Jak informuje Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, oferty można składać do 20 marca. W budżecie Programu na rok 2018 zostały zabezpieczone jak do tej pory najwyższe środki – 80 mln zł.
W aktualnej edycji konkursu wszystkim podmiotom, które złożyły wnioski i przeszły ocenę formalną zostało przyznane dofinansowanie, które wyniosło prawie 50,4 mln zł. Resort zdecydował się więc na uruchomienie kolejnego naboru wniosków.
Na co można dostać środki
Wsparcie można otrzymać na tworzenie oraz funkcjonowanie placówek dla seniorów: domów i klubów „Senior+”. Dodatkowy nabór dotyczy realizacji zadań w ramach modułu I oraz modułu II konkursu. Dofinasowanie w ramach modułu II dotyczy wyłącznie placówek utworzonych w latach 2015-2017 w ramach programu „Senior+”.
Wysokość środków planowana na utworzenie Dziennych Domów „Senior+” i utworzenie Klubów „Senior+” oraz na zapewnienie funkcjonowania już istniejących placówek wynosi: 25,6 mln zł.
Złożenie oferty
Ofertę w wersji papierowej należy przesłać listem poleconym do Urzędu Wojewódzkiego, właściwego ze względu na położenie gminy lub powiatu, na terenie której prowadzona jest lub będzie placówka „Senior+” lub złożyć osobiście we właściwym Urzędzie Wojewódzkim w terminie do dnia 20 marca 2018 r. (decyduje data wpływu do urzędu).
Wyniki konkursu
Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości nie później niż do dnia 20 kwietnia 2018 r.
Zasady programu
Program Wieloletni „Senior+” na lata 2015-2020 adresowany jest do nieaktywnych zawodowo osób w wieku 60+. W ramach Programu jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego, powiatowego i wojewódzkiego mogą ubiegać się o uzyskanie środków finansowych przeznaczonych na jednorazowe wsparcie finansowe na utworzenie (przebudowę lub remont) i wyposażenie placówki (moduł 1) oraz zapewnienie funkcjonowania już istniejących placówek (moduł 2).
W 2017 roku dzięki wsparciu z programu Senior+ powstały 32 nowe Dzienne Domy „Senior +” oraz 81 Klubów „Senior +”.