Za pomocą ankiet można szczegółowo oceniać nie tylko jakość opieki lekarskiej czy pielęgniarskiej, ale również na przykład czystość oddziału czy jakość podawanych posiłków. W ankiecie znajduje się też pole, w którym można zgłaszać własne sugestie zmian w szpitalu.
– Pierwsze ankiety już spływają, mamy sporo dobrych opinii i z nich się bardzo cieszymy, ale pojawiają się również te mniej przychylne i na takich nam szczególnie zależy, bo dzięki temu wiemy, na co należy zwrócić szczególną uwagę i co poprawić - mówi dr n. med Jacek Sawicki, dyrektor WSZ w Skierniewicach.
Czytaj także: Skierniewice: szpital dba o komunikację z pacjentami i mediami >>>
Formularze do wypełnienia są wydawane przez pielęgniarki dyżurujące na oddziałach. Wyniki ankiet na bieżąco analizuje Dział Obsługi Merytorycznej szpitala, a wnioski przekazuje dyrekcji.
Oprócz ankiet, które pacjenci mogą wypełniać i pozostawiać na oddziałach, w specjalnie przygotowanych do tego skrzynkach, każdy może oceniać pobyt w szpitalu również poprzez stronę internetową: www.szpitalskierniewice.pl (w zakładce „Dla Pacjenta”).
Czytaj także: Komunikacja – słabe ogniwo ochrony zdrowia >>>
Skierniewice: szpital monitoruje satysfakcję pacjentów
Wojewódzki Szpital Zespolony w Skierniewicach wprowadził system ciągłego monitorowania satysfakcji pacjenta. W tym celu, na każdym z oddziałów pacjenci znajdą formularze anonimowych ankiet dotyczących oceny pobytu w placówce.