united kingdom
ukraine

Szczegółowe zasady prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia

Na podstawie art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135 oraz z 2005 r. Nr 94, poz. 788) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowe zasady prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia, w tym:
1)
sposób tworzenia planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia i rocznego sprawozdania z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz ich wzory;
2)
rodzaje sprawozdań okresowych dotyczących wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia, sposób ich tworzenia oraz terminy przekazywania.
§  2. 
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
Fundusz - Narodowy Fundusz Zdrowia;
2)
ustawa - ustawę z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
3)
rok obrotowy - rok kalendarzowy;
4) 1
 sprawozdanie okresowe - sprawozdanie miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne;
5) 2
 zmiana planu finansowego - zmiany, o których mowa w art. 124 ust. 2 i 3 ustawy, przesunięcia, o których mowa w art. 124 ust. 4 i 5 ustawy, uruchomienie rezerwy ogólnej, o którym mowa w art. 124 ust. 6 ustawy, oraz uruchomienie rezerw, o którym mowa w art. 124 ust. 7 ustawy;
6)
obowiązujący plan - plan finansowy Funduszu po uwzględnieniu wszystkich dokonanych zmian;
7)
harmonogram spłat - harmonogram spłat zaciągniętych pożyczek lub kredytów, o których mowa w art. 127 ustawy, wynikający z odpowiednich umów, zawartych przez Prezesa Funduszu.
8) 3
 sprawozdanie zbiorcze - sprawozdanie okresowe sporządzane łącznie dla centrali i oddziałów wojewódzkich Funduszu.
§  3. 
1. 
Podstawę prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu stanowi roczny plan finansowy Funduszu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.  4
 Do rocznego planu finansowego Funduszu dołącza się uzasadnienie, zawierające w szczególności informację o założeniach przyjętych przy konstruowaniu planu finansowego oraz kryteriach podziału środków na pozycje planu kosztów w oddziałach wojewódzkich Funduszu i centrali Funduszu.
§  4.  5
1. 
W przypadku zmiany planu finansowego Funduszu, o której mowa w art. 124 ust. 2-4, 6 i 7 ustawy, Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projekt zmiany zawierający plan obowiązujący, plan po projektowanej zmianie oraz różnicę pomiędzy nimi.
2. 
W przypadku zmiany planu finansowego Funduszu, o której mowa w art. 124 ust. 5 ustawy, Prezes Funduszu niezwłocznie przedstawia ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia informację o dokonanym przesunięciu wraz z uzasadnieniem. W informacji przedstawia się plan przed zmianą, obowiązujący plan oraz różnicę pomiędzy nimi.
§  5.  6
 (uchylony).
§  6. 
1. 
Roczne sprawozdanie z wykonania planu finansowego Funduszu, o którym mowa w art. 130 ust. 1 ustawy, sporządza się za rok obrotowy, według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, dołącza się omówienie wykonania planu finansowego łącznie dla całego Funduszu oraz w podziale na centralę Funduszu i poszczególne oddziały wojewódzkie Funduszu, które zawiera w szczególności informację o powstaniu rozbieżności pomiędzy obowiązującym planem a jego faktycznym wykonaniem oraz ich przyczynach.
§  7.  7
1. 
Ustala się następujące rodzaje sprawozdań okresowych Funduszu, o których mowa w art. 131 ust. 1 ustawy:
1)
sprawozdanie miesięczne z wykonania planu finansowego;
2)
sprawozdanie miesięczne z realizacji przychodów z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne;
3)
sprawozdanie miesięczne o stanie niektórych aktywów i pasywów;
4)
sprawozdanie kwartalne o stanie zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów;
5)
sprawozdanie kwartalne z przeprowadzonych kontroli realizacji umów na świadczenia zdrowotne i refundacji cen leków oraz o windykacji należności;
6)
sprawozdanie kwartalne o postępowaniach sądowych przeciwko Narodowemu Funduszowi Zdrowia;
7)
sprawozdanie kwartalne z działalności inwestycyjnej;
8)
sprawozdanie półroczne o zatrudnieniu i wynagrodzeniach;
9) 8
 sprawozdanie miesięczne o przychodach i kosztach wynikających z realizacji zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy;
10) 9
 wstępne sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego.
2. 
Do sprawozdań, o których mowa w ust. 1, dołącza się omówienie.
3. 
Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stosuje się odpowiednio § 6 ust. 2.
4. 
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powinno zawierać w szczególności informację o rozdysponowaniu przychodów z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne w podziale na centralę Funduszu i oddziały wojewódzkie Funduszu.
5. 
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, powinno zawierać w szczególności informacje o:
1)
krótkoterminowych aktywach finansowych, środkach pieniężnych i innych aktywach pieniężnych;
2)
rozliczeniach międzyokresowych;
3)
stanie rezerw Funduszu;
4)
wartości świadczeń ponadumownych;
5)
stanie zobowiązań i należności Funduszu z uwzględnieniem odpowiednio tytułów zobowiązań wymagalnych oraz tytułów należności wymagalnych.
§  8.  10
 Sprawozdania okresowe sporządza się odpowiednio za każdy kolejny miesiąc, kwartał, półrocze i rok.
§  9. 
1.  11
 Roczny plan finansowy Funduszu, sprawozdania roczne i okresowe sporządza się i przekazuje w formie pisemnej i elektronicznej.
2. 
Dane przekazywane w formie elektronicznej są zgodne z danymi przekazywanymi w formie pisemnej.
§  10. 
1. 
Sprawozdania sporządza Prezes Funduszu na podstawie sprawozdań jednostkowych centrali Funduszu oraz sprawozdań jednostkowych dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu.
2. 
Prezes Funduszu oraz dyrektorzy oddziałów wojewódzkich Funduszu są obowiązani sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
3. 
Kwoty wykazane w sprawozdaniach powinny być zgodne z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.
4. 
Prezes Funduszu sprawdza sprawozdania jednostkowe pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
5. 
Ujawnione w trybie ust. 4 nieprawidłowości w sprawozdaniach jednostkowych powinny być usunięte przez dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań łącznych Funduszu.
§  11.  12
 Sprawozdania sporządza się w sposób czytelny i trwały. W sprawozdaniach zbiorczych Funduszu, w wersjach sporządzonych w formie pisemnej, w miejscu oznaczonym w załącznikach, osoba, która sporządziła dokument, oraz osoba zatwierdzająca składają własnoręczne podpisy. Pod podpisem osoby zatwierdzającej umieszcza się pieczątkę z jej imieniem i nazwiskiem.
§  12. 
1. 
W sprawozdaniach miesięcznych dane wykazuje się za miesiąc oraz narastająco od początku roku obrotowego do końca miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy.
1a.  13
 W sprawozdaniu miesięcznym, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1, dane dotyczące planu finansowego wykazuje się w wysokości 1/12 rocznego planu finansowego Funduszu, a w ujęciu narastającym w wysokości n/12 rocznego planu finansowego Funduszu, gdzie n oznacza liczbę miesięcy od początku roku do końca miesiąca sprawozdawczego.
2.  14
 W sprawozdaniu kwartalnym, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 i 6, dane wykazuje się według stanu na ostatni dzień kwartału, którego sprawozdanie dotyczy.
3.  15
 W sprawozdaniach kwartalnych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 5 i 7, dane wykazuje się za kwartał oraz narastająco od początku roku obrotowego do końca kwartału, którego sprawozdanie dotyczy.
4. 
W sprawozdaniu, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 8, dane wykazuje się według stanu na ostatni dzień półrocza, którego sprawozdanie dotyczy.
§  13.  16
 Sprawozdania okresowe Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w terminie 35 dni od zakończenia miesiąca, 45 dni od zakończenia kwartału lub półrocza oraz 105 dni od zakończenia roku, którego dotyczy sprawozdanie.
§  14.  17
 (uchylony).
§  15.  18
1. 
Do rocznego planu finansowego Funduszu na rok 2005 nie stosuje się wzoru, o którym mowa w § 3 ust. 1, oraz nie sporządza się uzasadnienia, o którym mowa w § 3 ust. 2.
2. 
Sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego Funduszu na rok 2005 sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 2.A do rozporządzenia. Przepis § 6 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§  16. 
1.  19
 (uchylony).
2. 
Wymienione w § 7 ust. 1 sprawozdania:
1)
miesięczne - za okres od stycznia 2005 r. do miesiąca poprzedzającego miesiąc wejścia rozporządzenia w życie,
2)
kwartalne - za I kwartał 2005 r.

- Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w terminie 14 dni od dnia wejścia rozporządzenia w życie.

§  17. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 134, poz. 1427).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  20

WZÓR

ROCZNY PLAN FINANSOWY NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NA ROK ...

Tabela 1. Przychody i koszty Narodowego Funduszu Zdrowia - łącznie

 w tys. zł

Poz. Wyszczególnienie Plan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na ..... rok
1 2 3
1 Składka należna brutto w roku planowania równa przypisowi składki (1.1 + 1.2), w tym:
1.1 od ZUS
1.2 od KRUS
2 Planowany odpis aktualizujący składkę należną (2.1 + 2.2), w tym:
2.1 w stosunku do ZUS
2.2 w stosunku do KRUS
3 Przychody ze składek z lat ubiegłych (3.1 + 3.2), w tym:
3.1 od ZUS
3.2 od KRUS
4 Koszt poboru i ewidencjonowania składek (4.1 + 4.2), w tym:
4.1 koszty poboru i ewidencjonowania składek przez ZUS
4.2 koszty poboru i ewidencjonowania składek przez KRUS
A Przychody netto z działalności (1 - 2 + 3 - 4) + Al + A2 + A3 + A4
A1 przychody wynikające z przepisów o koordynacji
A2 przychody z tytułu realizacji zadań zleconych
A3 dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy, uwzględniające koszty administracyjne
A4 dotacja z budżetu państwa na realizację zadań zespołów ratownictwa medycznego
B Koszty realizacji zadań (B1 + B2 + B3 + B4)
B1 Obowiązkowy odpis na rezerwę ogólną
B2 Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1 podstawowa opieka zdrowotna
B2.2 ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3 leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1 programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5 rehabilitacja lecznicza
B2.6 świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7 opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8 leczenie stomatologiczne
B2.9 lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10 pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.11 koszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12 świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13 zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14 refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1 refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15 rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16 rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17 rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18 koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3 Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4 Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
C WYNIK NA DZIAŁALNOŚCI (A - B)
D Koszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
Dl zużycie materiałów i energii
D2 usługi obce
D3 podatki i opłaty, w tym:
D3.1 podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1 podatek od nieruchomości
D3.2 opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3 VAT
D3.4 podatek akcyzowy
D3.5 wpłaty na PFRON
D3.6 inne
D4 wynagrodzenia
D5 ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1 składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2 składki na Fundusz Pracy
D5.3 składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4 pozostałe świadczenia
D6 koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9 pozostałe koszty administracyjne
E Pozostałe przychody (E1 + E2)
E1 darowizny i zapisy otrzymane, w tym kwota umorzenia majątku otrzymanego nieodpłatnie wynikająca z rozliczeń międzyokresowych przypadająca na rok planowania
E2 inne przychody
F Pozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1 wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2 rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3 inne rezerwy
F4 inne koszty
G Przychody finansowe (G1 + G2)
G1 odsetki uzyskane z lokat
G2 inne przychody finansowe
H Koszty finansowe
I WYNIK BRUTTO NA CAŁOKSZTAŁCIE DZIAŁALNOŚCI (C - D + E - F + G - H)
J Zyski i straty nadzwyczajne (J1 - J2)
J1 zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia
J2 straty nadzwyczajne - wielkość ujemna
K WYNIK FINANSOWY OGÓŁEM BRUTTO (I + J)
L Inne obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego (w tym CIT)
M WYNIK FINANSOWY OGÓŁEM NETTO (K - L)
N PRZYCHODY - ogółem
O KOSZTY - ogółem

Tabela 2. Koszty centrali/oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia*)

 w tys. zł

Poz. Wyszczególnienie Plan finansowy centrali/oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia*)

na ..... rok

1 2 3
B2 Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1 podstawowa opieka zdrowotna
B2.2 ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3 leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1 Programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5 rehabilitacja lecznicza
B2.6 świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7 opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8 leczenie stomatologiczne
B2.9 lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10 pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.ll koszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12 świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13 zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14 refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1 refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15 rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16 rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17 rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18 koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3 Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4 Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
D Koszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
D1 zużycie materiałów i energii
D2 usługi obce
D3 podatki i opłaty, w tym:
D3.1 podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1 podatek od nieruchomości
D3.2 opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3 VAT
D3.4 podatek akcyzowy
D3.5 wpłaty na PFRON
D3.6 inne
D4 wynagrodzenia
D5 ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1 składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2 składki na Fundusz Pracy
D5.3 składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4 Pozostałe świadczenia
D6 koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9 pozostałe koszty administracyjne
F Pozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1 wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2 rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3 inne rezerwy
F4 inne koszty
H Koszty finansowe

*) Należy wypełnić oddzielnie dla centrali Funduszu i każdego z oddziałów wojewódzkich Funduszu.

Uwaga:

Do planu finansowego należy dołączyć uzasadnienie, o którym mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia (Dz. U. Nr 104, poz. 875 i Nr 151, poz. 1264, z 2006 r. Nr 192, poz. 1418, z 2007 r. Nr 97, poz. 643 i Nr 212, poz. 1564 oraz z 2009 r. Nr 36, poz. 279).

ZAŁĄCZNIK Nr  2  21

WZÓR

Roczne sprawozdanie z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia*) na rok ...

 w tys. zł

Poz. Wyszczególnienie Obowiązujący plan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na .... rok Wykonanie planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za .... rok Różnica (poz.3-poz.4) Udział wykonania

(poz.4/poz.3)

(w %)

1 2 3 4 5 6
1 Składka należna brutto w roku planowania równa przypisowi składki (1.1 + 1.2), w tym:
1.1 od ZUS
1.2 od KRUS
2 Planowany odpis aktualizujący składkę należną (2.1 + 2.2), w tym:
2.1 w stosunku do ZUS
2.2 w stosunku do KRUS
3 Przychody ze składek z lat ubiegłych (3.1 + 3.2), w tym:
3.1 od ZUS
3.2 od KRUS
4 Koszt poboru i ewidencjonowania składek (4.1 + 4.2), w tym:
4.1 koszty poboru i ewidencjonowania składek przez ZUS
4.2 koszty poboru i ewidencjonowania składek przez KRUS
A Przychody netto z działalności (1 - 2 + 3 - 4) + A1 + A2 + A3 + A4
A1 przychody wynikające z przepisów o koordynacji
A2 przychody z tytułu realizacji zadań zleconych
A3 dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy, uwzględniające koszty administracyjne**)
A4 dotacja z budżetu państwa na realizację zadań zespołów ratownictwa medycznego
B Koszty realizacji zadań (B1 + B2 + B3 + B4)
B1 Obowiązkowy odpis na rezerwę ogólną
B2 Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1 podstawowa opieka zdrowotna
B2.2 ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3 leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1 programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5 rehabilitacja lecznicza
B2.6 świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7 opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8 leczenie stomatologiczne
B2.9 lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10 pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.11 koszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12 świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13 zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14 refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1 refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15 rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16 rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17 rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18 koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3 Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4 Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
C WYNIK NA DZIAŁALNOŚCI (A - B)
D Koszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
D1 zużycie materiałów i energii
D2 usługi obce
D3 podatki i opłaty, w tym:
D3.1 podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1 podatek od nieruchomości
D3.2 opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3 VAT
D3.4 podatek akcyzowy
D3.5 wpłaty na PFRON
D3.6 inne
D4 wynagrodzenia
D5 ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1 składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2 składki na Fundusz Pracy
D5.3 składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4 pozostałe świadczenia
D6 koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9 pozostałe koszty administracyjne
E Pozostałe przychody (E1 + E2)
E1 darowizny i zapisy otrzymane, w tym kwota umorzenia majątku otrzymanego nieodpłatnie wynikająca z rozliczeń międzyokresowych przypadająca na rok planowania
E2 inne przychody
F Pozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1 wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2 rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3 inne rezerwy
F4 inne koszty
G Przychody finansowe (G1 + G2)
G1 odsetki uzyskane z lokat
G2 inne przychody finansowe
H Koszty finansowe
I WYNIK BRUTTO NA CAŁOKSZTAŁCIE DZIAŁALNOŚCI (C - D + E - F + G - H)
J Zyski i straty nadzwyczajne (J1 - J2)
J1 zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia
J2 straty nadzwyczajne - wielkość ujemna
K WYNIK FINANSOWY OGÓŁEM BRUTTO (I + J)
L Inne obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego (w tym CIT)
M WYNIK FINANSOWY OGÓŁEM NETTO (K - L)
N PRZYCHODY - ogółem
O KOSZTY - ogółem

*) Sprawozdanie należy sporządzić zbiorczo dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz oddzielnie dla centrali Funduszu i oddzielnie dla każdego z oddziałów wojewódzkich Funduszu.

**) Przepisy w zakresie art. 97 ust. 3 pkt 2a i 3b ustawy stosuje się po raz pierwszy do rocznego sprawozdania z wykonania planu finansowego na rok 2008.

Data sporządzenia sporządził: kontakt

................. ............ ............

zatwierdził: kontakt

........................

Uwaga:

Do sprawozdania należy dołączyć omówienie, o którym mowa w § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia (Dz. U. Nr 104, poz. 875 i Nr 151, poz. 1264, z 2006 r. Nr 192, poz. 1418, z 2007 r. Nr 97, poz. 643 i Nr 212, poz. 1564 oraz z 2009 r. Nr 36, poz. 279).

1 § 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
2 § 2 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
3 § 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
4 § 3 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
5 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
6 § 5 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
7 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
8 § 7 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2008 r.
9 § 7 ust. 1 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
10 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
11 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
12 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
13 § 12 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
14 § 12 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
15 § 12 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
16 § 13:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

17 § 14 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
18 § 15 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
19 § 16 ust. 1 uchylony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
20 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 11 maja 2007 r. (Dz.U.07.97.643) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.

21 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 11 maja 2007 r. (Dz.U.07.97.643) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.

Zmiany w prawie

Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2005.104.875

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe zasady prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia.
Data aktu: 31/05/2005
Data ogłoszenia: 14/06/2005
Data wejścia w życie: 29/06/2005