Wykonawcą zadania w formule „projektuj i buduj” po raz drugi zostało konsorcjum firm Winnicki oraz Maxto z Sochaczewa. Swoją ofertę konsorcjum wyceniło na kwotę 99,61 mln zł. Pierwszy raz oferta konsorcjum została wybrana jako najkorzystniejsza na początku sierpnia br. Ponowna ocena ofert była możliwa po uzupełnieniu dokumentacji przez wykonawcę.
O wyborze oferty najkorzystniejszej decydowała cena 100%. PKP nie podało jednak wartości budżetu inwestorskiego. Termin realizacji inwestycji ustalono na 31 października 2015 r.
Warto nadmienić, iż szczeciński przetarg budził wątpliwości Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa. Związek wskazał, że to przedsięwzięcie jest przykładem nadużywania przez PKP pozycji dominującej na „rynku zamówień z zakresu budowy i przebudowy infrastruktury dworcowej w Polsce”.
Za powyższym przemawiało m.in. narzucanie krótkiego terminu realizacji, związanego z zakończeniem i rozliczeniem prac w ramach poprzedniej perspektywy budżetu UE. UOKiK opinii PZPB nie podzielił.
Dworzec w Szczecinie zostanie gruntownie przebudowany. Powstanie nowoczesny i funkcjonalny obiekt w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.
Źródło: www.wnp.pl