

1) uzbrojenie i sprzęt;

2) umundurowanie i wyekwipowanie przysługujące funkcjonariuszom w służbie kandydackiej;

3) środki bojowe oraz techniczne środki materiałowe do uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego;

4) inne środki zaopatrzenia, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach dotyczących zasad zaopatrzenia wewnętrznego;

5) trenażery oraz treningowe urządzenia specjalistyczne przeznaczone do szkolenia funkcjonariuszy.

11. Tryb zgłaszania potrzeb w zakresie, o którym mowa w ust. 10, regulują przepisy dotyczące planowania rzeczowo-finansowego.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

 ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA PUBLICZNYCH UCZELNI MORSKICH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM STATKÓW SZKOLNYCH I SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW SZKOLENIOWYCH DLA KADR MORSKICH

1. W ramach dotacji dla publicznych uczelni morskich na zadania związane z utrzymaniem statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych dla kadr morskich wyodrębnia się części dotyczące:

1) utrzymania i eksploatacji statków szkolnych;

2) utrzymania specjalistycznych ośrodków szkoleniowych dla kadr morskich oraz realizacji obowiązkowych szkoleń studentów-praktykantów i załóg statków szkolnych w ramach szkolenia kadr morskich.

2. Część dotacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, dzielona jest na poszczególne uczelnie morskie proporcjonalnie do liczby studentów kształconych zgodnie z postanowieniami Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 39, poz. 201 oraz z 1999 r. Nr 30, poz. 286).

3. Część dotacji, o której mowa w ust. 1 pkt 2, dzielona jest na poszczególne uczelnie morskie proporcjonalnie do liczby studentów kształconych zgodnie z postanowieniami międzynarodowej konwencji, o której mowa w ust. 2, i obejmuje zadania związane z utrzymaniem specjalistycznych symulatorów i laboratoriów oraz kadry realizującej specjalistyczne szkolenia.

4. Liczby studentów, o których mowa w ust. 2 i 3, wynikają z danych nadesłanych przez poszczególne uczelnie morskie.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

 ZASADY PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI PUBLICZNYCH LUB NIEPUBLICZNYCH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z BEZZWROTNĄ POMOCĄ MATERIALNĄ DLA STUDENTÓW W ZAKRESIE OKREŚLONYM W ART. 173 UST. 1 USTAWY ORAZ DLA DOKTORANTÓW W ZAKRESIE OKREŚLONYM W ART. 199 UST. 1 USTAWY

1. Z określonej w poszczególnych częściach budżetu państwa dotacji na zadania związane z bezzwrotną pomocą materialną dla studentów i doktorantów, dysponenci części budżetu państwa wydzielają:

1) część podstawową, dzieloną według zasad określonych w ust. 3 i 4 - z przeznaczeniem na świadczenia pomocy materialnej dla studentów i doktorantów;

2) część nieprzekraczającą 20 % ogólnej kwoty dotacji - z przeznaczeniem na dofinansowanie remontów domów oraz stołówek studenckich w uczelniach publicznych, dzieloną na poszczególne uczelnie proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów zakwaterowanych w domach studenckich uczelni macierzystych.

2. Z dotacji, o której mowa w ust. 1, dysponenci części budżetu państwa mogą dodatkowo wydzielić część uzupełniającą nieprzekraczającą 1,5 % ogólnej kwoty dotacji, z zastrzeżeniem ust. 8, z przeznaczeniem do podziałów uzupełniających i korygujących.

3. Z podstawowej części dotacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, wydziela się części dzielone na poszczególne uczelnie według odrębnych reguł:

1) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów;

2) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów otrzymujących stypendium socjalne, stypendium mieszkaniowe i stypendium na wyżywienie;

3) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów otrzymujących stypendium socjalne, stypendium mieszkaniowe i stypendium na wyżywienie, których dochód nie przekracza dolnej granicy dochodu, o której mowa w art. 179 ust. 3 ustawy;

4) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów studiów stacjonarnych uprawnionych do zakwaterowania, tj. studentów i doktorantów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, którym codzienny dojazd z miejsca stałego zamieszkania do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniałby studiowanie;

5) część dzieloną proporcjonalnie do liczby studentów i doktorantów niepełnosprawnych.

4. Suma części, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4, nie może stanowić mniej niż 50 % podstawowej części dotacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1.

5. Kwota dotacji wyliczona dla poszczególnych uczelni na podstawie ust. 1-4 może zostać uzupełniona do poziomu nie wyższego niż określony procent kwoty dotacji z roku poprzedniego lub ograniczona do poziomu nie niższego niż określony procent kwoty dotacji z roku poprzedniego, przy uwzględnieniu jednolitych poziomów procentowych, do których ma być zwiększona lub zmniejszona dotacja, dla wszystkich uczelni, dla których wyliczono dotację.

6. W przypadku gdy przewidywany stan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów w uczelni publicznej na koniec roku poprzedzającego przyznanie dotacji jest wyższy niż 30 % kwoty dotacji z roku poprzedniego, dotacja wyliczona na podstawie ust. 1-5 jest zmniejszana o przewidywany stan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów na koniec roku poprzedzającego przyznanie dotacji, pomniejszony o 30 % kwoty dotacji z roku poprzedniego.

7. W przypadku gdy przewidywany stan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów w uczelni niepublicznej na koniec roku poprzedzającego przyznanie dotacji jest wyższy niż 10 % kwoty dotacji z roku poprzedniego, dotacja wyliczona na podstawie ust. 1-5 jest zmniejszana o przewidywany stan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów na koniec roku poprzedzającego przyznanie dotacji, pomniejszony o 10 % kwoty dotacji z roku poprzedniego.

8. Pozostająca lub brakująca kwota dotacji, powstająca w wyniku korekt, o których mowa w ust. 5-7, odpowiednio powiększa lub pomniejsza część uzupełniającą, o której mowa w ust. 2.

9. Liczby studentów i doktorantów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3, a także przewidywany stan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów na koniec roku poprzedzającego przyznanie dotacji, wynikają z danych nadesłanych przez poszczególne uczelnie.

Zmiany w prawie

Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2010.65.414

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych.
Data aktu: 09/04/2010
Data ogłoszenia: 21/04/2010
Data wejścia w życie: 01/01/2010, 21/04/2010, 01/11/2010