Czy w takiej sytuacji można te dane (w szczególności nr telefonu) wykorzystać dla celów badania satysfakcji pacjenta w ramach działającego Systemu Zarządzania Jakością?
Czy zbiór taki należy zarejestrować w GIODO?
Zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) - dalej u.o.d.o. nie wymagają zgłoszenia do Generalnego Inspektora Danych Osobowych zbiory danych osobowych uzyskanych od pacjentów, dotyczących osób korzystających z ich usług medycznych. Wynika z tego jednoznacznie, że dane osobowe uzyskane w celu udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom nie wymagają zgłoszenia do GIODO, natomiast dane osobowe wykorzystywane w jakichkolwiek innych celach wymagają takiego zgłoszenia. Ponadto, pacjent przekazał swoje dane osobowe w związku z udzielaniem mu świadczeń zdrowotnych - jeżeli przekazane przez niego dane osobowe mają zostać wykorzystane do innych celów - wymagane jest uprzednie uzyskanie zgody pacjenta na ich wykorzystanie (art. 23 ust. 1 pkt 1 u.o.d.o.).
Wobec tego należy zapytać daną osobę, czy wyraża zgodę na wykorzystanie jej danych, w tym numeru telefonu, do przeprowadzenia badania satysfakcji pacjenta w ramach SZJ działającego w podmiocie leczniczym.