Powiadomienia SMS w wielu jednostkach administracji publicznej obecne są już od wielu lat, i co istotne – cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Krótkie wiadomości tekstowe wykorzystywane są w wielu urzędach jako indywidualne powiadomienia wysyłane do konkretnej osoby z informacją o statusie realizacji jej sprawy (np. o możliwości odbioru dowodu osobistego czy prawa jazdy, konieczności dostarczenie dodatkowych dokumentów i wniosków). Ze wskazań ankietowanych wynika, że aż 15 proc. osób spośród grupy otrzymującej SMS-y otrzymywało takie powiadomienia.
Jeszcze popularniejsze okazują się komunikaty tematyczne do wybranych grup odbiorców - aż 32 proc. wszystkich wysyłek urzędowych stanowiły wiadomości o wydarzeniach sportowych i kulturalnych odbywających się na terenie miasta. Cześć urzędów tworzy także własne kategorie tematyczne, przykładowo: Rzeszów codziennie informuje kierowców o stacjach benzynowych w najniższymi cenami paliwa.
Na krótkie wiadomości tekstowe coraz przychylniej spoglądają nie tylko mieszkańcy, spośród których aż 3/4 osób chce pozostawać w stałym kontakcie z miastem, ale także pracownicy administracji publicznej, co podkreśla Andrzej Ogonowski, dyrektor marketingu i PR platformy SMSAPI:
Urzędnicy zajmujący się obsługą petentów zwracają uwagę na takie aspekty, jak np. zmniejszająca się liczba telefonów z zapytaniem o stan danej sprawy czy potwierdzenie dnia odbioru dokumentów. Działy promocji miast i gmin chwalą natomiast grupowe wysyłki SMS, dzięki którym coraz więcej osób przychodzi na miejskie imprezy i korzysta z sezonowych atrakcji.