Zaproszeni goście starali się ustalić, która forma finansowania jest najbardziej odpowiednia – subwencja oświatowa, dotacja celowa, czy dochody własne samorządów. Debatowano również na temat ustalenia ogólnego sposobu kalkulacji łącznej kwoty subwencji oświatowej oraz zasad jej podziału.

Przedmiotem obrad były też zmiany w zakresie dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie zadań związanych m.in. z wychowaniem przedszkolnym, sposobem finansowania uczniom szkół podstawowych bezpłatnego dostępu do podręczników czy udzielaniem dotacji z budżetów j JST dla przedszkoli, szkół i placówek oświatowych.

W warsztatach konsultacyjnych dotyczących koncepcji finansowania zadań oświatowych, uczestniczą wszystkie potencjalne grupy odbiorców proponowanych rozwiązań (m.in. przedstawiciele JST, organów prowadzących szkoły i placówki niesamorządowe, dyrektorzy czy kuratorzy oświaty). Spotkania mają charakter ekspercki, a ich celem jest wypracowanie rozwiązań we współpracy z osobami znającymi tematykę finansowania oświaty i mającymi doświadczenie praktyczne.

(men.gov.pl)

LEX Omega Administracja Samorządowa
Artykuł pochodzi z programu LEX Omega Administracja Samorządowa
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami