Na chwilę obecną zamawiający udzielili zamówień na dostawę ponad 80 składów kolejowych. W perspektywie budżetowej na lata 2014 - 2020 przeznaczone zostaną dodatkowe środki finansowe w wysokości 3,6 mld zł. Umożliwią one remont oraz zakup prawie 180 składów. Zakupom sprzyjają środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej. Dofinansowanie może sięgać nawet 85 proc. inwestycji.

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna najwięcej środków na zakup nowego taboru przeznaczą Koleje Mazowieckie. Przewoźnik zaznaczył, iż do marca br. ogłoszone zostanie postępowanie na 71 nowych pociągów o wartości ponad 2,2 mld zł. Przetarg o znacznej wartości ogłosi także pomorski urząd marszałkowski, który ma w planach zakup 34 składów o wartości ok. 850 mln zł. Również Koleje Wielkopolskie zwiększają swój tabor kolejowy. W wyniku ogłoszonego w grudniu postępowania, przewoźnik nabędzie 10 składów o wartości ok. 200 mln zł.

W większości prowadzonych postępowań dojdzie do rywalizacji dwóch spółek - Newagu oraz Pesy.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Dowiedz się więcej z książki
Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł