Zaproszeni goście starali się ustalić, która forma finansowania jest najbardziej odpowiednia – subwencja oświatowa, dotacja celowa, czy dochody własne samorządów. Debatowano również na temat ustalenia ogólnego sposobu kalkulacji łącznej kwoty subwencji oświatowej oraz zasad jej podziału.
Przedmiotem obrad były też zmiany w zakresie dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie zadań związanych m.in. z wychowaniem przedszkolnym, sposobem finansowania uczniom szkół podstawowych bezpłatnego dostępu do podręczników czy udzielaniem dotacji z budżetów j JST dla przedszkoli, szkół i placówek oświatowych.
W warsztatach konsultacyjnych dotyczących koncepcji finansowania zadań oświatowych, uczestniczą wszystkie potencjalne grupy odbiorców proponowanych rozwiązań (m.in. przedstawiciele JST, organów prowadzących szkoły i placówki niesamorządowe, dyrektorzy czy kuratorzy oświaty). Spotkania mają charakter ekspercki, a ich celem jest wypracowanie rozwiązań we współpracy z osobami znającymi tematykę finansowania oświaty i mającymi doświadczenie praktyczne.
(men.gov.pl)
Samorządowcy debatowali o zmianach systemu finansowania zadań oświatowych
Struktura wydatków na edukację, źródła finansowania zadań oświatowych oraz ich podział pomiędzy rządem, a samorządem terytorialnym były tematem warsztatów konsultacyjnych dotyczących opracowania koncepcji zmiany systemu finansowania zadań oświatowych. W odbywającym się w Katowicach spotkaniu uczestniczyli pracownicy resortu edukacji oraz eksperci z poszczególnych województw.