Jak powiedział w środę na konferencji prasowej zastępca dyrektora Wydziału Promocji Urzędu Marszałkowskiego Dolnego Śląska Marek Staniewicz, billboardy i citylighty "Razem odkryjmy Dolny Śląsk" z wizerunkiem marszałka Rafała Jurkowlańca to kolejna odsłona kampanii przygotowana głównie z myślą o Dolnoślązakach. Marszałek zachęca na nich do wspólnego odkrywania Dolnego Śląska.
"Turystyka jest jednym z filarów rozwoju regionu zapisanych w naszej strategii do 2020 r. Ponieważ mieszkańców naszego regionu uważamy za najlepszych ambasadorów w tej dziedzinie, to właśnie do nich kierujemy tę kampanię" - dodał Staniewicz.
"Chcemy pokazać, że Dolny Śląsk jest doskonałym miejscem do wypoczynku weekendowego. Zależy nam przede wszystkim na zwiększeniu ruchu turystycznego w naszym regionie. Choć wyjazdy w Sudety, nad Stawy Milickie czy do Kotliny Kłodzkiej są dość popularne, chcemy wpłynąć na stworzenie nowego wizerunku zarówno tych, jak i innych ciekawych miejsc" - poinformował Jurkowlaniec.
Częścią kampanii jest m.in. konkurs na najciekawsze miejsca w regionie. Na stronie www.dolnyslask.pl będzie można zgłaszać propozycje dolnośląskich zakątków wartych odwiedzenia. Akcja wspierana będzie przez uaktualnioną wersję aplikacji na urządzenia mobilne - Dolny Śląsk Guide. Mogą z niej korzystać posiadacze telefonów z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Program można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz AppStore oraz ze strony http://www.dolnyslaskguide.com
Konkurs potrwa do końca sierpnia. "Jesienią podsumujemy naszą akcję, a autorzy zwycięskich propozycji otrzymają nagrody i dołączą do grona twórców naszego przewodnika, który powstanie na podstawie głosowania internautów na najpiękniejsze i najciekawsze miejsca na Dolnym Śląsku" - dodał Staniewicz.
Dotychczasowe kampanie promujące turystykę w regionie - "Tajemniczy Dolny Śląsk - Nie do opowiedzenia, do zobaczenia" oraz "Dolny Śląsk - dotknij tajemnicy" - kosztowały w sumie ponad 16,5 mln zł, z czego 70 proc. sfinansowane zostało z budżetu Unii Europejskiej. W niektórych promowanych miejscach udało się osiągnąć wzrost liczby turystów nawet o 40 proc.
Obecna kampania billboardowa "Razem odkryjmy Dolny Śląsk" kosztuje 70 tys. zł.