Zestawienie na temat kompetencji miękkich pożądanych w biznesie przedstawiła firma Linkleaders. Z danych wynika, że aż 82 proc. pracodawców w Polsce zdolność pracy w grupie to jedna z kluczowych cech, jakie powinien posiadać dobry pracownik. Ponad 78 proc. z nich za istotną uważa otwartość umysłu na wiedzę innych. Taka umiejętność jest najbardziej pożądana w branżach, w których zespoły zróżnicowane są pod względem wieku, płci czy kultury.
- Nasza kultura organizacyjna opiera się na otwartości i różnorodności, co pozytywnie wpływa na atmosferę w zespołach. Wyniki regularnie przeprowadzanego przez nas Badania Zaangażowania pokazują, że pracownicy obu płci równie dobrze czują się w firmie: są w równym stopniu zaangażowani w pracę a ich satysfakcja z pracy jest na tym samym poziomie. Wspieranie różnorodności zwiększa satysfakcję z pracy, zmniejsza rotację, a także pobudza kreatywność pracowników – ocenia Agnieszka Lisicka, Dyrektor ds. Zarządzania Talentami w Skanska S.A.
Na drugim miejscu pracodawcy stawiają komunikatywność - dotyczy to jednak nie tylko swobody wypowiedzi, ale zdolności do umiejętnego komunikowania swoich potrzeb.
Umiejętność efektywnego komunikowania się została uznana jako jedna z najbardziej poszukiwanych kompetencji interpersonalnych przez pracodawców. Budowanie dobrych relacji w zespole to według 34 proc. firm w Polsce znacząca kompetencja pracownika.
Kolejne ważne cechy wymieniane przez pracodawców to: sprawne zarządzanie czasem, uważne słuchanie, działanie na rzecz wspólnego dobra.
- Odpowiednie planowanie czyni nasze działania nie tylko bardziej efektywnymi, ale jest także dobrym sposobem na osiągnięcie większej satysfakcji z wykonywanej pracy. Wykonywanie kilku obowiązków w jednym czasie pozwala szybciej uzyskać założone cele, a my pozostajemy bardziej zmotywowani. Dobrze zorganizowany czas pracy to także gwarancja, że wszystkie nasze obowiązki zostaną wykonane w terminie. Przy prowadzeniu inwestycji, gdzie wiele działań odbywa się jednocześnie, sprawna organizacja pracy to podstawa ich powodzenia -mówi Aleksandra Goller, menadżer projektu w Skanska Residential Development Poland
- Wiele badań pokazuje, ze to właśnie my-kobiety lepiej radzimy sobie z wykonywaniem kilku zadań w tym samym czasie. Nie znaczy to oczywiście, że mężczyźni nie potrafią być multizadaniowi. Jednak według naukowców z Uniwersytetu w Glasgow wynika to przede wszystkim z ewolucji – kobiety od zawsze umiały zajmować się wieloma rzeczami jednocześnie. Znacznie lepiej radzimy sobie także z presją czasu - dodaje Aleksandra Goller.
Źródło: Linkleaders, stan z dnia 18 marca 2016 r.
Resort nauki zbada bariery jakie napotykają innowacyjni przedsiębiorcy>>
Dowiedz się więcej z książki | |
Akta cywilne dla aplikantów
|