Google eMiasto to nagroda przyznawana w poszczególnych województwach miastom liczącym poniżej 100 tys. mieszkańców, które wyróżniają się wysokim poziomem aktywności przedsiębiorców w sieci.
„Kryteriami, które były brane pod uwagę w badaniu, było to, czy małe i średnie firmy mają stronę internetową, wizytówki na wirtualnych mapach, czy są aktywne w serwisach społecznościowych i czy prowadzą blog. Sprawdzamy też, czy mają mobilną wersję swojej strony i czy promują się w wyszukiwarce. Swarzędz wykazał się najwyższym wskaźnikiem przedsiębiorczości w sektorze MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw - PAP) online” – powiedziała w środę w Poznaniu na konferencji prasowej Maria Kotowska z biura prasowego Google.
Jak dodała, z prowadzonych w całym kraju badań wynika, że przeważająca liczba przedsiębiorców korzysta z wyszukiwarek internetowych i poczty elektronicznej.
„Jednocześnie okazuje się jednak, że niewiele ponad połowa przedsiębiorców ma stronę internetową – ten podstawowy krok do zdobycia nowych klientów. Również nieco ponad połowa ma swoje wizytówki na wirtualnych mapach. Co trzeci badany uważa, że prowadzona przez niego działalność +nie nadaje się do internetu+. Tu jest nasza rola, chcemy inspirować i pokazać pozytywne przykłady” – powiedziała Kotowska.
Burmistrz Swarzędza Anna Tomicka powiedziała, że cieszy ją przyznana miastu nagroda i wiedza przedsiębiorców dotycząca usług i możliwości, które daje internet.
„W mieście mamy zarejestrowanych 5,6 tys. podmiotów gospodarczych. Analizy, które były robione na potrzeby tego rankingu pokazują, że nasi przedsiębiorcy doskonale sobie radzą w sieci i korzystają z usług internetowych. Oni działają nie tylko na swój sukces, ale i na sukces miasta” – powiedziała.
Jak dodała, w Swarzędzu działają firmy branż: logistycznej, motoryzacyjnej, handlowej i meblarskiej.
Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością w internecie.