System zgłoszeń odmów realizacji zamówienia ma usprawnić realizację obowiązku wynikającego z art. 36z ust. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym kopię odmowy realizacji zamówienia, w zakresie produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych objętych wykazem, podmiot składający zamówienie przekazuje niezwłocznie Głównemu Inspektorowi Farmaceutycznemu.
Aby skorzystać z systemu konieczne jest posiadanie konta w systemie. Konta zostaną wygenerowane automatycznie do dnia 13 lipca 2016 r. dla aptek i hurtowni farmaceutycznych, dla których Głównemu Inspektoratowi Farmaceutycznemu udało się ustalić adres e-mail. Dla pozostałych podmiotów zainteresowanych korzystaniem z systemu konta zostaną założone ręcznie. W tym celu należy po 13 lipca br. przesłać na adres: zorz.klient@gif.gov.pl prośbę o założenie konta.
Prośba powinna zawierać: imię i nazwisko użytkownika, identyfikator apteki/hurtowni z rejestrów dostępnych pod adresem: www.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl oraz adres e-mail, na który wpłynie link aktywacyjny do konta.
Dla podmiotów, dla których konta zostaną wygenerowane automatycznie, po zalogowaniu do systemu, konieczne będzie uzupełnienie imienia i nazwiska użytkownika (opcja „Edytuj profil”).
Dotychczasowy system zgłoszeń dostępny pod adresem www.gif.gov.pl/bip/panel przestanie funkcjonować z dniem 31 sierpnia br. i od tego czasu zgłoszenia przyjmowane będą wyłącznie za pomocą systemu ZORZ.
Źródło: www.gif.gov.pl,