Wszyscy oczekują na otwarcie II linii warszawskiego metra. Ratusz nie podaje jeszcze oficjalnej daty, ale możliwe jest, że pociągi pojadą nową trasą w już połowie lutego br.
– Wciąż trwa weryfikacja dokumentów złożonych przez wykonawcę, a odpowiednie służby sprawdzają stacje i kolejne elementy systemu. Mamy przed sobą także dwa odbiory inwestorskie – stacji i wentylatorni przy Centrum Nauki Kopernik – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik urzędu Warszawy.
Jak pisze dziennik.pl, stolica nie skupia się tylko na metrze. W planach jest również nowy tabor autobusowy, już obecnie obsługiwany tylko przez pojazdy niskopodłogowe. Dzięki finalizacji przetargu z 2013 r. na przełomie stycznia i lutego br. do Warszawy dostarczone zostanie aż 35 nowych autobusów Solbus. Niedługo później bo w maju, Miejskie Zakłady Autobusowe otrzymają 10 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12, które będą obsługiwały reprezentacyjny Trakt Królewski.
A to nie koniec, bo MZA chce ogłosić nowe przetargi na kolejne autobusy. Zmiany na lepsze dotyczą również torowisk tramwajowych.
– Warszawa zrobiła ogromne postępy. Jakością taboru niskopodłogowego i wyposażeniem w klimatyzację już bije na głowę m.in. Pragę czy Budapeszt – zapewnia Aleksander Kierecki z portalu Infobus.pl.
W ślad za Warszawą idą pozostałe miasta jak Wrocław, Poznań czy Kraków, które też wybierają się na wielkie komunikacyjne zakupy.
Źródło: dziennik.pl