Publiczne szkoły podstawowe i publiczne ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia muszą złożyć tzw. zapotrzebowanie na „Nasz elementarz”. Dyrektorzy placówek niepublicznych składają wniosek o wyposażenie w rządowy podręcznik dla pierwszoklasistów.
MEN uruchomiło aplikację służącą do składania tych dokumentów. Podstawą jej działania jest system informacji oświatowej - skorzystają z niej zatem wyłącznie osoby posiadające aktualne upoważnienie do dostępu do bazy danych SIO oraz aktywny login i hasło.
Jako że przepisy w sprawie rządowych podręczników jeszcze nie obowiązują, resort edukacji chce, by po ich wejściu w życie dyrektorzy dodatkowo potwierdzili dokonane czynności.
Ostatni dzień na złożenie wniosku o rządowy elementarz
Poniedziałek, 30 czerwca, to ostatni dzień na weryfikację danych oraz złożenie zapotrzebowania lub wniosku o wyposażenie placówki w rządowy elementarz. Podstawą do składania dokumentów jest system informacji oświatowej.