Mediolańskie targi to jedna z największych branżowych imprez w Europie. W jej ubiegłorocznej edycji uczestniczyło ok. 500 wystawców, a targi odwiedziło ok. 14 tys. osób.
Metropolia Silesia promuje się we Włoszech po raz pierwszy. Wcześniej swoją ofertę przedstawiała podczas podobnych imprez w Wiedniu, Monachium, Cannes i Madrycie.
Wspólna promocja to część unijnego projektu „Metropolia Silesia - atrakcyjne miejsce inwestycji”, realizowanego przez Górnośląski Związek Metropolitalny (GZM).
Przewodniczący GZM Dawid Kostempski jest przekonany, że obecność Metropolii Silesia w Mediolanie pozwoli na lepszą promocję regionu w Europie, a także zwiększy zainteresowanie inwestorów śląsko-zagłębiowską ofertę. Np. dzięki ostatnim targom inwestycyjnym w Madrycie regionem zainteresowała się hiszpańska firma z sektora budownictwa komunalnego. Z jej przedstawicielami rozmawia Sosnowiec.
„Mam nadzieję, że po targach w Mediolanie w naszym mieście pojawią się również włoscy inwestorzy” – podkreślił wiceprezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.
Spore nadzieje z targami w Mediolanie wiążą również przedstawiciele Chorzowa. „Utworzyliśmy niedawno Śląskie Centrum Targowe, które na terenie dawnych Międzynarodowych Targów Katowickich ma zająć się organizacją targów. Chcemy zdobyć trochę doświadczenia i zobaczyć, jak organizuje się takie imprezy w Europie” – wyjaśnił wiceprezydent Chorzowa Marcin Michalik.
Głównym elementem projektu „Metropolia Silesia – atrakcyjne miejsce inwestycji” była przygotowana w kilku wersjach językowych multimedialna oferta inwestycyjna. Zawiera ona 73 oferty inwestycyjne z 12 miast metropolii. Każda oferta zawiera krótki opis miasta, typ inwestycji, powierzchnię nieruchomości, dostępną infrastrukturę techniczną i dostępność komunikacyjną.
Oferta została przygotowana w siedmiu językach: angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim, chińskim i arabskim. Na realizację tego projektu GZM dostał blisko 900 tys. zł unijnego dofinansowania.
Po zakończeniu tego projektu GZM przystąpi do realizacji podobnego przedsięwzięcia pod nazwą „Inwestuj w Metropolii Silesia”. W jego ramach zaplanowano udział w targach inwestycyjnych Expo Real w Monachium w latach 2012-2013, stworzenie kolejnej multimedialnej oferty inwestycyjnej (złożonej z oferowanych 97 działek 13 miast GZM) oraz produkcję materiałów promocyjnych. Wartość projektu to prawie 1 mln zł. (PAP)
mab/ amac/