Wspomniane narzędzie znacząco ułatwi realizację cyfrowych usług oferowanych przez administrację publiczną. Za pomocą telefonu, obywatel będzie mógł np. korzystając z bezpiecznego indywidualnego hasła (PIN) załatwić sprawę urzędową nie wychodząc z domu. Usługa ta będzie bezpłatna kontaktach obywatela z administracją publiczną oraz służbami mundurowymi.
W administracji publicznej Mobile Connect znajdzie zastosowanie m.in. w projekcie wprowadzenia mobilnej wersji dokumentów, nad którym pracuje resort Cyfryzacji (dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny auta) oraz w Profilu Zaufanym („eGO”). Usługa będzie dostępna dla większości użytkowników sieci komórkowych i nie będzie przy tym konieczne połączenie z internetem. Próbne wdrożenie narzędzia nastąpi w drugim kwartale 2017 r., a pełne uruchomienie usługi przez operatorów telefonii komórkowej nastąpi do końca przyszłego roku.
(mc.gov.pl)
Obywatele załatwią sprawy urzędowe przez telefon
Możliwość uwierzytelnienia i autoryzacji obywateli w systemach administracji publicznej za pomocą telefonu, to rozwiązanie jakie zakłada innowacyjne narzędzie - Mobile Connect. Dzięki niemu obywatel będzie mógł przez komórkę korzystać z usług on-line oraz załatwić sprawę urzędową bez konieczności wychodzenia z domu.