Postępowanie zostało rozpoczęte w maju 2015 r. i prowadzone było w dwóch etapach. Dzięki przeprowadzanym pracom, po zakończeniu modernizacji całej linii (ok. 2022 r.) pociągi między Warszawą a Radomiem pojadą z prędkością 160 km/h. Cały przejazd między miastami zajmie ok. 1 godziny i 15 minut.
Najkorzystniejsza oferta w przetargu została wybrana na podstawie kryterium ceny (75 proc.), terminu realizacji (25 proc.) oraz okresu gwarancji (5 proc.). Wykonawcą zostało konsorcjum spółek Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa. Zwycięska oferta opiewa na 527,9 mln zł brutto. Stanowi to znaczną oszczędność dla przewoźnika, który na realizację inwestycji w budżecie przeznaczył aż 672,12 mln zł.
Źródło: Rynek Kolejowy