Jak poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, nowy, około 700-metrowy odcinek torów wraz z mostem na rzece Stryszawce połączy dwie górskie linie kolejowe krzyżujące się w Suchej Beskidzkiej: Skawina - Żywiec (nr 97) i Sucha Beskidzka - Chabówka (nr 98).
Na nowym odcinku, poza montażem torów i rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem, PKP Polskie Linie Kolejowe SA budują także przystanek na wysokości placu targowego. Peron o długości 200 m będzie wyposażony w oświetlenie, oznakowanie i windy, które ułatwią dostęp osobom niepełnosprawnym. Z myślą o pasażerach, zaplanowano też parking. Wartość wszystkich prac wynosi 42 mln zł.
Inwestycja, trwająca od wiosny zeszłego roku, powinna się zakończyć jeszcze w tym roku. Wtedy czas przejazdu pociągów między Krakowem i Zakopanem skróci się o 15 minut.
Kolejne 15 minut oszczędności czasu przejazdu - poinformowała Szalacha - uzyskamy po zakończeniu trwającej od jesieni zeszłego roku budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki. Zapewni ona bezpośrednie połączenie ze stacją Kraków Główny pociągom jadącym w kierunku Skawiny oraz Zakopanego. Wartość tej inwestycji wynosi ok. 258 mln zł brutto. Zakończenie prac planowane jest w czwartym kwartale 2017 r.
- Po wybudowaniu obu łącznic pasażerowie między Krakowem a Zakopanem pojadą ok. 30 minut krócej. Obecnie podróż ta zajmuje 3 godziny i 20 minut - zaznaczyła przedstawicielka PKP PLK. (PAP)
Dowiedz się więcej z książki | |
Zamówienia publiczne. Orzecznictwo sądów okręgowych w latach 2010-2015 z komentarzem
|