Wspomniane narzędzie znacząco ułatwi realizację cyfrowych usług oferowanych przez administrację publiczną. Za pomocą telefonu, obywatel będzie mógł np. korzystając z bezpiecznego indywidualnego hasła (PIN) załatwić sprawę urzędową nie wychodząc z domu. Usługa ta będzie bezpłatna kontaktach obywatela z administracją publiczną oraz służbami mundurowymi.

W administracji publicznej Mobile Connect znajdzie zastosowanie m.in. w projekcie wprowadzenia mobilnej wersji dokumentów, nad którym pracuje resort Cyfryzacji (dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny auta) oraz w Profilu Zaufanym („eGO”). Usługa będzie dostępna dla większości użytkowników sieci komórkowych i nie będzie przy tym konieczne połączenie z internetem. Próbne wdrożenie narzędzia nastąpi w drugim kwartale 2017 r., a pełne uruchomienie usługi przez operatorów telefonii komórkowej nastąpi do końca przyszłego roku.

(mc.gov.pl)

LEX Omega Administracja Samorządowa
Artykuł pochodzi z programu LEX Omega Administracja Samorządowa
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami