Głównym celem odbywającej się w Warszawie konferencji pt. Dobre praktyki tworzenia marek terytorialnych oraz transgranicznych produktów i usług turystycznych, była wymiana doświadczeń w zakresie marketingu terytorialnego na przykładach krajowych i zagranicznych.
W trakcie spotkania szczególnie wiele uwagi poświęcono na omówienie budowy Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych. Jak podkreśla Podsekretarz Stanu w MSiT - Dawid Lasek - potencjał budowania marek znajduje się w regionach. Realizowany przez Departament projekt będzie zachęcał do wykorzystywania potencjału lokalnego, w celu zwiększenia zaangażowania lokalnej społeczności. Tożsamość z daną marką odgrywa bowiem niezwykle ważną rolę w budowaniu prężnie rozwijającej się turystyki.
Podstawowym założeniem Domu Marek jest aktywizacja i tworzenie zdolności kooperacyjnych w gospodarce turystycznej na poziomie lokalnym, regionalnym i międzyregionalnym. Projekt ten pozwoli rozwijać powiązania pomiędzy przedsiębiorcami, a władzami lokalnymi. Przewidziana komercjalizacja markowych produktów turystycznych zapewni wpływy dla budżetów samorządów i budżetu państwa.
W naszym kraju znajduję się obecnie 15 Euroregionów m.in. Bałtyk, Karpaty, Tatry, Puszczę Białowieską. Tworzą one wspólną reprezentację, która chce pokazywać lokalną aktywność.
(msport.gov.pl)
Samorządy powinny budować lokalne marki produktów turystycznych
Budowa Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych, była przedmiotem spotkania przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki z władzami lokalnymi. Projekt ten, umożliwi rozwój lokalnych marek, co przełoży się na wpływy w budżetach samorządów.