.
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 września 2005 r. (IV SA/Wa 821/05, LEX nr 192932)
1. Do złożenia skargi, zgodnie z art. 98 ust. 3 zdanie pierwsze u.s.g., uprawniona jest gmina lub związek międzygminny, ktrych interes prawny, uprawnienie albo kompetencja zostały naruszone. Z literalnego brzmienia powołanego przepisu wynika, że rada gminy nie jest podmiotem uprawnionym do wniesienia skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze. Jednakże przyjąć należy, że wolą ustawodawcy było przyznanie uprawnienia do wniesienia skargi także organowi gminy, ktry podjął uchwałę (zarządzenie) zakwestionowane przez organ nadzoru. Skoro ustawodawca przewidział swoistą sukcesję uprawnienia do złożenia skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze, to zakładając jego racjonalność, należy przyjąć, że wspomniane uprawnienie przysługuje także tej radzie gminy, ktra podjęła uchwałę zakwestionowaną przez organ nadzoru. 2. Wykonanie uchwały w sprawie zaskarżenia rozstrzygnięcia nadzorczego obejmuje umocowanie do dokonania wszelkich czynności związanych z wniesieniem skargi. Niewątpliwie zaliczyć do nich należy ustanowienie pełnomocnika procesowego. Wniesienie skargi przez radcę prawnego z powołaniem na pełnomocnictwo udzielone przez podmiot, ktremu rada gminy powierzyła wykonanie uchwały w sprawie zaskarżenia rozstrzygnięcia nadzorczego, nie może być traktowane jako wniesienie skargi przez osobę nieuprawnioną.