Jak poinformowała w piątek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, będzie to kolejne przedsięwzięcie w aglomeracji krakowskiej, które skróci i poprawi jakość podróży w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano wymianę torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę peronów na istniejących stacjach Kraków Bonarka, Kraków Sidzina, Skawina, Podbory Skawińskie, a także budowę dwóch nowych przystanków: Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Macieja Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla. Dogodniejszą lokalizację zyska przystanek Skawina Zachodnia, który zostanie przesunięty o ok. 500 metrów w stronę Skawiny.

Wygodniejsze i bezpieczne dojścia do peronów umożliwią dwa przejścia podziemne w Skawinie oraz kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka.

Inwestycja PLK obejmie również przebudowę 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktu nad ul. Podmokłą w Krakowie i pięciu mostów. Dzięki remontowi przejazdów kolejowo-drogowych sprawniejszy i bezpieczniejszy będzie ruch samochodowy.

Według przewidywań PKP PLK opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2017–2019. Inwestycja na odcinku Kraków Płaszów–Podbory Skawińskie realizowana jest ze środków budżetowych w ramach dużego projektu dotyczącego modernizacji linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów-Skawina–Oświęcim. (PAP)

Dowiedz się więcej z książki
Zamówienia publiczne. Orzecznictwo sądów okręgowych w latach 2010-2015 z komentarzem
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł