Inwestycja została podzielona na dwa odcinki.
Pierwszy odcinek trasy od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) o długości 8,1 km wybuduje Salini Polska. Budżet zamawiającego dla tego etapu wynosił 472,71 mln zł, a zwycięska oferta opiewa na kwotę dokładnie 331 610 946,13 zł.
Z kolei drugi fragment trasy o długości 7,2 km od w. Kobyłka do w. Radzymin Południe wybuduje konsorcjum Astaldi. Dla drugiego etapu GDDKiA ustaliła budżet w wysokości 447,17 mln zł. Włosi natomiast swoją ofertę wycenili na kwotę 405 895 217,76 zł.
- Zawarcie umów z wybranymi wykonawcami zaplanowane zostało do końca tego roku, po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i uzyskaniu przez wykonawców zabezpieczenia należytego wykonania umowy - poinformowała w komunikacie Dyrekcja.
Warto nadmienić, iż wadium dla obu zadań ustalono na 3,5 mln zł. O wyborze oferty najkorzystniejszej zdecydowało kryterium najniższej ceny.
- Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę dwóch jezdni po trzy pasy ruchu, dwa mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie - podała GDDKiA.
Nowa trasa zostanie zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy.
Źródło: www.gddkia.gov.pl