Dyrekcja podała, że w przyszłym roku wyłonieni zostaną wykonawcy inwestycji realizowanej w trybie projektuj i buduj, a w 2021 roku kierowcy skorzystają z nowej trasy.
Przetarg podzielono na trzy części: od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km, przez kwalifikacje przeszło osiemnastu wykonawców), obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km, przez kwalifikacje przeszło osiemnastu wykonawców) oraz od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km, przez kwalifikacje przeszło osiemnastu wykonawców).
Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy o łącznej długości ok. 33 km.
Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej DK19 a jedynie na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, w korytarzu obecnej drogi.
Dowiedz się więcej z książki | |
Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz
|
Przy ocenie ofert cenowych będzie uwzględniane skrócenie czasu realizacji z 37 do 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat (5 proc. czas, 5 proc. gwarancja, 90 proc. cena).
Źródło: www.gddkia.gov.pl