W sumie do dofinansowania władze województwa łódzkiego zakwalifikowały 21 projektów biorących udział w konkursie, a kolejnych 29 znalazło się na liście rezerwowej. Całkowita wartość projektów wyłonionych do dofinansowania wynosi 41,4 mln zł, natomiast wysokość dotacji - ponad 32,1 mln.
Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień podkreślił w piątek, że przyznane pieniądze mają zostać przeznaczone na wzmocnienie rozpoznawalności i kreowania marki województwa łódzkiego. Przyznał, że konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. "To znaczy, że świadomość konieczności budowania marki regionu rośnie" - uważa Stępień.
Największą kwotę dofinansowania - ponad 9 mln zł zł - otrzymała Łódź na realizację siedmiu projektów wartych 11 mln zł. "Dzięki temu będziemy mogli zrealizować wiele działań promocyjnych miasta" - mówiła prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.
Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na promocję Łodzi jako "Centrum Przemysłów Kreatywnych", promocję gospodarczą miasta, turystyki biznesowej czy oferty turystycznej Łodzi na weekend. Zasilą one także kampanię "Młodzi w Łodzi" zachęcającą do studiowania w mieście czy projekt "Łódzkie Przyjazne Filmowcom".
Miasto ma przeznaczyć dotację m.in. na realizację reklam, kampanie wizerunkowe, internetowe i prasowe, a także szkolenia, informatory oraz gadżety promocyjne.
W konkursie mogły startować przedsiębiorstwa, samorządy lokalne i samorząd województwa, stowarzyszenia oraz inne organizacje pozarządowe.
Unijne pieniądze trafią także m.in. na promocję marki regionu "Łódzkie promuje" czy projekt "Łódzkie Nabiera Prędkości". Łowicz otrzyma wsparcie na projekt promujący
folklor łowicki, Uniejów na budowę promocji marki tamtejszych Term, a gmina Buczek na promocję buczkowskiej truskawki jako marki województwa łódzkiego.
Pieniądze otrzymają także m.in. klub siatkarski na projekt "PGE Skra Bełchatów sportową perłą województwa łódzkiego" oraz Filharmonia Łódzka, Stowarzyszenie Promocji Kultury im. Aleksandra Tansmana czy Muzeum Sztuki w Łodzi.